X
تبلیغات
نماشا
رایتل

سوشید

۴۷۲- تزویج نیمه کاره

 از وبلاگ میرزا قلی خان راپورتچی

الیوم خبر رسید سازمان ملی شباب (جوانان) تزویج نیمه کاره را پیشنهاد داده، مبارک است ان شاء الله. علی الظاهر از آنجایی که در دوره آخرالزمان فعلی، امکانیات برای حیاة مفصل فراهم نیست تدبیری اندیشیده اند تا جوانان مملکت فخیمه، عزب و باری به هرجهت نمانند و حالا که احراز نصف دین ( ازدواج کامله) میسور نیست دستکم ربع دین احراز شود. علیرغم این اوصاف، لازم می‌نماید این طرح بدیع در یک سلسله مباحث خبروی (کارشناسی) خوب شکافته شود تا شباب، نیک بدانند تزویج نیمه مستقل یا نیمه کاره یا نصفه نیمه، چه رقم تزویجیست خدا خیرشان دهد. 

 

یکم-  در طرح مذکور اطفالی که قصد تزویج دارند همانجا در دامان والدین میمانند لیکن خطبه عقد را جاری نموده تا اسماً به همدیگر تعلق داشته باشند و نیمی از استقلال اقلاً حاصل شود.
دویم- در این پروجکت بدیع علی الظاهر حاجتی به ارسال جهازیه عروس نبوده بلکه از همان آفتابه لگن مسی و روحی والدین استفاده مؤثر به عمل خواهد آمد. بدیهیست در این راستا به منابع اولیه و آلی مملکت خدمت سترگی شده، صرفه جویی در صندوق خزینه ارزی را هم به عقب خواهد داشت. در همین راسته فقط ابتیاع یک ماشینی مسمی به « مایکروویو » که به طرفة العینی غذا را طبخ بلکه ذوب می‌نماید ضروریست؛ چرا که سابقاً از این وسایط محیرالعقول موجود نبوده و زوجین جدیده در صورت فقدان آنها دپرس خواهند شد.
سیم- خبرگان مربوطه معلوم نمایند مؤمنین و مؤمنات در طرح مذکور خطبه عقد را چه رقم جاری سازند؟ آیا لازم است استقلال در آن شرط شود یا خیر؟ وانگهی مهریه و شیربها و سرقفلی چه صورتی پیدا می کند؟
چهارم - در حالت حدوث انشقاق بین زوجین نیمه مستقل آیا لازم است والدین مشارکت فعال بنمایند یا خیر؟ اگر جواب مثبت است این مشارکت تا چه میزان لازم بوده و بیش از آن مضر است؟ فی المثل در بحث مقابله فیزیکال و گیس و گیس کشی، برآیند قوه وارده توسط والدین مهاجم بر حسب شدة، چند کیلوغرام در ثانیه مفید و علیحده بر این مکافات دارد و آیا علی الاصول ارجحیت ندارد که این عمل خطیر به زوجین احاله گردد؟
پنجم - حامیان اطفال و کانون داغ خانواده اعلان نمایند در صورت تولید طفل توسط زوجین مزبور این طفل بی زبان در کدام دامان پرورش خواهد یافت در دامان مادر خود یا در دامان مادر شوهر؟ خدا به خیر کند.
ششم - تأمین زر و سیم این تزویج آیا از سوی ابوی ها مشروط به شروطی هست و آیا هنگام پول توجیبی دادن به قند عسلشان لازم است مسألت نمایند که این مال را برای چه میخواهی؟ و آیا آقازاده لازم است ایضاح نماید که این پول را برای استعمال یک رقم آیس پک یا نسکافه می خواهد یا شارِج ایرانسل یا خیر؟
هفتم- در طوایف مبتنی بر سنت (مسمی به پدرسالار) آیا لازم است طرفین برای ملاقات از حاجاقا کسب اذن نمایند و آیا اساساً این ملاقات ها قرار است کجا انجام شود؟ آیا اگر ملاقات در منازل پدری حادث می شود به دهانشان زهر هلاهل نمی شود؟ آیا سر به بیابان نخواهند گذارد؟
هشتم- در مبحث اساسی ارث، خبرگان مربوطه لازم است تعیین نمایند هر یک از زوجین نیمه کاره وارث چه قدر از ماترک دیگری خواهند شد ربع مال؟ نصف مال؟ خمس مال؟ چقدر؟
نهم- در صورت - زبانم لال- وقوع طلاق، آیا مهریه را باید شوهر بیچاره دفع کند یا ابوی شوهر و از آن طرف، آیا عیال سابق تقبل می کند یا ابوی عیال سابق؟ در صورت تقسیط مهریه توسط محکمه، آیا قدرة مالی پسر را مد نظر قرار خواهند داد یا حاج آقا را و در صورت - خاکم به دهن - تجویز زندان، آیا ایشان به حبس خواهند رفت یا پسرشان؟ کار بیخ پیدا نمود والسلام.

نقل از دخت‌ایران