سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

۲۶۷- دهه فجر و برزک

همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی ، رونمایی از ضریح مطهرزیارت امامزاده سراج الدین ابن موسی ابن جعفر (ع) در برزک کاشان انجام شد .
حاجی فرماندارکاشان درآیین رونمایی ازضریح این امامزاده ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی  با اشاره به نقش ارزنده امام خمینی (ره)  در پیروزی انقلاب و ادامه این پیروزیها در 8 سال دفاع مقدس گفت : با رهبری های خردمندانه آن امام همام انقلاب اسلامی  تبدیل به قدرتی بزرگ در جهان شده است .
حسینعلی حاجی فرماندار کاشان  در مراسم رونمایی از ضریح این امامزاده که با حضور امام جمعه ،  شهردار ،  اعضای شورای شهر، بخشدار و جمعی از مردم برزک برگزار شد انقلاب اسلامی را ثمره رشادت ها ، ایثارگریها و خون هزاران شهید دانست و گفت انقلاب  اسلامی به ما رسیده است و ما باید پاسداری از ارزشها و خون شهیدان گرانقدرمان از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم تا به دست صاحب اصلی اش امام زمان عجج  برسد .
حاجی بهترین شیوه مبارزه با دشمنان اسلام و مملکت را خدمت رسانی  مسئولین به مردم دانست و از مسئولین خواست در خدمت رسانی به مردم از هیچگونه کوششی دریغ نکنند .
همچنین در ابتدای این مراسم حجت السلام  مطهریان  امام جمعه  برزک  از مساجد و زیارتگاهها بعنوان پایگاههای اصلی انقلاب اسلامی  یاد کرد و گفت : انقلاب اسلامی ایران از مساجد و زیارتگاهها هدایت شد و با خون هزاران شهید والامقام به پیروزی رسید .
ضریح مطهر و مقدس امامزاده سراج الدین ابن موسی ابن جعفر  توسط هیات امنا و با کمک و همیاری مردم منطقه با 430 میلیون ریال هزینه از محل  کمکهای و نذورات مردمی ساخته و نصب شده است . قدمت بقعه امامزاده سراج الدین به یکهزار سال پیش می رسد . فضای کلی بقعه 67 متر مربع است  که در طرح توسعه این فضا تا 1500 متر مربع افزایش یافته است  .
ضریح  قبلی این امامزاده از جنس چوب است که قرار است بعنوان یکی از آثار ارزشمند ،  در موزه  این امامزاده نگهداری شود . 

منبع : اخبار کاشان


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد