سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

قرعه کشی طرح نابر

 

دیروز جلسه ای به اصطلاح «قرعه کشی طرح نابر» در مسجد جامع برزک برگزار شد.

در ابتدا مسئول روابط عمومی اداره کشاورزی کاشان به ایراد سخنرانی پرداختند؛

ایشان فرمودند:(نقل به مضمون)

۱- ایجاد اشتغال بحث مهمی است خصوصاْ برای نسل جوان

۲- سعی ما بر این است که طرح برای امسال تمام شود.

۳- بحث دیگر ایجاد یک شرکت تعاونی چند منظوره است که انشاءالله همه عضو بشوید و قرار است خدا تومان پول بلاعوض و خدا تومان وام بدهند و سوله بسازیم.

بعد از صحبت ایشان مسئول امور اراضی ایراد سخنرانی فرمودند:(نقل به مضمون)

من با سابقه ۲۷ ساله دخالت در امور اراضی همیشه آرزو داشتم که به جای اینکه بیایند جلوی میز من بایستند و زمین بگیرند، خودم بیایم و زمین تحویل بدهم که الحمدالله من به آرزویم رسیده ام و امروز چنین امری مجقق شده است.

ایشان در ادامه فرمودند:

طبق مصوبه شورای انقلاب در طول این مدت خدمت بیش از ۱۳۰ حلقه چاه و واگذاری اراضی را در شهرستان داشته ایم که جزء افتخارات ما می باشد.

مجری همچنین از حضور امام جمعه و اعضای شورا و اعضای هیئت امنا در جلسه به اصطلاح قرعه کشی تشکر کرد.

اما نقد:

تمام این صحبت ها را در منزل و از بلندگوی مسجد جامع شهر برزک با تاسف و تاثر بسیار گوش کردم و لازم می بینم چند مطلب را بعرض دوستان برسانم:

در بحث اشتغال که برایند عملکرد دوستان جهاد کشاورزی در طول ۲۷ سال به عنوان متولی امور روستایی واضح است و نیاز به تبلیغ ندارد. جمعیت ۶۲۰۰ نفر برزک در سال ۱۳۳۰(طبق مستند تلویزیونی که موجود می باشد) بعد از ۵۶ سال به ۳۲۰۰ نفر از پیرمردان و ضعیفان که چاره ای جز ماندن ندارند رسیده است. حال حرف های شما را قبول کنیم یا عملکرد عینی سالیان گذشته را

اما دوم

قرار بود طرح تمام شود اما چه جوری: باغ ها آماده شود و تحول باغداران بشود نه اینکه میلیون های تومان به اسم کشاورز وام گرفته شود و حال جهت پول گرفتن از کشاورزان بیچاره اینقدر تشریفات و جلسه چینی شکل گیرد به اسم قرعه کشی

سوم

تعاونی چند منظوره که سال قبل اه بود و حال به شده ، وقتی سال قبل مطرح کردیم که تعاونی شکل بگیرد و کارها با پشتوانه اصولی و کارشناسی به جلو برود:

مسئول امور باغبانی تان گفت: تعاونی بد است و جلسه در فرمانداری داشتیم همه نظرشان این بود که تعاونی نمی تواند موفق باشد و حتی بی ادبی است اگر یک دامداری خصوصی باشد مالک شب به جای اینکه بهلوی زنش بخوابد می آید پهلوی گاوش می خوابد ولی در تعاونی هر کسی فکر کار خودش می باشد.

معاون اداره کشاورزی تان که کارشناس امور ترافیک شهری هم هست می گفت: تعاونی معنی ندارد. اگر قرار باشد کاری انجام شود ردیف بودجه دارد پیدا می کنیم و انجام می دهیم.

رئیس اداره تعاون هم در جلسه که با حضور بخشداری و مسئول امور باغبانی به برزک آمدند صورت جلسه کردند که تعاونی های بزرگ بد و تعاونی های کوچک شکل بگیرد.

حال تعاونی خوب شد و تعاونو علی البر خواندید و از امام جمعه برزک مایه گذاشتید.

بنابراین:

پس بحث پول بلاعوض است. بیاید به هر اسمی که بهتر می تواند بیاید، بیاید. یه چند روزی هم با این پول بازی کنیم.

و چهارم

خدمت مسئول امور اراضی تان عرض کنم که با افتخار از مجوز چاه ها نام می برد :

بر کسی پوشیده نیست این مجوز های غیر کارشناسی بوده و نتیجه آن افت ۶۰ الی ۱۰۰ متری آبهای زیر زمینی و اعلام منطقه کاشان به عنوان منطقه بحران از طرف وزارت نیرو و تصمیم بر بستن بسیاری از این چاهها

اما آبی که قیمت واقعی آن مترمکعبی ۱۰۰۰۰ ریال است. کاربری تعریف کنید که اگر این ارزش واقعی را بر نمی گرداند حداقل ضرری برای مردم و منطقه نشود. به شرطی که بعداً نگویید من کاره ای نبودم و مصوبه فلان شورا بود.

و پنجم

خدمت رئیس فعلی و مستعفی عرض کنم اگر بعد تبلیغی برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار نیست. محض رضای خدا فکری به حال بیمه کشاورزان بکنید تا بعد از ۴۰ الی ۵۰ سال کار سخت و طاقت فرسا زیر آفتاب و شرایط سخت ناچار نشوند زیر پوشش کمیته امداد بروند.

و ششم

مطلبی راجع به امام جمعه محترم و شورا و هیئت امنا طرح

اشکالی را برای این عزیزان قائل نیستم چرا که این عزیزان در بعد کشاورزی به کجا تکیه کنند به جز اداره کشاورزی که متخصص و متولی اینکار است.

مشکل از نمک است و من نباید انتظار داشته باشم که این عزیزان در استفاده ابزاری که از خود و جایگاهشان می شود واکنشی نشان دهند.

اما سخنی با دوستان عزیزم در اداره محترم جهاد کشاورزی:

خدا نیاورد روزی را که گول پست و میز و صندلی و ماشین لوکس دولتی که سوارش می شویم و توهم ابهتی که با چایی آوردن وقت به وقت آبدارچی اداره برایمان ایجاد می شود بخوریم و چشممان در واقعیت و بدبختی های مردم کشاورز برزک بسته شود و برای رسیدن به تفکرات هرچند اشتباهمان همه چیز را ابزار کنیم

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد