سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

۳۰۱- سرانه سلامت روان

 

«استاد یار دانشکده علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آمار سازمان ملل گفت: ۶۷ درصد کار در جهان به زنان تعلق دارد و اگر کارخانه را هم به آن اضافه کنیم به طور متوسط زنان ۱۸ ساعت کار می کنند در حالی که تنها ۱۰ درصد درآمد جهان به زنان تعلق می گیرد.

ایشان با تاکید بر این که در کل دنیا یک درصد از دارایی جهان در اختیار زنان است افزود: در دنیا ۱۳۷ میلیون بیسواد وجود دارد که ۶۳ درصد آن زنان هستند.

وی درباره نتایج این مطالعات گفت: ۱۲ تا ۴۴ درصد خانواده ها در کشورهای در حال توسعه دارای خشونت جنسی، ۳۸ تا ۷۴ درصد خشونت فیزیکی، ۴ تا ۲۵ درصد خشونت فیزیکی بدون آسیب و ۱۴ تا ۱۵ درصد  رفتارهای کمک جویانه داشته اند.

وی با اعلام ۸ هدف جهانی از اهداف هزاره سوم گفت: ایران از جمله کشورهایی است که تا سال ۲۰۱۵ متعهد به اجرای این اهداف است که ۳ هدف آن از جمله دسترسی به آموزش در تمام سطوح، برابری جنسی و کاهش مرگ و میر مربوط به زنان است.

وی اظهار داشت: در دنیا ۴۲ درصد از افسردگی به زنان تعلق گرفته و عاجزترین بیماری روانی در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران بیشترین بار بیماری بار افسردگی بر بانوان تحمیل می شود.

وی سرانه سلامت روان برای هر بیماری را در ایران ۲۵ تومان اعلام کردو گفت: لازم است نمایندگان و اشخاص درگیر قانون سلامت جامعه را بیشتر مورد توجه قرار دهند.»(۱)

 

(۱) روزنامه ایران - ویژه نامه اصفهان - ۲۷ بهمن ماه ۱۳۸۶

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد