سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

۳۴۹- تریلی میل گرد

امروز سه چهار ساعت وقت صرف کردم تا درب انبار مصالح شرکت تعاونی عماد که در اثر پر شدن سیمان فله بسته شده بود؛ باز نمایم. در حال حاضر سیمان به اندازه کافی در منطقه وجود دارد ولی درخواست مانند قبل زیاد و بحث برانگیز نیست.
در حین کار صدای بلندگوی مسجد محله امام برایم جالب بود که اعلام می کرد «جهت خالی کردن تریلی میلگرد ساخت حسینیه محله امام کمک نمایید» با توجه به اطلاعاتی که از نشریه طنین گرفتم یک میلیارد تومان  هزینه جهت ساخت حسینیه محله امام برآورد شده است.
لازم است در اینجا از شورای محترم و روحانیت معزز و مسئولین گرانقدار که به درستی در برزک جهت پروژ ه ها نیاز سنجی نموده و بودجه های مردمی و دولتی را جهت دهی می نمایند، تشکر نمایم و همچنین از عزیزان که در محله مصلی مسجد و حسینیه را نیمه تمام گذاشته اند و از مسئولینی که قرار است پی گیر حسینیه محله درب مسجد شوند و آن طور که شنیدم ده میلیون تومان از دفتر ریاست جمهوری برای خرید زمین کنار مسجد جذب بودجه داشته اند و از دوستان محله باغستان که به دنبال شروع به کار حسینیه هستند؛ از همه و همه بخواهم جدی تر به این نیاز ها توجه شود و زودتر شروع به کار و یا ادامه به کار و یا اتمام کار نمایند.
و در پایان امیدوارم این تعداد مسجد و حسینیه که وجود دارد و تعدادی که قرار است  ساخته شود، برای این جمعیت 3000 نفری برزک جوابگو باشد. انشاءالله

۳۴۸- توزیع سیمان - پی گیری مهد

زمانی که برزک به شدت مشکل کمبود سیمان برای ساخت و ساز و تعمیرات را تجربه می می کرد، با پیشنهاد و پی گیری بخشدار محترم؛ شرکت تعاونی عماد اقدام به توزیع سیمان از طریق گرفتن نمایندگی سیمان کویر در بخش برزک نمود.
بعد از گذشت یک ماه و اندی از توزیع سیمان، آنقدر سیمان زیاد شده که نمی دانیم چگونه آن را به فروش برسانیم. خصوصاً امروز که با آمدن بونکر 25 تنی و خالی کردن آن در انبار سیمان شرکت تعاونی عماد، حتی درب  ورودی هم با انباشته شدن سیمان
پشت آن بسته شد تا فردا چه شود!
و شاید بتوان گفت این همه یکی از اشکالات مدیریتی است که گاهی برای سیمان دعوا می شود و بازار آزاد راه می افتد و گاهی هم انبارها انباشته از سیمان می گردد.
بگذریم که حرف بسیار است.
بعد از افطار به دنبال مکانی در محله کارگاه و باغستان برای بازگشایی مهد کودک با تعدادی از دوستان رایزنی نمودم.
مجوز مهد کودک خصوصی توسط خانم کاردان گرفته شده و طبق توافق شفاهی قرار است با همکاری شرکت تعاونی عماد اقدام به انجام این امر بنماییم.
مکان های بسیاری را برای این موضوع بررسی کرده ایم ولی تا کنون روی محلی به توافق نرسیده ایم.

۳۴۷- کمک همه برای من

مدت طولانی است که در تلاشم تا بسنجم توانایی خود را در فرهنگ سازی تعاون و شک ندارم در کنار هم بودن و کنار گذاشتن خودپرستی ها می تواند نتایج درخشانی را به بار آورد.
پنج آسیب کار گروهی که در کتاب «پنج دشمن کار تیمی – پاتریک لنچیونی» بدست آوردم عبارت است از:
- نبود اعتماد
- ترس از برخورد
- نبود تعهد
- پرهیز از مسئولیت پذیری
- بی توجهی به نتیجه کار
با تجربه ای که در این مدت به دست آوردم علاوه بر موارد فوق می توان به مواردی دیگر نیز اشاره کرد.

ادامه مطلب ...

دوستان سلام

سلام 

دوستان عزیز سلام 

در مسیری که انتخاب کرده ایم مشکلاتی پیش می آید که گاه آنچنان خسته مان می کند که طاقت از کف می رود و گاه با انجام پروژه ای خستگی از تنمان بیرون می آید. 

سعی حقیر بر آن است که وقفه طولانی را جبران نموده و حتی الامکان هر روز با یک پست با شما باشم. 

انشاء الله 

عبدالمجید رفیعی برزکی