در محل کار و زندگی ، همگان را به حفظ محیط زیست تشویق کنیم


برنامه کاشت حرا - پنج شنبه اول اسفند 92

طبق برنامه قبلی کاشت حرا هر هفته روز پنج شنبه ساعت 10 برگزار می گردد.

با توجه به استقبال دوست داران محیط زیست در روستاهای خرّه ، زبار ، بساتین ، سهمو شمالی ، دهنو ، عسلویه و نخل تقی سرویس های ایاب و ذهاب راس ساعت 9.30 در این روستاها حاضر خواهند شد تا دوستان را منتقل نمایند.

پل نایبند و تخریب پارک ملی دریایی نایبند

ناصر بوهندی - در همه‌ جای دنیا، یکی از شاخص‌ها یا شناسه‌های توسعه‌یافتگی را در کمیت و کیفیت شبکه‌ی ارتباطی کشورها، به ویژه در حوزه‌ی حمل و نقل جاده‌ای و ریلی ارزیابی می‌کنند. اما اصول علمی و مهندسی و زیست محیطی در ساخت اغلب پروژه‌های راهسازی کشور رعایت نمی‌شود! واقعیتی که در شهرستان عسلویه و بخصوص در محدوده پارک ملی دریایی نایبند تأیید کننده‌ی آن است.

پل نایبند بر روی خور نایبند به طول 40 متر و با دو دهانه 20 متری و رمپ های ورودی و خروجی به طول 500 متر از طرفین با عرض محور 9 متر احداث شده است.

گرچه پل ارتباطی مسیر عسلویه به نایبند امر بسیار مهمی برای رفاه مردم این منطقه است و سبب می‌شود تا جاده دسترسی به هفت روستا از 28 به هشت کیلومتر کاهش یابد و فاصله عسلویه تا روستاهای اطراف 20 کیلومتر نزدیک‌تر شوند. اما در کنار این رفاه ظاهری باید ملاحظات میط زیستی و تعهدات اداره راه استان بصورت کامل اجرا شود.

با اتمام پروژه پل نایبند -که طولانی شدن آن و چند برابر شدن هزینه احداث موضوع بحث نیست - جاده خاکی موقت که برای عبور و مرور در حین ساخت پروژه احداث شد و طبق تعهد اداره راه می بایست برداشته شود به حال خود رها شد و باعث خشک شدن قسمت اعظمی از جنگل حرا شده است .

امیدواریم با تاکیدات استاندار محترم بر ملاحظات زیست محیطی که بهمین دلیل در سفر ایشان به عسلویه در مراسم افتتاح این پل شرکت نکرد و پیگیری های مسئولان محترم شهرستان عسلویه این مشکل زیست محیطی هر چه سریعتر مرتفع گردد.

خطبه جمعه : تعاون بر تسهیل امر ازدواج – ۹۲/۱۱/۲۵ – شیخ ابراهیم محمدی

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت شهر عسلویه در خطبه این هفته ضمن اشاره به برکات ازدواج اظهار نمودند:


خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند:( َتعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ) در انجام نیکی ها و دوری از ناپاکی ها یکدیگر را یاری دهید، و هرگز در گناه و ستم یه هم یاری نرسانید، و از خداوند پروا کنید که همانا خداوند سخت کیفر است. این آیه که دال بر واجب بودن تعاون بر خیر و نیکی برای جامعه اسلامی، واینکه مسلمانان بر آنها واجب است که یکدیگر را یاری کنند و امورات سخت آنها راسهل و آسان نمایند. و یکی از بزرگترین مشکلات امروزه جوانان عزیز عدم توانایی آنها برای اقدام به تکمیل نصف دین خود و آن ازدواج است. الحمدلله در منطقه ما بالا بودن سقف مهریه ویا شرط و شروط والدین دختر خیلی کم پیدا می شود ولی در جاهای دیگر این مسئله کمر بسیاری از جوانان را شکسته و زندگی را بر آنها سخت نموده و سنت پیامبر اسلام این است که ازدواج و مهریه را بر جوانان آسان کنیم واگر به سیره نبی مکرم اسلام نگاهی بیندازیم میبینیم مهریه همسران و دختران آن چقدر بوده است. اما مسئله دوم که برای تمام جوانان سخت است مسئله خوراک دادن است. و ما باهمت خیرین و مسئولین این شهر و ترویج سنت ازدواج های کم هزینه و جلوگیری از مخارج اضافی، در نظر گرفتیم روز پنجشنبه  ۹۲/۱۲/۱ برای اولین بار در شهر ازدواج دسته جمعی برگزار نماییم، و از مردم شریف بویژه جوانان عزیز تقاضا داریم نهایت همکاری با ما داشته باشند. از خداوند متعال خواستارم تا به ما و شما توفیق دهد .(و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین)

نماینده بوشهر در شورای عالی استانها: اهدای خون اهالی عسلویه و کنگان پذیرفته نمی شود

نماینده بوشهر در شورای عالی استان ها با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در عسلویه و کنگان به دلیل فعالیت صنایع پارس جنوبی گفت: اهدای خون در این مناطق به دلیل آلایندگی بالا پذیرفته نمی‌شود.

به گزارش «خلیج فارس»؛ طاها دشتی مطلق عضو شورای شهر کنگان در نشست شورای عالی استان ها نسبت به ماهیت پرداخت عوارض صنایع آلاینده در شهرستان های عسلویه و کنگان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه پرداخت این عوارض در پیچ و خم مسال اداری به گونه‌ای طی می‌شود که در نهایت، صنایع از پرداخت آن معاف می‌شوند.

وی گفت: متاسفانه فعالیت‌های صنایع، ریه مردم ساکن در این شهر‌ها را پر از آلاینده کرده، به طوری که اهدای خون این افراد پذیرفته نمی‌شود.

دشتی افزود: باید شورای عالی استان ها پیگیر و متولی این باشد که با کشورهایی که فعالیت‌های خوبی برای کم کردن آلودگی داشته‌اند در زمینه مشکلات مناطقی نظیر جنوب استان بوشهر ارتباط مستمر و نشست‌های تخصصی برگزار کند.

گزارش «خلیج فارس» می افزاید: علاوه بر دشتی مطلق، سیدعلی اکبر فاطمی رییس شورای شهر کاکی نیز نماینده بوشهر در شورای عالی استان ها می باشد.

بر اساس این گزارش،‌ در دومین جلسه دوره جدید شورای عالی استان‌ها، اعضای کمیسیون‌های پنج‌گانه شورا انتخاب شدند؛ همچنین در این جلسه، دو فوریت "کمک به مناطق آسیب دیده در حوادث غیرمترقبه از سوی شهرداری‌ها" بررسی و تصویب شد.

منتظر حضور شما در برنامه کاشت حرا هستیم

دومین برنامه کاشت حرا با حضور دوست داران طبیعت شهرستان و بخصوص جوانان و نوجوانان دهستان زبار برگزار شد.

بیش از 22 نفر از جوانان اقدام به کاشت بیش از 2000 اصله نهال حرا در چند کیلومتری تاسیسات گاز پارس جنوبی نمودند تا عشق و علاقه خود به زنده ماندن و حفظ زمین نشان دهند.

انجمن اندیشه ورزان برنا از شهرداری عسلویه و شرکت بهره برداری و تعمیراتی مپنا O&M بابت در اختیار گذاشتن سرویس ایاب و ذهاب و همچنین از مسئول اداره محیط زیست عسلویه مهندس موذنی و از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی که در این برنامه همکاری نمودند تقدیر و سپاس به عمل می آورد.

در پایتخت انرژی ایران و در کنار مشعل ها، خلیجی که از آن به عنوان اولین پارک آبی ایران از آن یاد می شود خودنمایی می کند.

پارک ملی نایبند در جنوب استان بوشهر 48 هزار هکتار وسعت دارد، سواحل صخره ای، درختان انجیر و گونه های جانوری در گیاهی در آن چشم هر بیننده ای را خیره می کند .

در این منطقه آب و هوا چنان است که بذر روی شاخه درختان رشد می کند و این قابلیت، تغذیه آبزیان و پرندگان مهاجر را فراهم می کند البته در این منطقه انواع خزندگان هم دیده می شوند.


سخنان نماینده ائمه جمعه اهل سنت شهرستان عسلویه در بازدید استاندار بوشهر از عسلویه

شیخ ابراهیم محمدی در نشست استاندار بوشهر با مردم شهرستان عسلویه سخنرانی داشتند که مشروح این سخنرانی به شرح ذیل می آید:

"حقیقتا امروز ما خوشحالیم و خوشحالی را امروز در چهره های مردم عسلویه مشاهده کردیم.

ما یادمان نمی آید که استانداری از استان بوشهر در میان مردم عسلویه بوده است بجز حضرتعالی که تقدیر و تشکر می نماییم و امیدواریم خداوند متعال به شما و مسئولین توفیق عنایت فرماید.

آقای فرماندار و امام جمعه محترم حاج آقا هاشمی نژاد صحبت های کافی و وافی کردند و من نیز صحبت های ایشان را تایید و تاکید می کنم.

جناب آقای استاندار ، مسئولین محترم یکی از اهداف انقلاب اسلامی و خدمت رسانی به مردم است . احقاق حق مردم است خداوند متعال این خدمت رسانی به مردم را هرگز فراموش نمی کند .

در شورای اداری فرمانداری نیز صحبت کردم و گفتم که رسول اکرم (ص) فرمودند : همراه مردم بودن و در خدمت مردم بودن از اعتکاف در مسجد نبوی ثوابش بیشتر است .

من تاکید م یکنم آقای استاندار این جوانان عسلویه را یکبار اتحان کنیم آیا تحمل مسئولیت را دارند یا خیر؟

ما انتضار داریم در اداراتی که در اسرع وقت در عسلویه مستقر می شود از بومی ها و نفرات با استعداد خود عسلویه استفاده شود. این جوانان عزیز اگر بهتر از دیگران نباشند بدتر نیستند.

من یک درخواستی دارم شاید این درخواست من بعضی از عزیزان را ناراحت کند. درخواست من این است که مصوبه ای ، قانونی، دستوری از جنابعالی صادر شود که منبعد روساء ادارات و مدیران و مسئولین با خانواده های خود در شهر عسلویه ساکن شوند - تکبیر حضار -

فرزندان آنها در مقاطع مختلف مدارس ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان شهر عسلویه تحصیل کند - احسنت حضار -

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته"


سالاری:نمایندگی ادارات در عسلویه مستقر می‌شود

مصطفی سالاری در دیدار با مردم و مسئولان شهرستان عسلویه با تبریک دهه مبارک فجر گفت: بدون تردید بار دیگر مردم وفادار با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه حماسه سیاسی را تکرار می‌کنند.

وی ابراز داشت: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی همواره نشان داده‌اند که به انقلاب خود وفادارند و در تمام عرصه‌ها این مهم را به اثبات رسانده‌اند و به فضل خدا بار دیگر در روز 22 بهمن ماه این وحدت و همدلی را به منصه ظهور خواهند رساند.

وی از راه‌اندازی بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه  خبر داد و با بیان اینکه با افتتاح این مرکز درمانی یکی از آرزوهای دیرینه مردم محقق می‌شود، گفت: بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه با تامین تجهیزات و کادر درمانی به زودی راه‌اندازی و در اختیار مردم عسلویه قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر از وحدت مردم عسلویه قدردانی کرد و گفت: وحدت تشیع و تسنن در شهرستان عسلویه در کشور بی‌نظیر است و نماد عینی و عملی اتحاد مسلمانان است.

سالاری بر توجه به طرح‌های کاهش آثار عوارض صنایع گاز گفت: اجرای طرح‌های عظیم صنعتی عوارض و آسیب‌های اجتماعی و زیست محیطی به همراه دارد که برای حل این مشکلات وزیر نفت دستورات لازم را صادر کرده است.

وی از استقرار ادارات مختلف دستگاههای اجرایی خبر داد و با بیان اینکه نمایندگی ادارات مختلف در کوتاهترین زمان ممکن مستقر می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده آب شرب نخل تقی که از مشکلات اساسی این شهر است به زودی رفع مشکل می‌شود.

استاندار بوشهر وضعیت اشتغال در عسلویه را برشمرد و افزود: عسلویه میزبان صنایع گاز و پتروشیمی است نباید در این شهرستان مشکل بیکاری باشد.

دعوت به حضور در راهپیمایی 22 بهمن 92

دهه مبارک فجر برای ملت حماسه‌آفرین ایران فقط یک مناسبتی تاریخی نیست بلکه در بطن خود شوری دارد که در آن تجدید میثاق یک ملت با آرمانهای اصیل انقلاب برای افزایش شتاب هر ساله انقلاب نهضه است. انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب ارزشی با تکیه بر مکتب اسلام به زعامت فقیه عالیقدر حضرت امام خمینی(ره) است که در بهمن 57 با پشتوانه و وحدت بی‌نظیر آحاد مردم به سلطنت فاسد و دست نشانده غرب پایان داد که سال‌های متمادی حیات خلوت مستکبران عالم بود.

ملت ایران به مدد روح بلند امام راحل و عظیم‌الشأن خویش از غرقاب 2500 ساله حکومت ستمشاهی رهایی یافت و آموخته‌های خویش از راه رسم زندگی مستقل را در تعیین سرنوشت خویش بر مبنای آموزه‌های دین اسلام بکار گرفت.
امروز نیز در سایه توکل به ذات اقدس الهی و اندیشه‌های آن امام سفر کرده و نیز رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی مستحکم‌تر و ملت عزیز ایران مقاوم‌تر و استوارتر شده‌اند و راه پرافتخار خود را با تکیه بر فرزندان دلیر و سختکوش و نسل جوان پرشور و آگاه کشور ادامه می‌دهد.

انجمن اندیشه ورزان برنا ضمن تبریک مجدد ایام‌الله دهه فجر به محضر ملت بزرگ ایران؛ همه آحاد مردم بویژه مردم شریف شهرستان عسلویه و اعضاء خود را به شرکت وسیع و همه جانبه در راهپیمایی استکبارستیز 22بهمن دعوت می‌نماید.

برنامه بازدید استاندار بوشهر ازعسلویه  - این پست به روز می شود

طبق برنامه اعلام شده امروز استاندار بوشهر از شهرستان عسلویه بازدید خواهد داشت .

ساعت 8.30 استقبال از استاندار جلو درب ساختمان فرمانداری عسلویه ؛ به همه ارگانها و مسئولان و دهیاران توصیه شده در این مراسم حضور داشته باشند .

افتتاح پروژه گاز رسانی به دهستان اخند با حضور در منزل خانواده شهید رحمانی اخند

افتتاح سالن ورزشی چاه مبارک  - دهیاری چاه مبارک به منظور استقبال از استاندار گروه موسیقی محلی نی انبان را از سه راه چاه مبارک تا سالن ورزشی به مسافت 6 کیلومتر مستقر نموده است.

بهره برداری از پل نایبند بر روی رودخانه نایبند - امیدواریم آقای سالاری دستور برداشتن جاده خاکی که آب رودخانه نایبند را نصف کرده است و باعث خشک شدن جنگل حرا شده است را صادر نمایند.

ساعت 11.30 نشست مردمی استاندار با مردم شهرستان عسلویه در مصلی نماز جمعه شهر عسلویه برنامه ریزی شده است .

تصاویر و اخبار این بازدید به روز می شود.

حضور در گلزار شهدای بیدخون


افتتاح گاز رسانی به دهستان اخند و حضور استاندار در منزل خانواده شهید رحمانی

افتتاح سالن ورزشی چند منظوره بخش چاه مبارک