سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

۴۸۶- پاسخ سبزاندیش به ارشاد

رییس محترم ارشاد کاشان به دنبال چاپ مطلب این جانب در نقد عملکرد اداره متبوعشان در نشریه "بهشت پنهان"شهر برزک در پاسخی تند از خود دفاع کرده و این جانب را به تخریب و منفی نویسی متهم کرده اند که در پاسخ چند نکته را به استحضار ایشان می رساند.

ادامه مطلب ...

۴۸۵- پنج اصل مهم و ضروری در استفاده از اینترنت !

اینترنت بی‌تردید فرصتهای فراوانی فراهم می‌کند اما استفاده از این پدیده ی بی نظیر همانند بسیاری از ابزارهای دیگر نیازمند در نظر گرفتن برخی اصول و در واقع فرهنگ استفاده است. اینترنت به همان نسبت که توان ایجاد فرصتهای جدید را دارد می‌تواند تهدیداتی را نیز به همراه خود داشته باشد که با در نظر گرفتن برخی قوائد ساده بخصوص در حوزه شخصی و خصوصی می‌توان با اطمینان بیشتری از آن استفاده کرد در ادامه به پنج اصل مهم در استفاده مطمئن تر از اینترنت (که با توجه به فرهنگ ایران و مشکلاتی که هر از گاهی استفاده از اینترنت در کشور برای شهروندان به همراه داشته است تهیه شده است) اشاره خواهد شد.

ادامه مطلب ...

۲۸۴- دوستی های پاک و بی آلایش

بدون اراده متولد می شویم، با حیرت زندگی میکنیم و سپس با حسرت میمیریم، اما آنچه که هرگز فروغش رنگ فنا نمی پذیرد دوستی‌های پاک و بی‌آلایش است، چرا که دوستی موهبتی گرانبهاست و هیچ نعمتی را با آن یارای برابری نیست

۴۸۳- فرصتی برای یادگیری !

فیلسوفی همراه با شاگردانش در حال قدم زدن در یک جنگل بودند و درباره ی اهمیت ملاقات های غیرمنتظره گفتگو می کردند. بر طبق گفته های "استاد" تمامی چیز هایی که در مقابل ما قرار دارند به ما "فرصت یادگیری" و یا "آموزش دادن" را می دهند. در این لحظه بود که به درگاه و دروازه محلی رسیدند که علیرغم آنکه در مکان بسیار مناسب واقع شده بود، ولی ظاهری بسیار حقیرانه داشت. شاگرد گفت: "این مکان را ببینید. شما حق داشتید. من در اینجا این را آموختم که بسیاری از مردم، در بهشت بسر می بردند، اما متوجه آن نیستند و همچنان در شرایطی بسیار بد و محقرانه زندگی می کنند."

ادامه مطلب ...

۴۸۲- اصول کبوتربازی و معلمی

 از وبلاگ رادیو معلم - http://radiomoallem2.blogfa.com/

اصولا کبوتربازی با معلمی بسیار تفاوت دارد  .چون اول اینکه تعلیم و تربیت با اشرف مخلوقات خدا سرو کار دارد و کبوتربازی با یک نوع پرنده. به همین خاطر ما وزارت آموزش وپرورش داریم اما وزارت کبوترپرانی نداریم

ادامه مطلب ...

۴۸۱- پایان نامه خرگوش !!!

یک روز آفتابی، خرگوشی خارج از لانه خود به جدیت هرچه تمام در حال تایپ بود. در همین حین، یک روباه او را دید.
روباه: خرگوش داری چیکار می کنی؟
خرگوش: دارم پایان نامه می نویسم..
روباه: جالبه، حالا موضوع پایان نامت چی هست؟
خرگوش: من در مورد این که یک خرگوش چطور می تونه یک روباه رو بخوره، دارم مطلب می نویسم.
روباه: احمقانه است، هر کسی می دونه که خرگوش ها، روباه نمی خورند.

ادامه مطلب ...

۴۸۰- تازیانه وزارت علوم بر سر دانشگاه

از وبلاگ سبز اندیش کاشان http://drmodarreszadeh.blogfa.com/
وزارت فخیمه علوم که مقام عالی وزارت سمت مبارک خود را به برکت خدمت در ستاد انتخاباتی رییس جمهوری عزیز در کرمان به عنوان پاداش دریافت کرده است در همه این سه سال پر خاطره با عین عنایت و مهربانی به دانشگاه آزاد اسلامی نگریسته است .

ادامه مطلب ...

۴۷۹- سوسک با کنترل از راه دور

 از وبلاگ کار انگیزه پیشرفت محمد نعیمی http://kap.blogsky.com/

محققان راهی متفاوت برای استفاده از سوسک‌ها  یافته‌اند

به گزارش دویچه‌وله، آنها ریزپردازنده الکترونیکی‌ای در بدن سوسک‌ها کار گذاشته‌اند که با استفاده از آن می‌توان این حشرات ریزپا را از راه دور هدایت کرد.

ادامه مطلب ...

۴۷۸- شخصیت زن

از دیدگاه بزرگان، دانشمندان و فلاسفه معروف

اساسا وضع زن با مرد در اصل خلقت متفاوت است و به همین دلیل این زن است که خودآرایی می کند برای جلب مرد. مرد هرگز با خودآرایی نمی تواند نظر زن را به خود جلب کند. زن و زیور، زن و آرایش دو موجود توأم با یکدیگرند. اگر زن دارای جسم و جان و خلق و خوی مردانه بود محال بود که بتواند مرد را به خدمت خود وادارد و مرد را شیفته وصال خود نماید، و اگر مرد همان صفات جسمی و روانی زن را می داشت ممکن نبود زن او را قهرمان زندگی خود حساب کند و عالی ترین هنر خود را صید و شکار و تسخیر قلب او به حساب آورد. مرد جهانگیر و زن مردگیر آفریده شده است.
قانون خلقت زن و مرد را طالب و علاقه مند به یکدیگر قرار داده است، اما نه از نوع علاقه ای که به اشیاء دارند. علاقه ای که انسان به اشیاء دارد از خودخواهی او ناشی می شود، یعنی انسان اشیاء را برای خود می خواهد، به چشم ابزار به آنها نگاه می کند، می خواهد آنها را فدای خود و آسایش خود کند، اما علاقه زوجیت به این شکل است که هر یک از آنها سعادت و آسایش دیگری را می خواهد و همواره از گذشت و فداکاری درباره دیگری لذت می برد. در اینجا بد نیست از دیدگاه های متنوع و بعضا متفاوتی در مورد زن از زبان بزرگان، دانشمندان و فلاسفه معروف مطلع شویم.
 

ادامه مطلب ...

۴۷۷- مسیر خوشبختی

با خواندن 20 مورد زیر، و موارد دیگر که خودتان اضافه می کنید، خواهید توانست به‌ راه‌هایی دست بیابید که هر چند برخی بسیار ساده و شاید بی اهمیت به ‌نظر می‌رسند، امّا مسیر خوشبختی شما را چندین گام پیش می‌راند :

1- از هر راهی برای ابراز عشق به همسرتان بهره بگیرید.
2- در عذرخواهی کردن از هم سبقت بگیرید.
3- همیشه همدیگر را "عزیزم"، "معشوقم"، "محبوبم" و ... خطاب کنید.

ادامه مطلب ...

۴۷۶- هشت اصل برای یک زندگی بیست

1- صبح ها که از خواب بیدار می شوید، دستگاه عیب سنج و ایرادگیر وجودتان را از کار بیندازید. قول می دهم؛ خورشید درخشان تر، پرنده ها خوش آوازتر، مردم مهربان تر و حتی کسب و کارتان پربرکت تر خواهد شد.

2- در معادلات زندگی هیچ گاه از علامت منفی استفاده نکنید، به خاطر داشته باشید که تفکر منفی از آن چنان قدرتی برخوردار است که می تواند با قرار گرفتن در پشت یک معادله بزرگ زندگی، همه علامت های مثبت آن را تغییر داده و مانند خود منفی بسازد.

ادامه مطلب ...

۴۷۵- خیلی راحت ای کیوتو را پیدا کن

از وبلاگ  http://301040.blogsky.com/

سلام.

امروز براتون یه تست باحال پیدا کردم. می دونین٬ IQ به روش های مختلفی توی دنیا اندازه گیری میشه. ولی متداول ترین روش اندازه گیری با انحراف 15 است. مینیمم 65 و ماکسیمم 145 و یک انسان عادی 100.

افراد مختلف امتحان های مختلفی طراحی می کنن و با استفاده از اون ها IQ مردم رو اندازه گیری می کنن. دیروز یکی از این امتحان ها که خیلی خوب بود رو پیدا کردم. شاید بپرسین چرا می گم خیلی خوب بوده!؟ خوب دلیلش اینه که معمولا این امتحان ها به یک زبان مادری طراحی می شن و اگر کسی با فرهنگ اون زبان آشنا نباشه، نمی تونه جواب دقیقی بگیره. چون فرهنگ عده ای که امتحان برای اون ها طراحی شده با سوالا سازگاره و روی نحوه ی جواب دهی اثر می ذاره. اگر شما از اون فرهنگ نباشین نمی تونین نتیجه ی دقیقی از امتحان بگیرین.

این تست توسط یک عده ی حرفه ای دانمارکی طراحی شده و خوشبختانه هیچ ربطی به هیچ فرهنگی نداره. 40 تا سواله که همش با نقاشی جواب داده می شه. در هر سوال 8 نقاشی بهتون میده و ازتون می خواد از بین گزینه ها، نقاشی نهم رو پیدا کنین. برای جواب دادن سوالا 30 دقیقه وقت لازمه پس قبل از این که شروع کنین مطمئن باشین که 30 دقیقه وقت دارین. چون نمیشه وسط امتحان وقتو نگه داشت. لزومی نداره که سوالا به ترتیب جواب داده بشن. همون طور که خواهید دید، کنار صفحه سوالا مشخصند و می تونین روی هر کدوم کلیک کنین و جواب بدین. حتی می تونین به سوالایی که جواب دادین بر گردین و جوابتون رو تصحیح کنین. البته تقریبا می شه گفت که سوالا از آسون به سخت مرتب شدن که مجبور نشین جلو عقب کنین. در هر صورت مهم اینه که فقط 30 دقیقه وقت دارین. وقتی 30 دقیقه تموم بشه، (باید به اینترنت وصل باشینا) خود به خود صفحه عوض میشه، محاسبات مربوط رو انجام میده، IQ شما رو بهتون گزارش میده، و با نمودار بهتون نشون می ده که در مقایسه با مردم هوشتون چطوره!

به همین سادگی.

امتحانش مجانیه... برای شروع اینجا رو کلیک کنین! 

http://www.iqtest.dk/ 

در ضمن، می تونین IQهاتون رو توی کامنت ها بنویسین. خودم هم همین الان می نویسم! یادتون باشه که IQ فقط هوش رو نشون میده... نه شعور رو! چه آدم های باهوشی هستند که هیچی نمی فهمند و چه آدمهای کم هوش و ساده ای هستند که در اوج فهم پرواز می کنن...

۴۷۴- وای چه قدر اینجا گرمه!!

 از وبلاگ http://301040.blogsky.com

روزی مردی به سفر میرود و به محض ورود به اتاق هتل ، متوجه میشود که هتل به کامپیوتر مجهز است . تصمیم میگیرد به همسرش ایمیل بزند . نامه را مینویسد اما در تایپ ادرس دچار اشتباه میشود و بدون اینکه متوجه شود نامه را میفرستد . در این ضمن در گوشه ای دیگر از این کره خاکی ، زنی که تازه از مراسم خاک سپاری همسرش به خانه باز گشته بود با این فکر که شاید تسلیتی از دوستان یا اشنایان داشته باشه به سراغ کامپیوتر میرود تا ایمیل های خود را چک کند . اما پس از خواندن اولین نامه غش میکند و بر زمین می افتد . پسر او با هول و هراس به سمت اتاق مادرش میرود و مادرش را بر نقش زمین میبیند و در همان حال چشمش به صفحه مانیتور می افتد:

گیرنده : همسر عزیزم
موضوع : من رسیدم

میدونم که از گرفتن این نامه حسابی غافلگیر شدی . راستش انها اینجا کامپیوتر دارند و هر کس به اینجا می اد میتونه برای عزیزانش نامه بفرسته . من همین الان رسیدم و همه چیز را چک کردم . همه چیز برای ورود تو رو به راهه . فردا میبینمت . امیدوارم سفر تو هم مثل سفر من بی خطر باشه . وای چه قدر اینجا گرمه !!