سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

۱۸۲- افزایش بازماندگان از تحصیل

 

بر تعداد بازماندگان از تحصیل بازهم اضافه شد. در کنار آمار غیر رسمی پنج میلیون کودک بازمانده از تحصیل در ایران، روز گذشته معاون آموزش و پرورش عمومی وزارت آموزش و پرورش از ترک تحصیل 115 هزار دانش آموز مقطع دبستان خبر داد اما درباره روند رو به رشد ترک تحصیل در میان دانش آموزان هیچ توضیحی نداد.

پیش از این مدیر کل آموزش پایه نهضت سوادآموزی از بیش از سه میلیون بازمانده از تحصیل خبر داده بود اما در کنار این بازماندگان از تحصیل، سال گذشته گزارش شده است در سال 85 بیش از 400 هزار دانش آموز دوره ابتدایی و راهنمایی ترک تحصیل کرده اند. از میان این 400 هزار نفر، 208 هزار نفر آنها در مقطع دبستان تحصیل می کردند که همچنان از تحصیل بازمانده اند. پیش از این معاون آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش گفته بود 40 درصد دانش آموزانی که یک بار مردود می شوند و 80 درصد دانش آموزانی که دو بار مردود می شوند به طور معمول ترک تحصیل می کنند.

اما با تغییر نظام آموزش در مقطع دبستان و حذف تدریجی مردودی در این مقطع به نظر می رسد فقر و مشکلات اقتصادی موجود در خانواده ها به ویژه مناطق محروم یکی از عمده ترین دلایل ترک تحصیل دانش آموزان است.(1)

 

 

روزنامه اعتماد – چهارشنبه 28 آذر ماه 1386

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد