سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

اول راه بنداز بعدش جا بنداز

 

نشریه طوبی مهرماه ۱۳۸۶ در مطلبی تحت عنوان «هرکس زیباتر مدح می کند کارش جلوتر است» به نقل از مدیر مسئول طوبی در جمع اعضای تحریریه مطالب جالبی آورده است، از جمله:

... وی سپس خطاب به اعضای تحریریه طوبی گفت:« ماندن در این جمع یعنی زیر سوال رفتن، یعنی مورد سرزنش و تهدید واقع شدن. یعنی اشغال پی در پی تلفن و برای خانواده ها مشکل درست کردن. در این شرایط کار کردن بسیار مشکل است. عقلانیت می گوید که باید حکیمانه عمل کرد. چون می خواهیم بمانیم. هنر این نیست که حرفی را تند و تیز بزنی تا عده ای تو را اوت کنند. هنر آن است که پیامت را برسانی هم حرف دل مردم را بگویی و بر مخاطب اثر گذار باشی  و هم خودت بمانی.»

وی سپس با طرح دو معیار به عنوان خط و مشی طوبی افزود: «من تقاضایم از همه دوستان این است که بیایید ۲ معیار را در نظر بگیریم و به آن عمل کنیم. اول اینکه حقیقت را بگوییم و دیگر اینکه اخلاق در گفتن را رعایت کنیم و حالا اگر گوش شنوایی نیست قضاوت را به آیندگان بسپاریم تا تاریخ بر حقایق قضاوت کند که آن قضاوت به حقیقت نزدیک تر است.»

با شنیدن صحبت های مدیر مسئول نشریه طوبی به یاد صحبت های رئیس دولت موقت افتادم  که گفت:(نقل به مضمون)

«آقایان فکر می کنند من بولدزر هستم ولی اینطور نیست من مثل یک پیکان سواری هستم که برای حرکت کردن یک جاده آسفالته و صاف لازم دارد»

البته فرمایشات مدیر مسئول محترم با چنان کلاس و ادبیات ویژه ای بیان شده است که کلیه همفکران را به تحسین وا می دارد.

ایشان حتماْ اطلاع دارند زمانی که اساتید محترم دانشگاه غرق در کلاس و اصطلاحات و قلم و کتاب هستند، مهندسین دانشگاه نرفته با سیاست «طرح را اول راه بنداز بعد نزد مسئولین رده بالا جا بنداز» برای طرح هایی که پشتوانه یک صفحه کار کارشناسی  ندارد، وزیر و معاون به منطقه می آورند و میلیاردها تومان پول بشکه های نفت را جایی هزینه می کنند که اگر پول آن را بدون تعریف هیچ کاربردی به خلق الله بدهند اثر آن اگر مثبت نباشد که هست مانند این طرح های من درآوردی حداقل ضرر ندارد.

اما سوالی هم خدمت مدیر محترم مسئول که افتخار شاگردی ایشان را دارم عرض کنم:

بعد از سالها استادی و مسئولیت در پست های گوناگون و فرصت های بسیار خوب با استفاده از قابلیت های مختلف تحت امرتان چند گروه کارشناسی کارآ در محورهای مختلف بدور از سیاسی بازی جهت تجزیه و تحلیل و خدمات فنی و کارشناسی دادن به سیستم تشکیل داده اید؟ به جای اینکه وقتتان صرف چک و چونه زدن با دختر خانم ها و آقا پسرها بر سر یک نمره جهت مشروط نشدن آخر ترم بگذرد تا حال نفرمایید:

«در این شرایط کار کردن سخت است»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد