سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

۴۸۶- پاسخ سبزاندیش به ارشاد

رییس محترم ارشاد کاشان به دنبال چاپ مطلب این جانب در نقد عملکرد اداره متبوعشان در نشریه "بهشت پنهان"شهر برزک در پاسخی تند از خود دفاع کرده و این جانب را به تخریب و منفی نویسی متهم کرده اند که در پاسخ چند نکته را به استحضار ایشان می رساند.

۱- خود آقای باقرپور شیرازی هم می دانند که برکناری ریاست قبلی ارشاد آن هم به هنگام سفر عمره ایشان نتیجه استقلال ایشان در مکاتبه مستقیم با وزارت متبوع و نادیده گرفتن مدیر کل بوده است پس می توان حدس زد که حضور رییس جدید در کاشان پاسخی به کاشان از نوع اصفهانی آن است!

۲- من نمی دانستم ولی یکی از همان"۱۴کارمند بسیجی"ایشان فرمودند که ریاست جدید سابقه بیست ساله خدمت در سازمان کشتیرانی را داشته اند و اکنون برای بیرون بردن کشتی فرهنگ کاشان از گرداب پیش رو مامویت یافته اند.

۳- متهم کردن این جانب به منفی نگری و انتقاد ناسالم در شرایط کنونی پاسخ رایج برخی دولتمردان به انتقادهای دلسوزانه و متعهدانه کسانی است که از دایره قدرت بیرون اند(یا بیرون رانده شده اند) پیشنهاد می کند سخن را بشنویم و با اندکی تامل و دور از جانبداری آن را نقد و بررسی کنیم.

۴-این جانب هیچ گاه از رعایت حرمت دولت قانونی کشور عزیزم برکنار نبوده ام و حتی از آقای احمدی نژاد کمتر از روسای جمهور گذشته مهربانی ندیده ام اما وقتی ایشان در تالار وحدت در جمع ۵۰۰ رودکی شناس دنیا می گویند اگر غرب موشک دارد ما شعر و ادبیات داریم و ارزش معنوی سرمایه فرهنگ ایرانی رابحق بالاتر از همه تمدن ماشینی و جنگ افزارهای غربی می دانند من خود را مخاطب این سخن می بینم . به همین دلیل وقتی می بینم انجمن های ادبی با سابقه چندین دهه روبه رکود نهاده  و در حال نیمه تعطیل به شماره نفسی می زنند دلم می سوزد که ما را چه شده است که لایق چنین تصمیم ها و کارگزارانی شده ایم .

۵- ریاست ارشاد از سر لطف این جانب را شاعر و آشنا به مسایل فرهنگ دانسته اند یا به این عنوان بنده را قبو ل دارند حال پرسش اینجاست که وقتی این شاعر در هیچ مراسم فرهنگی از معارفه شما تا مراسم دهه فجر حضور ندارد و بی خبر می ماند و بادیگر شاعران و پیش کسوتان نیز به همین شکل رفتار شده است بغض گلویم را می گیرد که در دولت گذشته کاشان ۱۲ انجمن ادبی فعال داشت و اکنون ...

۶- ایشان بفرمایند در مدت حضورشان در کاشان در باره مراسم فرهنگی و ادبی چو.ن روز مولوی و روز سعدی و هفته کتاب و محرم و عاشورا و دهه فجر کدام فعالیت چشمگیر را انجام داده اند که خاطره آن برق شادی و نور امید را به دل و جان آدمی می تاباند.

۷- هنر ارشاد کاشان این بوده که مراسم دهه فجر را در مسجد صفاری و پس از نماز مغرب برگزار کرده اند اما آیا در جشن سی سالگی انقلاب کارهایی بهتر و متنوع تر برای مخاطبان برنامه های هنری که به تالار و فرهنگسرا عادت دارند نمی شد برگزار کرد هرچند مراسم مسجد صفاری هم ابتکاری خوب بود و ما به دلایلی دعوت نداشتیم.

۸- آقای باقر پور بفرمایند در مدت تصدی شان تاکنون چند جلسه مشورتی با مدیران انجمن های ادبی و کارشناسان مطرح ادبی و اعضای سابق شورای شعر داشته اند و از چند انجمن با تشویق و همراهی درخواست فعالیت دوباره کرده اند؟ از هنرهای دیگر و تعامل ایشان با هنرمندان رشته های دیگر این جانب خبر ندارد .

۹- پیشنهاد میکند ارشاد کاشان در کنار ۱۴ کارمند بسیجی به همین تعداد کارشناس و مشاور فرهنگی و هنری هم به صورا افتخاری در خدمت داشته باشد تا شائبه کم کاری و ناتوانی ارشاد کاشان برطرف شود.

البته از حق نگذریم ارشاد کاشان با کمبود فضاو بودجه و کارشناس رو به رو است که در یادداشت قبلی هم به آن اشاره شده بود که طبعا هر کس رییس ارشاد باشد با این مشکلات  و نگاه  اصفهان به کاشان برخورد خواهد کرد اما این را هم از یاد نبریم که ارشاد آران و بیدگل هم با همین کاستی ها همراه است اما اخبار فعالیت آن در مطبوعات کشور چند برابر ارشاد کاشان است . و ما توفیقی الا بالله.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد