سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

۱۸۴- تبعات از مکه تا فکه

 

اگرچه مدیر سابق جهاد کشاورزی کاشان عظیم ترین افتخار کارنامه تبلیغاتی خود را برای نمایندگی مجلس پیش رو جذب یک میلیارد تومان برای طرح ۴۰۰ هکتاری نابر از طریق تفکر انقلابی و جهادی خود به حساب می آورد؛

در جایی دیگر از ناعادلانه تخصیص دادن تسهیلات بلاعوض ۵/۹ میلیارد تومانی خسارات سیل منطقه که ۳ ملیارد تومان آن سهم بخش قمصر می شود و ۱۵۰ میلیون تومان آن سهم بخش برزک، خود را مبرا می داند.

و جالب تر آنکه آن ۱ میلیارد تومان جذب اعتبار ذکر شده در جایی هزینه می شود که از یک طرف دارای یک صفحه کار کارشناسی نمی باشد و از طرف دیگر با خود حداقل در بحث ریالی ۲ میلیارد تومان از کشاورز بی بضاعت از طریق وام و دریافت نقدی به چاهی می برد که آب آن در تفکر عامه ارزش افزوده زمینی است که کاربری آن چیزی جز کشاورزی تعریف نشده است تا شاید برایشان سرنوشت زمین های کشاورزی چون ناجی آباد کاشان را پیدا کند در صورت بقا

و وزیر محترم جهاد کشاورزی که برای طرحی ۴۰۰ هکتاری با توجیه بهره وری، که ۵ برابر سطح زیر کشت فعلی است؛ زمان ۴ ماه از کار کارشناسی و اجرا و افتتاح تعریف می کند و می گوید در صورتی که انجام شد مدیران را به مکه می فرستم و در غیر این صورت به فکه (احتمالا منظورشان میدان جنگ با آمریکا می باشد). حال بعد از گذشت ۷ ماه نه تنها عملی نگشته بلکه روز به روز بر عمق فاجعه تبعات یک کار کاملاْ غیر کارشناسی در دولت محترم نهم  افزوده می گردد.

و در آخر احتمالاْ تقصیر کار همان مقصر خواهد بود که بعداْ اسم آن را اعلام خواهیم کرد.

 

 

۱۸۳- حرف حسابی

 

این مطلب را از وبلاگ انجمن اندیشه ورزان برنا برداشتم:

روزی در آخر ساعت درس یک دانشجوی دوره دکترای نروژی ، سوالی مطرح کرد: استاد،شما که از جهان سوم می آیید،جهان سوم کجاست ؟؟ فقط چند دقیقه به آخر کلاس مانده بود.من در جواب مطلبی را فی البداهه گفتم که روز به روز بیشتر به آن اعتقاد پیدا می کنم.به آن دانشجو گفتم: جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند،خانه اش خراب می شود و هر کس که بخواهد خانه اش آباد باشد باید در تخریب مملکتش بکوشد.

پروفسورحسابی

 

۱۸۲- افزایش بازماندگان از تحصیل

 

بر تعداد بازماندگان از تحصیل بازهم اضافه شد. در کنار آمار غیر رسمی پنج میلیون کودک بازمانده از تحصیل در ایران، روز گذشته معاون آموزش و پرورش عمومی وزارت آموزش و پرورش از ترک تحصیل 115 هزار دانش آموز مقطع دبستان خبر داد اما درباره روند رو به رشد ترک تحصیل در میان دانش آموزان هیچ توضیحی نداد.

پیش از این مدیر کل آموزش پایه نهضت سوادآموزی از بیش از سه میلیون بازمانده از تحصیل خبر داده بود اما در کنار این بازماندگان از تحصیل، سال گذشته گزارش شده است در سال 85 بیش از 400 هزار دانش آموز دوره ابتدایی و راهنمایی ترک تحصیل کرده اند. از میان این 400 هزار نفر، 208 هزار نفر آنها در مقطع دبستان تحصیل می کردند که همچنان از تحصیل بازمانده اند. پیش از این معاون آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش گفته بود 40 درصد دانش آموزانی که یک بار مردود می شوند و 80 درصد دانش آموزانی که دو بار مردود می شوند به طور معمول ترک تحصیل می کنند.

اما با تغییر نظام آموزش در مقطع دبستان و حذف تدریجی مردودی در این مقطع به نظر می رسد فقر و مشکلات اقتصادی موجود در خانواده ها به ویژه مناطق محروم یکی از عمده ترین دلایل ترک تحصیل دانش آموزان است.(1)

 

 

روزنامه اعتماد – چهارشنبه 28 آذر ماه 1386

 

۱۸۱- ریسک اقتصادی ایران 6 از 7

 

سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه (OECD) در آخرین رده بندی ریسک های اعتباری به ایران رتبه 6 از 7 را داد.

به گزارش خبرنگار «اعتماد» سازمان OECD که متشکل از کشورهای اقتصادی توسعه یافته اروپایی و آمریکای شمالی است این رده بندی را بر اساس عملکرد اقتصادی و سیاسی کشورها می دهد.

این رده بندی که برای اخذ یا اعطای اعتبار صادراتی کشورها اهمیت بسیار دارد می تواند در نرخ اعطای وام بانک ها یا موسسات اعتباری نقش به سزایی ایفا کند.

در این رده بندی که 210 کشور جهان را در بر می گیرد رتبه 1 از لحاظ ریسک اعتباری در پایین ترین ریسک و رتبه 7 در بالاترین ریسک قرار می گیرد.

رتبه 6 از 7 در حالی به ایران داده شده است که ایران تا شروع ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند 85) رتبه 5  را داشت. هرچند که رتبه ایران از سال 2001 تا سال 2005 به عدد 4 تنزل کرده بود اما از سال 2005 این رتبه به 5 و از جولای سال جاری میلادی به 6 افزایش یافت.(1)

 

روزنامه اعتماد – چهارشنبه 28 آذر ماه 1386

۱۸۰- سهم پژوهش در دولت نهم

 

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان، اظهار داشت: در ماده ۴۶ قانون برنامه چهارم توسعه تصریح شده که دولت تا پایان برنامه، سرمایه گذاری در امر پژوهش و فناوری را به میزان حداقل ۲ درصد تولید ناخالص داخلی از محل اعتبارهای عمومی دستگاه های اجرایی و یک درصد درآمد عملیاتی شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات غیر دولتی افزایش و آن را برای پژوهش های ماموریت گرا و تقاضا محور هدایت کند.

وی تصریح کرد: طبق این برنامه سهم اعتبار تحقیقات کشور در سال ۸۴، ۲/۱ درصد تولید ناخالص داخل بود که این نسبت تحقق نیافت و عملاْ اعتبار پژوهشی به ۶۷ دهم درصد رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه، افزایش اعتبار تحقیقات کشور در سال ۸۵ به ۵/۱ تا ۱/۶ درصد انتظار می رفت اما این اعتبار به ۴۵ صدم درصد کاهش یافت که این رقم از بودجه پژوهشی سال ۸۴ حدود ۲۲ صدم درصد کمتر است. ایشان، ارتباط بخش تحقیقات کشاورزی با بدنه اجرایی استان را ضعیف دانست و خاطر نشان کرد: رابطه مستقیمی میان فعالیت های پژوهشی و توسعه یافتگی وجود دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون سهم تولید علم ایران نسبت به جهان نیم درصد است که باید به میزان ۵ درصد ارتقا یابد و با شرایطی که هم اکنون حاکم است دستیابی به این رقم بعید به نظر می رسد.

... رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، گفت: در کشورهای پیشرفته جهان بیش از ۷ درصد تولید ناخالص ملی صرف تحقیقات می شود و در پاره ای از کشورها این میزان تا ۱۳ درصد رشدا کرده است.(۱)

 

(۱) روزنامه ایران - ضمیمه استان اصفهان سه شنبه ۲۷ آذرماه ۱۳۸۶

۱۷۹- ۱۵۰۰ لامپ رنگ و وارنگ جلوی اداره برق

 

مامورین اداره برق کاشان در این چند روز اقدام به قطع برق مشترکینی نموده اند که قبض برق مصرفی خود را به علت عموماْ فقر مالی نپرداخته اند.

هر چند به علت ضعف سیستم های اطلاع رسانی این حرکت ظاهراْ قانونی و واقعاْ زشت هیچ گونه انعکاس عمومی نداشته است اما خشم و قهر خفته ناشی از آن در چهره مشترکین مشهود و غیر قابل انکار می باشد.

از طرف دیگر این اداره محترم در مقابل درب  ورودی خود در خیابان شهید رجایی کاشان بیش از ۸۰ ردیف ۲۵ تایی لامپ های رنگی جهت نورافشانی در شب اعیاد نموده است.

نمی دانم در مسائل مذهبی ما رعایت حال مردم مهم تر است یا روشن کردن انبوه لامپ های رنگ و وارنگ در سراسر شب

۱۷۸- تهرانی ها سهم شیر ما را می خورند

 

بررسی های آماری سال (۲۰۰۷-۱۹۹۵) نشان می دهد که تولید انواع شیر در دنیا با رشد متوسط ۱/۵۴ درصد از ۴/۵۳۹ میلیون تن در سال ۱۹۹۵ به ۷/۶۰۸ میلیون تن در سال ۲۰۰۶ رسیده است. قاره اروپا با ۶/۳۸ درصد تولید شیر بیشترین سهم تولید شیر در دنیا در این دوره را به خود اختصاص داده است و قاره آسیا و آمریکا با ۲۹ و ۲۴ درصد از سهم تولید دنیا در رده های بعدی قرار دارند. سالانه حدود شش تا هفت درصد از شیر تولیدی دنیا در بازارهای جهانی مبادله می شود و مابقی آن در بازارهای داخلی به مصرف می رسد. از دهه ۱۹۸۰ کشورهای توسعه یافته از جمله کشورهای اروپایی به منظور تثبیت قیمت بازار و به صورت هماهنگ روند رشد تولید شیر خود را کاهش داده اند به طوری که رشد تولید شیر در دوره مورد نظر در کشورهای اروپایی به طور سالانه یک درصد رشد منفی داشته است. در صورتی که در کشورهای در حال توسعه به منظور تامین حداقل نیازهای غذایی خود و دستیابی به استانداردهای مطلوب غذایی سرمایه گذاری مناسبی را در جهت رشد تولید شیر و فرآورده های آن به عمل آورده و سهم خود را در تولید شیر افزایش داده اند به طوری که رشد تولید شیر در قاره آسیا ۳/۴ درصد در سال بوده است.

... متوسط مصرف سرانه شیر در جهان حدود ۹۸ کیلوگرم است اما توزیع آن در بین کشورهای مختلف، ناموزون است.

... در بین استان های سراسری کشور، استان تهران، خراسان، اصفهان، مازندران، آذربایجان شرقی و خوزستان بیشترین سهم از تولید شیر خام را دارا می باشند و حدود ۵۰ درصد از شیر کشور در این مناطق تولید می شود. استان تهران با ۸/۹ درصد سهم از کل تولید رتبه اول کشور می باشد.

... مصرف سرانه شیر و فرآورده های لبنی در مناطق شهری ۹۲ کیلوگرم و در روستاها ۵/۷۶ کیلوگرم می باشد.

...۳۹ درصد از شیر یارانه ای در سال ۱۳۷۹ در استان تهران توزیع شده است این در حالی است که سهم جمعیت شهری استان حدود ۵/۲۵ درصد کشور است.(۱)

 

(۱) روزنامه ایران چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶

۱۷۷- حضور در پای صندوق رای

 

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج در حاشیه مراسم معارفه خود :

... ملت ایران باید در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی با حضور در پای صندوق های رای و شرکت در انتخابات هشتم بار دیگر اتحاد خود را نشان دهند. (۱)

 

(۱) روزنامه سرمایه ۲۶ آذر ۱۳۸۶

۱۷۶- متخلف با مردم تفاوت دارد

 

سخنگوی دولت در گفتگو با ایسنا گفت: نباید با ادبیاتی که با متخلفان صحبت می کنند، مردم را مخاطب قرار دهند و این گونه ادبیات باید اصلاح شود. متخلف با مردم تفاوت دارد.

... دولت مخالف برخی برخوردها در قالب طرح امنیت اجتماعی است.

... وی افزود : به هر حال در جامعه ممکن است عده قلیل، محدود و معدودی، هنجار شکن وجود داشته باشد، ولی این ها که همه مردم نیستند و باید حساب مردم را از این گونه افراد متفاوت دانست.(۱)

 

(۱) روزنامه ایران شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۶

۱۷۴- فرج خدا می رسد

 

دیروز مامور اداره برق کاشان به درب منزل مراجعه کرد تا سیم برق را به جهت عدم پرداخت قبض ۱۱۷۰۰۰ ریال  که در سه دوره دو ماهه پرداخت نشده بود، قطع نماید.

به یاد حکایتی قدیمی افتادم:

«در برزک اواخر دوره قاجار و اوایل دوران استبداد رضاخانی فردی مالیات بگیر به نام فرج الله استاد علی بود.

روزی مردی بی نوا که غذایی برای خوردن نداشت به درگاه خدا می نالد که حالا دیگه فرجی برسان.

در این لحظه فرج الله از در وارد می شود و می گوید: این هم فرج خدا؛ مالیات را بده»

حال با وجود انواع و اقسام مشکلات هر روز به نوعی شاهد فرجی هستیم

 

۱۷۳- توزیع مناسب شیر یارانه ای

 

رئیس اداره بازرگانی استان اصفهان:

«سهم سرانه شیر در ایران بر اساس استاندارد مصرف باید ۱۷۵ کیلوگرم در سال باشد اما در حال حاضر این رقم نصف آن یعنی ۸۵ تا ۹۰ کیلوگرم است.

این در شرایطی است که در کشورهای پیشرفته به علت افزایش دانش تغذیه این سرانه ۳۰۰ کیلوگرم است.

... براساس آمار به ازای هر ۲۰ نفر یک شیر رایانه ای وجود دارد اما همیشه این گونه نیست گاهی هم به یک ایرانی در یک روز ۲۰ شیر یارانه ای می رسد.»(۱)

 

(۱) روزنامه ایران - ضمیمه استان اصفهان - شنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۸۶

۱۷۲- حرف های خیلی بی ربط

 

اتوبوس برزک ۱۴ چهارپایه پلاستیکی برای رفاه مسافرین مسیر برزک کاشان و بالعکس تهیه نموده است تا مسافرین در راهروهای اتوبوس در این مسیر ۵۰ کیلومتری مجبور به ایستادن نباشند.

«این در حالی است که در بعضی از روزها بین ۹۰ تا ۱۱۰ مسافر سوار اتوبوس می شوند»(۱)

و در جایی دیگر

شهرداری برزک در راستای انجام وظایف قانونی خود استارت جدول گذاری خیابان های تنگ و کج و کوله محله مصلی را زد

 و

 اداره میراث با مدیریت لایق آن «بیش از ۵۰ اثر باستانی و تاریخی را در شهر برزک شناسایی نموده است که جهت حفظ و مرمت آنها نیاز به تخصیص اعتبارات ویژه استانی و ملی دارد.»(۲)

با توجه به اینکه ایران دومین کشور دارنده ذخایر نفت و گاز می باشد و از سویی بهره وری نیروی انسانی آن از کشورهای جهان سومی هم پایین تر و مدیریت آن از کشورهای پیشرفته بالاتر و انرژی هسته ای هم حق مسلم تک تک آحاد ملت می باشد؛ از این رو پیشنهاد می شود:

۱- صندلی های اتوبوس های مسیر برزک برداشته شود و به جای آن موکت پهن شود تا مسافرین به صورت سنتی (چهارزانو) یا مسجدی بنشینند تا قدمی در جهت میراث فرهنگی برداشته شود.

۲- بیمه سرنشین اتوبوس برزک که از نوع اتوبوس داخل شهری است از ۳۵ کیلومتر به ۳۵۰ کیلومتر تغییر پیدا کند که برای تامین بودجه آن می توان از ستاد اقامه نماز نیز کمک گرفت.

۳- با توجه به اینکه بودجه طرح نابر بعد از گرفتن یک میلیارد تومان وام به اسم کشاورزان و یکی دو میلیارد تومان هم بلاعوض تمام شده و طرح به سرانجام نرسیده است؛ پیشنهاد می شود در هر مسیر رفت یا برگشت مدیر سابق جهاد کشاورزی یا مسئول روابط عمومی و یا مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی که از دلسوزان سرسخت مردم می باشند به طرح موضوع پرداخته و کمک و همیاری مردم را جمع نمایند.

۴- پیرمردها و پیرزن های باقی مانده در روستا که توان مهاجرت ندارند در کنار جدول هایی که قرار شده شهرداری ایجاد کند برای رفع کمبود ویتامین های بدنشان به صورت رایگان حمام آفتاب بگیرند(به اصطلاح محلی آفتاب رو) به شرطی که نگویند دولت برای ما کاری نکرده است

۵- و بسیاری پیشنهاد های دیگر..

 

(۱) و (۲) طنین برزک نگین کوهستان - شماره دوازدهم - شهریور و مهر ۱۳۸۶

۱۷۱- قایق های قاچاق انسان

 

دوست عزیزی  در قسمت نظرات راجع به پی گیریISP  گفته اند:

<سلام.
ضمن خسته نباشید.
بهتر نیست به جای پیگیری ISP در برزک که به درد عده‌ای محدود می‌خوره و  یا طرح اتلاف سگ‌های ولگرد توسط شهرداری، وضعیت سرویس دهی اتوبوس‌های برزک را دنبال کنید. به دلیل اینکه عموم مردم علی الخصوص افراد سالخورده و زن و بچه مردم از روی ناچاری از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند.
وضعیت این سرویس‌‌ها بسیار افتضاح است و آدم را بیاد قایق‌های قاچاق انسان می‌اندازه که قاچاقچیان سعی می‌کنن بیشترین افراد رو را در فضای محدود بچپونن.
با تشکر>

اینجانب ضمن مهم شمردن مورد فوق الذکر، اعتقاد دارم یک از علل مشکلات؛ وضعیت اسف بار آگاهی عمومی و اطلاع رسانی می باشد و از طرف دیگر دوست دیگری که به دنبال مجوز یک نشریه محلی می باشد حدود سه سال است که در نوبت دریافت مجوز معطل است.

از این رو به نظر من فضای مجازی بهترین فرصت برای بالا بردن آگاهی عمومی و از طرف دیگر اطلاع رسانی می باشد. برای این منظور زیرساخت های موجود برای این امر متناسب نیست که یکی سوئیچ مخابرات و دیگر نبود مرکز توزیع باند می باشد.

با توجه به تحقیقی که کارگروه آموزش شرکت تعاونی عماد صورت داده است در بخش برزک حداقل ۱۵۰۰ کاربر بالقوه شناسایی گشته است. از این رو در کنار موارد مهم دیگر تلاش برای تحقق یک مرکز خدمات دهی اینترنت جز برنامه های شرکت تعاونی عماد می باشد.

 

 

۱۷۰- یک درصد پرستاران راضی اند

 

«بر اساس آمار جهانی به ازای هر تخت باید ۵/۲ پرستار وجود داشته باشد در حالی که در ایران به ازای هر تخت ۷/. پرستار موجود است و تعداد کل پرستاران ۳۰ درصد حداقل استانداردهای جهانی است. اگر نظام پرستاری کشور بخواهد به همه مردم حداقل خدمات پرستاری بدهد باید ۱۵۰ هزار پرستار به کادر پرستاری کشور اضافه شود. از سوی دیگر بر اساس نظر سنجی های انجام شده حدود ۹۰ درصد از پرستاران در شیف شب از اختلال در خواب رنج می برند.

۸۹ درصد از پرستاران از حقوق و مزایای خود ناراضی اند، ۶۳ درصد آنان از شغل خود ناراضی اند و در حالی که ۳۵ درصد رضایت نسبی دارند تنها یک درصد به طور کامل از شغل خود راضی هستند.»(۱)

البته در این مقاله مشخص نشده است که سرانه تخت بیمارستانی چه مقدار می باشد.

 

(۱) روزنامه ایران - ضمیمه استان اصفهان چهارشنبه ۲۱ آذر ماه ۱۳۸۶

 

۱۶۹- نگاه یکپارچه به منابع آبی

وزیر نیرو  در کارگاه بین المللی توسعه ظرفیت سازی برای خبرنگاران حوزه آب کشورهای آسیایی:

... بحث نزاع بر سر آب کاملاْ غلط است و مسائل مربوط به منابع آب تنها باید از راه های منطقی و  فنی مورد بررسی قرار گیرد.

... بحث اقتصاد آب بسیار مهم است، در حالی که برای دیگر منابع انرژی مانند نفت بازار تشکیل شده است و مبادلات بین المللی صورت می گیرد، در زمینه آب چنین بازاری وجود ندارد و این موضوع در سطح بین المللی و منطقه یی باید حل شود.

او گفت: در ایران برای آب ارزش اقتصادی وجود ندارد. وی همچنین به بحث استفاده از منابع آبی اشاره کرد و گفت: متوسط استفاده از آب در دنیا یک بار است که می توان آن را حداقل به دو تا سه بار افزایش داد و برای این موضوع باید به بحث چرخه آب بپردازیم.

او افزود: هنوز نمی توان گفت که در جهان بحث آب شرب کاملاْ از سایر استفاده های آب تفکیک شده و باید توجه داشت که هزینه های بیهوده برای استفاده غیر شرب ضروری نیست.

وزیر نیرو خواستار نگاه یکپارچه به منابع آبی شد و افزود: اقدامات یکپارچه در خصوص بحث منابع آبی ضروری است که اگر مسوولان نگاهی غیر از این به آب داشته باشند به آب ضربه می زنند و منابع آب باید از سرچشمه تا دریا به صورت یکپارچه مورد توجه قرار گیرد.

 

روزنامه اعتماد - چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶

۱۶۸- گوش شنوا کو؟

 

خواهی که عمر تو به جهان صد شود تمام
خواهی اگر به غرفه راحت کنی مقام
خواهی اگر امور جهانت شود به کام
خواهی میسرت بشود عیش صبح و شام
خواهی که پایدار بمانی علی الدوام
با مردم زمانه سلامی والسلام
تا چند کشی نعره که قانون خدا کو؟
گوش شنوا کو؟
آنکس که دهد گوش به عرض فقرا کو؟
گوش شنوا کو؟
انصاف و وفا و صفت شرم و حیا کو؟
گوش شنوا کو؟
در علم ترقی همه آفاق عوض شد
اخلاق عوض شد
ما را به سوی علم و یقین راهنما کو؟
گوش شنوا کو؟

شعری از:
سید اشرف الدین حسینی (نسیم شمال)

 

۱۶۷- درود بر مردم توانای برزک

 

در بحث مخابرات برزک با ۱۵۰۰ مشترک چنانچه شخصی از پیرزن گرفته تا پیرمرد، از جوان تا نوجوان؛ یک قبض، فقط و فقط ۲ هزار تومانی تلفن خود را فراموش کند و نپردازد، مخابرات بعد از ۱۰ روز تلفن وی را بدون اطلاع وی قطع می کند.

ولی چنانچه این جمع عظیم مشترک، خدمات معقولی را که همه جای کشور از مخابرات ارائه می شود طلب نمایند؛

کجاست گوش شنوا

 

۱۶۶- سکوت مخابرات کاشان

 

کارگروه آموزش(پی گیریISP) شرکت تعاونی عماد برزک کاشان روز چهارشنبه به همراه رئیس سابق شورای اسلامی شهر برزک جهت بررسی پاره ای از مشکلات به مخابرات کاشان و به دیدار رئیس ارتباطات راه دور این مرکز رفت.

با توجه به اینکه استفاده از اینترنت در شهر برزک مستلزم زیرساخت مناسب دارد و از طرفی سویئچ WLL برای آن مناسب نیست خواستار تعویض این سوئیچ شد.

مسئول مربوطه که سعی داشت عدم سرمایه گذاری جهت تعویض این سوئیچ نامناسب را با تعریف و تمجید از آن به نوعی پوشش دهد، وقتی با صحبت های کارشناسی گروه مواجه گشت چاره ای جز سکوت ندید.

در پایان مقرر شد کارگروه مزبور در هفته پیش رو به رئیس مخابرات و مسئولین دیگر مراجعه تا فکری برای این عدم توجه صورت گیرد.

 

۱۶۵- شروع به کار تعاونی عماد

 

شرکت تعاونی عماد برزک کاشان تحت شماره ۳۶۸۲ ثبت شرکت های ثبت کاشان با ۷۳ عضو و به  مسئولیت اینجانب به  صورت رسمی شروع به کار نمود.

با توجه به اینکه اموری هست که از یک طرف نیاز عمومی می باشد و از طرف دیگر بخش خصوصی و دولتی به دلایلی وارد آن نمی شود. از اینرو این شرکت جهت پوشش دادن به این امور شکل گرفت.

هر چند در مملکت ما کنار هم قرار گرفتن قابلیتهای متفاوت و مدیریت مشارکتی در قالب شرکت های تعاونی، نه تنها توجه نشده است بلکه از یک طرف نگرش مثبتی نسبت به آن وجود ندارد و از طرف دیگر حتی سنگ اندازی های گوناگونی در مسیر آن از ارگانهای دولتی دیده می شود. در عین حال بنا داریم با کمک دوستان قدمی  مثبت در این راستا برداریم.

از اینرو با کمک و همکاری دوستان کارگروه هایی تخصصی در محور های مختلف تشکیل شد و مقرر گردید؛ تجزیه و تحلیل مسائل مرتبط و حرکت در جهت امور اجرایی طرح های تعریف شده در دستور کار قرار گیرد.

کارگروه های شرکت تعاونی عماد برزک کاشان در حال حاضر عبارتند از:

۱- کارگروه آموزش (تقویت بنیه علمی دانش آموزان برزکی - کلاس های جانبی - پی گیری ایجاد یک ISP  در برزک)

۲- کارگروه GIS (خدمات فنی مرتبط در کلیه امور)

۳-  کارگروه تربیت بدنی (ایجاد سالن ورزشی  و دوره های ورزشی در برزک)

۴- کارگروه صنایع (ایجاد واحدهای صنعتی مرتبط با منطقه)

جزئیات بیشتر در پست های بعدی به اطلاع دوستان خواهد رسید راهنمایی خود را از ما دریغ نفرمایید.

 

۱۶۴- گفت و نگفت های طرح نابر

 

جلسه روز دوشنبه کشاورزان برزک در رابطه با طرح نابر برگزار شد.

در این جلسه که مسئول باغبانی جهاد کشاورزی با گله و ناراحتی صحبت می کرد،

 گفت: بودجه ما دیگر تمام شده است و می باید کشاورزان سهم خود را به حساب بریزند تا طرح با قدرت بیشتر  ادامه پیدا کند.

نگفت: قرار بود به گفته مدیر اسبق جهاد کشاورزی کاشان باغ ها آماده، تحویل کشاورزان بشود خواستند استفاد کنند نخواستند آتش بزنند. (صحبت در جمع هیئت امنا)

گفت: ما رفتیم صرفه جویی کنیم نقشه بردار ها را با قیمت قراردادهای پایین به کار گرفتیم و آنها کار را به موقع تحویل نداده اند.

نگفت: آیا همه جا صرفه جویی می کنند یا بعضی جاها بریز و بپاش و بعضی جاها صرفه جویی.

گفت: مسئول امور اراضی گفته اند؛ زمینی که خواسته باشی به زور به کشاورز بدهی نتیجه اش عدم استقبال می شود.

نگفت: که مسئول امور اراضی در جلسه واگذاری فرمودند؛ ما همیشه از خدا می خواستیم به جای اینکه کشاورز بیاید و پشت میز ما قرار بگیرد تا زمین بگیرد، خودمان آمده ایم و زمین واگذار می کنیم.

گفت: برای کاشت می خواهیم اصولی کار کنیم.

نگفت: که از اول طرح تا حال انقلابی کار کرده ایم و حال می خواهیم اصولی کار کنیم.

گفت: هیئت امنا کارش چیه؟ بروند پول از کشاورزها بگیرند.

نگفت: که وقتی هیئت امنا به مسائل کارشناسی طرح اشکال گرفتند هیچ توجهی نشد به مشکل آب ، به مشکل لوله انتقال، به پنجاه شصت هکتار زمین های واقع شده در مسیر رودخانه، به ۲۰ هکتار مشکلات نقشه برداری، به ناعادلانه بودن تخصیص تسهیلات، به اشکال در ارائه فرمول واگذاری و به...

گفت:...

نگفت:...

پیشنهاد می شود جهاد محترم و انقلابی جهاد کشاورزی تا حال که زحمت کشیده اند از حال به بعدش را هم هزینه کنند و طبق طرح توجیهی که در اول ارائه کرده بودند ظرف سه سال که طرح هزینه هایش را بر می گرداند طرح در اختیار خودشان باشد، یک سال هم به عنوان مزد دست و بعد تحویل کشاورز بدهند.