جلالي :آيندگان در مورد تاثيرگذاري شوراي اطلاع رساني كاشان قضاوت مي كنند

تاريخ انتشار: 12/05/91

 پورتال خبري كاشان : به دنبال مصاحبه احمد كريمي مدير اسبق كميته روابط عمومي شوراي اطلاع رساني كاشان  و مشكلات اين بخش ، دبيراسبق شوراي اطلاع رساني شهرستان كاشان نيز در مورد فلسفه وجودي تشكيل كميته اطلاع رساني كاشان در گفتگو با پورتال خبري كاشان گفت : پيشنهاد درخواست تشكيل شوراي اطلاع رساني كاشان قبل از آمدن آقاي حاجي و در زمان آقاي سيستاني فرماندار وقت كاشان يعني آذر يا دي ماه سال 83 توسط بنده طي نامه اي به فرمانداري ارايه و مطرح شد.

ادامه نوشته

اعلام بازنشستگي و خداحافظي

 موضوع : اعلام بازنشستگي و خداحافظي

 " هفته دفاع مقدس گرامیباد"


(من لم یشکر المخلوق و لم یشکر الخالق)

بنام خالق یکتا

مسئولان ارجمند، همکاران گرامی، دوستان عزيز حوزه روابط عمومي، عرصه خبر و اطلاع رساني   
باسلام و عرض ارادت خالصانه
خدا را شاکرم که بیش از سی سال از دوران جوانی و بهترین ایام عمر زندگانیم در راه خدمت صادقانه به دین و مملکت و مردم سپری شد.
اکنون که پس از سالها خدمت صادقانه و انجام مسئولیتهای خطیر فرهنگی، مطبوعاتی و خبری بویژه سالها مسئولیت سخت و طاقت فرسا در ایرنا، افتخار بازنشستگی نصیبم گردیده و بنا به تصمیم سازمانی، مسئولیت آخرین سکان خدمتگزاری در ایرنا یعنی "دفتر کاشان" را به برادری ديگر می سپارم، لازم می دانم به رسم ادب از محضر تک تک مسئولان ارجمند، دوستان و همکاران گرامی بويژه آنهايي كه در طول بيش از شش سال خدمت در شهرستان كاشان و حوزه خبري زير پوشش آن (شهرستانهاي آران و بيدگل، اردستان و نطنز)همواره نسبت به حقیر اظهار لطف و محبت نموده اند، در اين موقعيت خدا حافظي و بدينوسيله تشكر و قدرداني نمایم.
از همه عزيزان تقاضا دارم، اگر احیانا در حین انجام مسئولیت و تعامل و همکاری، به هر دلیلی در حق همکار عزیزی، کوتاهی نموده ام، قصور مرا به بزرگواری خود عفو فرماید و دعای خیرتان را بدرقه ام گردانید.
در پایان شماره تلفن همراه و ایمیلم را برای ارسال احیانا هرگونه پیام و نکته نظری اعلام می کنم.
آرزوی سلامتی و موفقیت شما را از خداوند منان خواستارم.

ارادتمند شما - جواد جلالی
4/7/89

***
09127756645 و ایمیل
Jalali36_kh@yahoo.com

تقدير و خداحافظي

 

 بنام خدا

با عرض سلام و خالصانه ترين درودها

به اطلاع تمامي مخاطبان عزيز و گرامي اين وبلاگ مي رساند، بدنبال پذيرش استعفاي اينجانب و واگذاري مسووليت دبيري شوراي اطلاع رساني كاشان در تاریخ ۲۹/۹/۸۸، اين وبلاگ كه همچون شوراي مذكور بصورت خودجوش و ابتكاري با علاقه و تلاش بنده به مدت حدود سه سال ايجاد و مديريت شد نیز از ابتداي دي ماه سالجاري فعاليت آن متوقف گرديد، لازم مي دانم از تمامي عزيراني كه با نظرات و انتقادات سازنده خود بنده را در انجام اين حركت فرهنگي تشويق كردند، همچنين از همراهي تك تك اعضاي محترم شورا تشكر و قدرداني نمايم.

پيشاپيش فرارسيدن سي و يكمين سال پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي را به شما تبريك عرض نموده و برايتان آرزوي موفقيت دارم.

در بهار آزادي، جاي شهدا حالي

                                                                               جواد جلالي

پیام تبریک ، تشکر و تسلیت

تبریک . تشکر و تسلیت

متن آخرين صورجلسه شورا

السلام عليك يا ثارالله

موضوع : بيستمين صورجلسه شوراي اطلاع رساني شهرستان كاشان

سلام عليكم - بيستمين جلسه شوراي اطلاع رساني شهرستان كاشان ساعت 30/12مورخ  29/9/88 به رياست آقاي حسينعلي حاجي معاون محترم استاندار و فرماندار كاشان و با حضور جمعي از اعضا و مدعوين محترم در سالن جلسات فرمانداري ويژه كاشان تشكيل شد، در ابتداي اين جلسه پس از قرائت قران كريم، طبق روال هر جلسه برخي دغدغه هاي مردم توسط خبرنگاران مطرح و آقاي فرماندار توضيحات لازم را در اين خصوص بيان كردند، سپس گزارش مصوبات جلسه قبل توسط آقاي جلالي دبير شورا قرائت شد و از سوي اعضاي ذيربط توضيحات لازم ارايه و پس از بحث و تبادل نظر موارد ذيل به عنوان مصوبه جهت پيگيري و اجرا به اعضا ابلاغ شد: مصوبات جلسه : 1- مقررگرديد آقاي كريمي فرمانداري با آقاي انصاري دبير كارگروه مديريت سبز هماهنگي نموده تا عملكرد اين كارگروه را در اختيار خبرنگاران بگذارد. 2- مقرر گرديد آقاي عباسي مسوول دفتر صدا و سيماي كاشان قطع برنامه هاي تلويزيوني را از طريق استان پيگيري كند. 3- با موافقت و اعلام آمادگي آقاي فرماندار براي كمك به گازسوز كردن خودروي خبرنگاران، مقررگرديدآقاي رضايي نماينده معاونت برنامه ريزي فرمانداري اين موضوع را از طريق آقاي مهندس شقايقي دنبال نموده و آقاي زاهدي نيز ليست اسامي خبرنگاران را تهيه و ارايه دهد. 4- مقررگرديد آقاي رضايي نماينده فرمانداري موارد و مشكلات ترافيكي مطرح شده از سوي خبرنگاران در اين جلسه را در كارگروه مربوطه مطرح كند. 5- مقررگرديد همه اعضا فرمايشات مقام معظم رهبري در جمع مبلغان را كه بهترين منشور براي اين جمع است را مطالعه و نسبت به تبيين در فضاي كاري خود اقدام كنند. 6- مقررگرديد آقاي عباسي برنامه اي كه قبلا در استان گذاشته شد را پيگيري نموده تا طي دو ماه آينده جلسه آن با حضور آقاي ناظر معاون اطلاعات و اخبار صدا و سيماي استان و خبرنگاران در كاشان برگزار شود. 7- مقررگرديد سرپرست اداره ارشاد اسلامي كاشان بر روند نحوه درج آگهي از سوي متقاضيان در ويژه نامه هاي تبليغاتي سطح شهر نظارت و  موارد اشكالات قانوني آن را بررسي نمايد. در اين جلسه همچنين آقاي حاجي معاون استاندار و فرماندار كاشان و رئيس شوراي اطلاع رساني اين شهرستان با استعفاي آقاي جواد جلالي از مسووليت دبيري شوراي مذكور كه قبلا ارايه شده بود، موافقت و با اهدا يك جلد صحيفه سجاديه از زحمات سه ساله وي قدرداني و طي ابلاغي آقاي محمد مهدي صباغي سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان را به عنوان دبير شوراي اطلاع رساني كاشان معرفي كرد.  ضمنا زمان جلسه آينده شورا ساعت 19 مورخ 18/11/88 تعيين شد. "والسلام

                                    دبير شورا : جواد جلالي رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي كاشان

شماره  256/ 88     مورخ  30/9/88

رونوشت: 

- جناب آقاي حاجي معاون محترم استاندار و فرماندار كاشان جهت استحضار

 - جناب آقاي صباغي دبير جديد شوراي اطلاع رساني كاشان جهت اطلاع و اقدام به ضميمه تصوير ليست شركت كنندگان در جلسه و چند برگ مدارك مربوط به شورا 

 - اعضا ومدعوين محترم شركت كننده در جلسه شوراي اطلاع رساني شهرستان جهت پيگيري  و اقدام

دعوت نامه ها

موضوع : دعوتنامه شركت در بيستمين جلسه شوراي اطلاع رساني

السلام علیک یا ثارالله

"ایرنا در سوگ ۲ تن از همکاران خود به سوگ نشسته است"

اعضاي محترم شوراي اطلاع رساني شهرستان كاشان

( خبرنگاران و مسوولان محترم روابط عمومي ادارات شهرستان)

سلام عليكم

احتراما -  با عرض تسليت ايام محرم، طبق هماهنگي و اعلام فرمانداري محترم ويژه كاشان، از جنابعالي دعوت مي گردد، در بيستمين جلسه شوراي اطلاع رساني  شهرستان كه راس ساعت 30/12 روز يكشنبه 29/9/88 در فرمانداري تشكيل مي گردد، شركت فرماييد.

دستور جلسه / بيان دغدغه هاي مردم از زبان خبرنگاران/ بررسي مصوبات جلسه قبل/ ارايه گزارش نهايي مسوولان كميته ها/ ارايه پيشنهادات اعضا  

باتشكر

جواد جلالي

رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي كاشان

 شماره 253/88     تاريخ 23/9/88

رونوشت:

- جناب آقاي حاجي معاون محترم استاندار و فرماندار كاشان جهت استحضار

- جناب آقاي زاهدي مدير محترم دفتر فرماندار و روابط عمومي فرمانداري كاشان جهت اطلاع و اقدام عطف به مفاد صورتجلسه قبل

- نمايندگان محترم معاونتهاي سياسي اجتماعي و برنامه ريزي جهت شركت در جلسه

-   جناب آقاي ميرزا زاده مسوول محترم شوراي آرد و نان جهت اطلاع و شركت در جلسه مذكور و اقدام عطف به مفاد صورتجلسه قبل

- جناب آقاي كريمي  مسوول محترم كميته روابط عمومي شورا جهت اطلاع و دعوت از

           نمايندگان آن كميته جهت شركت در جلسه مذكور و اقدام عطف به مفاد صورتجلسه قبل

 

تقویم تاریخ و مناسبتهای هفته

                    

تقویم تاریخ و مناسبتهای هفته 

                        

 

متن درخواست استعفای اینجانب جواد جلالی از دبیری شورای اطلاع رسانی کاشان

بسم الله الرحمن الرحيم

تاريخ 3/5/88

جناب آقاي حاجي

معاون محترم استاندار، فرماندار و رئيس شوراي اطلاع رساني شهرستان كاشان

سلام عليكم

احتراما- مستحضريد، به پيشنهاد اينجانب موضوع تشكيل شوراي اطلاع رساني شهرستان مطرح و با موافقت جنابعالي شوراي مذكور فعاليت خود را بصورت خودجوش و ابتكاري و با استقبال خوب همكاران تلاشگر عرصه خبر و مسوولان محترم روابط عموميهاي ادارات شهرستان از اواخر سال 84 آغاز كرد.

بحمدالله شوراي مذكور در اين مدت توانست با تشكيل بيش از 30 جلسه اصلي و فرعي و افزون بر 120 مصوبه، گامهاي موثري در ايجاد انسجام، تعامل با مسوولان بويژه همكاري و مشاركت با آن فرمانداري، تقويت خبري شهرستان، طرح و پيگيري بخشي از مسايل صنفي اعضا و ساير موارد ديگر بردارد و منشا خدمات فراواني باشد.

بنده در طول بيش از سه سال بي هيچ چشمداشتي تنها به عشق خدمت، در كنار ساير مسووليتهاي شغلي و حرفه اي، بار مسووليت دبيرخانه شوراي مذكور را يك تنه بدوش كشيده و از كار نوشتن دعوتنامه ها، صورتجلسه ها، تايپ و ارسال آنها گرفته تا پيگيري مصوبات، انجام داده و پاسخگويي به نظرات و انتظارات و بعضا گلايه هاي دوستان را به جان خريدم، تا شورايي كه خود پيشنهاد دهنده آن بودم، با عنايت جنابعالي و همراهي دوستان به حركت خود ادامه دهد.

اكنون با توجه به پاره اي مسايل از همه مهمتر تمايل بنده به محول نمودن مسووليت دبيري شورا مذكور به ديگر دوستان كه در هفدهمين جلسه شوراي مذكور نيز در قالب پيشنهاد مطرح كردم،  از ادامه همكاري عذرخواهي نموده و درخواست كناره گيري از مسووليت دبيري شوراي مذكور را دارم.

خوشبختانه سرپرست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان نيز اخيرا طي نامه اي براي پذيرش اين مسووليت، اعلام آمادگي نموده است.

لطفا با درخواست استعفاي اينجانب موافقت فرماييد.

از سوي ديگر با توجه به جلسه روز شنبه مورخ 3/5/88 كه با پيگيري برادر گرامي جناب آقاي زاهدي و با حضور جناب آقاي باقرپورشيرازي در آن فرمانداري تشكيل شد،

دو پيشنهاد ارايه نمودم، يكي ارشاد اسلامي متولي امور مطبوعات و خبرنگاران است و بايد نقش خود را در اين خصوص ايفا كند و واگذاري دبيري شورا مذكور با اصلاحات انجام گرفته در تركيب و اهداف آن به ارشاد اسلامي به جايگاه قانوني آن اعتبار خواهد بخشيد، در عين حال تبعاتي نيز خواهد داشت.

دوم با توجه به اينكه فرصتي براي برنامه ريزي و تداركات روز خبرنگار نمانده، جداي از بحث شوراي اطلاع رساني،  ستادي از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان تشكيل و با حمايت جنابعالي مراسمي در خصوص گراميداشت روز خبرنگار تا قبل از 17 مرداد پيش بيني شود.

در پايان از عنايت جنابعالي ، مدير محترم  روابط عمومي فرمانداري، ساير اعضاي محترم بويژه مسوولان محترم كميته هاي شوراي اطلاع رساني كاشان تشكر نموده و براي همه خدمتگزاران به ويژه همكاران خبري و دوستان روابط عمومي هاي ادارات  آرزوي موفقيت نموده و از تك تك دوستان تقاضا دارم هرگونه قصور و يا احيانا كم عنايتي بنده را با بزرگواري خود ببخشايند.

خدايا چنان كن سرانجام كار - تو خشنود باشي و ما رستگار

با ارزوي توفيق الهي

                                                                                                          جواد جلالي

                                                                                                            3/5/88

اعلام برنامه های خبری

  

مقدمه

                                                    

نگاهی مختصر به پیشینه شکل گیری شورا

"ن والقلم و مايسطرون "  (قران كريم)

"پس از حمد و ثناي پروردگار و سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) "

سلامي  چو بوي  خوش آشنايي

درست پنج سال پيش كه توفيق خدمتگزاري در كاشان را پيدا كردم ، همچون ديگر نقاط، بنا به خصلت هميشگي ام، در فكر تقويت امر اطلاع رساني و ساماندهي و انسجام  دوستان خبري بوده ام ، اگر چه مسووليت اين امر بيشتر متوجه  ارشاد اسلامي  است ، ولي  بي شك خبرنگار و دست اندركاران امر مطبوعات  و رسانه هاي خبري نيز خود  صنف فرهيخته ، با مسووليتي  بزرگ  اجتماعي هستند  كه  بنا به رسالت خود بايد در تعامل با مسوولان ،  همواره  اشخاصي درد آشنا و مردمي باشند.

 به هر حال هنوز چند ماهي از آمدنم در سال 83 نگذشته بود كه موضوع  تشكيل خانه مطبوعات و شوراي اطلاع رساني با آقاي میثم نمكي  رئيس وقت ارشاد اسلامي كاشان مطرح شد و ايشان گفتند در گذشته نيز اقدامي در اين خصوص صورت  گرفته ، ولي نياز به پيگيري دارد.  به دنبال آن ، مكاتبه و پيگيريهايي  نيز با آقاي سید مهدی واجدي معاون وقت فرمانداري كاشان كه ارتباط خوبي با خبرنگاران برقرار كرده بود، صورت گرفت و حتي ليستي از دوستان به عنوان اعضاي پيشنهادي شوراي اطلاع رساني كاشان  تهيه و طي نامه اي براي ايشان ارسال كردم.

اين درخواست مسكوت ماند تا در سال ۸۴ با آمدن آقاي حسينعلي حاجي فرماندار فعلي كاشان،  موضوع  تقويت امر اطلاع رساني  در كاشان و  ضرورت سازماندهي- انسجام و همدلی دوستان خبري در ديدار با ايشان مطرح شد و پس از گذشت يكسال و در نهايت بدنبال شكل گيري كارگروه هاي فرمانداري،  با مكاتبه مجدد بنده و ارايه طرح اوليه آن " شوراي اطلاع رساني كاشان"  با موافقت آقاي فرماندار و عضويت  تمامي خبرنگاران و دست اندركاران مطبوعات و رسانه هاي خبري، همچنين مسوولان روابط عمومي ادارات و نهادها ي كاشان. اولین جلسه آن در بهمن ماه سال 1385 در محل فرمانداري اين شهرستان به رياست آقاي حاجي تشكيل شد.

                                  

  لطفا برای ملاحظه بقیه ان بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید 

ادامه نوشته

دو عكس برگزيده

                        Image and video hosting by TinyPic

 حضرت آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان در  ديدار  جمعي از  اعضاي شوراي اطلاع رساني كاشان 

        

                      کاشان -  روستای مرق  -  تور خبرنگاران      تابستان ۱۳۸۵

آشنايي با شوراي عالي اطلاع رساني كشور

 

آشنايي با شوراي عالي اطلاع رساني كشور

تاريخچه شورا

شوراي عالي اطلاع‌رساني به‌منظور سياستگذاري در امر اطلاع‌رساني و هدايت شبكه‌ها و 
مراكز اطلاعاتي و هماهنگي فعاليت آنها و همچنين تدوين برنامه‌هاي ميان مدت و بلند مدت 
در زمينة تحقيقات بنيادي، توسعه‌اي و كاربردي اطلاع‌رساني در قالب نظام اطلاع‌رساني 
جمهوري اسلامي ايران در سال 1377 تصويب و تشكيل شده است.

 

ادامه نوشته

آشنایی با قانون مطبوعات

قانون مطبوعات‌

«ن‌» والقلم‌ و ما يسطرون‌... سوگند به‌ قلم‌ و آنچه‌ مي‌نويسند. «قرآن‌ كريم‌»

نشريات‌ و مطبوعات‌ در بيان‌ مطالب‌ آزادند، مگر آنكه‌ مخل‌ به‌ مباني‌ اسلام‌ يا حقوق عمومي‌ باشند. تفصيل‌ آنرا قانون‌ معين‌ ميكند.
«قانون‌ اساسي‌ اصل‌ 24»
____________________________________

فهرست

فصل اول. تعریف مطبوعات
فصل دوم. رسالت مطبوعات
فصل سوم. حقوق مطبوعات
فصل چهارم. حدود مطبوعات
فصل پنجم. شرایط متقاضی و مراحل صدور پروانه
فصل ششم. جرائم
فصل هفتم. هیأت منصفه مطبوعات
فصل هشتم. موارد متفرقه 

لطفا برای ملاحطه بقیه آن بر روی آدرس ذیل کلیک نمایید. 

http://info.irna.ir/data/html/matbooat.htm

اخبار شورا و دیگر خبرهای مرتبط

 
کد خبر: 1020956 زمان مخابره: 29/12/1388 - 21:2:11
رهبر معظم انقلاب سال 89 را "سال همت مضاعف و کار مضاعف " ناميدند
تهران - حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام نوروزي، با نامگذاري سال جديد به عنوان سال "همت مضاعف، کار مضاعف" ابراز اميدواري کردند ملت عزيز و بزرگ ايران و مسئولان بخش هاي مختلف، در سال 1389، با گام هاي بلندتر و همت کار بيشتر، به اهداف بزرگ خود نزديک تر شوند.

به گزارش ايرنا، ايشان با تبريک عيد سعيد نوروز به همه هم ميهنان عزيز در سراسر کشور بزرگ و سرافراز ايران به ويژه خانواده هاي معظم شهيدان، جانبازان و ايثارگران و نيز ايرانيان در هر نقطه جهان، عيد نوروز و بهار را آغاز رويش و سرزندگي طبيعت خواندند و خاطر نشان کردند: بايد تلاش کنيم اين رويش مبارک در دل و جان ما و حرکت عظيم و رو به پيشرفت کشور نيز متجلي شود.
رهبر انقلاب اسلامي در نگاهي به تحولات و رويدادهاي سال 88، اين سال را سال درخشش ملت و سال عظمت و پيروزي و حضور تاريخي ملت در عرصه هاي مرتبط با سرنوشت انقلاب و ايران خواندند.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به حضور بي سابقه مردم در انتخابات بي نظير و برجسته خرداد 88، افزودند: در امتحان بزرگ ماه هاي پس از انتخابات نيز مردم در حرکتي عظيم و حضوري سرنوشت ساز " اراده، ايستادگي، عزم ملي و بصيرت" خود را نشان دادند.
ايشان در تفسير حوادث بعد از انتخابات افزودند: دشمنان ايران و نظام اسلامي در آن حوادث همه ي تلاش و توان و نيروهاي خود را متمرکز کردند تا انقلاب را از دورن شکست دهند اما ملت، اين توطئه بزرگ را با آگاهي و بصيرت و ايستادگي بي نظير، به شکست کشاند و تجربه اي پراز درس و عبرت را پشت سر گذاشت که حقيقتا مايه سربلندي ملت است.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با تقدير از تلاش هاي با ارزش مسئولان در روند عمران و آبادي و پيشرفت کشور افزودند: در سال 88 در عرصه هاي علمي، صنعتي، اجتماعي و سياست خارجي نيز کارهاي بزرگي انجام شده است.
ايشان با يادآوري ظرفيت عظيم ايران براي دستيابي به "پيشرفت و عدالت" خاطر نشان کردند: کارهاي با ارزش انجام شده، در مقابل ظرفيت عظيم ملت و کشور، کار بزرگي نيست بنابراين بايد با همتي چند برابر، کار متراکم تر و تلاش بيشتر، زمينه استجابت دعاي تحويل سال نو را فراهم کنيم تا پروردگار کريم، اين کشور و اين ملت را به بهترين حال ها و " بهترين موقعيت ها و روزها" برساند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان پيام نوروزي ابراز اميدواري کردند در سال جديد که " سال همت مضاعف، کار مضاعف" نامگذاري شده، ملت بزرگ ايران و مسئولان کشور با توکل به خداي متعال و تقويت مضاعف علم و ايمان، در بخش هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي، سياسي، عمراني و اجتماعي گام هاي بلندتري بردارند و با پيمودن راه هاي نو، ايران عزيز اسلامي را به قله هاي بلند پيشرفت و عدالت نزديک تر کنند.

 

کد خبر: 1020974

زمان مخابره: 29/12/1388 - 21:16:12

رييس جمهور در پيام نوروزي:

امسال سال عزت بيشتر و پيشرفت گسترده تر ملت ايران است

تهران- رييس جمهوري اسلامي ايران در پيام نوروزي تاکيدکرد: امسال، سال عزت بيشتر و پيشرفت گسترده تر ملت ايران خواهد بود. دولت مصمم است با استفاده از همه ظرفيت هاي کشور، راه تعالي را با سرعت بالاتر ادامه دهد.

رييس جمهوري سال 1388 را سرشار از عزت، سرافرازي و پيروزي هاي بزرگ دانست و با تبريک نوروز و آمدن بهار به همه ملت ايران و همه ايرانيان سرفراز و سرزنده در سراسر جهان، اظهار داشت: به فضل الهي سال جاري، سال اخبار زيباتر و شادي آفرين تر و فضاي سرزمين مقدس ايران سرشار از اميد، نشاط، شادمادني، مهرورزي، همبستگي، وحدت و اقتدار ملت ايران خواهد بود.
آقاي "محمود احمدي نژاد" در پيام نوروزي به مناسبت حلول سال 1389 هجري شمسي با تاکيد بر اين که دولت مصمم است با استفاده از ظرفيت هاي کشور راه تعالي را با سرعت بالاتر ادامه دهد، تصريح کرد: دولت بر آمده از اراده ملت با حمايت مردم و با اقتدار، موانع پيشرفت و بداخلاقي ها و مانع تراشي ها را منزوي خواهد کرد.
متن کامل اظهارات رييس جمهوري به مناسبت آغاز سال 1389 هجري شمسي بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام و درود خدا بر پيامبر گرامي اسلام و اهل بيت طاهرين و ياران برگزيده اش.
" اللهم عجل لوليک الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير اعوانه و انصاره و المستشهدين بين يديه"
يکبار ديگر بهار پررمز و راز و پر از اسرار فرا رسيد. بهار طبيعت جلوه اي از جلوه هاي بي مثال خداوندي است.
در زمستان طبيعت به ظاهر حيات و زندگي دارد وليکن فرصت بروز استعدادها و ثمردهي را در اختيار ندارد.
اعتدال هوا، نسيم بهاري و باران فرصت شکوفايي را در اختيار طبيعت قرار مي دهد. حقيقت طبيعت زيبايي، طراوت و ثمر بخشي است و بهار اين امکان را در اختيار طبيعت قرار مي دهد.
انسان هم زمستان و بهار دارد. حقيقت انسان، شکوفايي استعدادهاي الهي، طراوت و زيبايي است. علم، حلم، حکمت، رافت، عشق، قدرت ، جمال و کمال جلوه هاي انسان شکوفا شده هستند.
بهار انسان و شکوفايي او در قرب الهي و مسير کمالي او نهفته است و حرکت کمالي فقط و فقط از طرق حبل الله، حلقه واسط بين زمين و آسمان امکان پذير است.
انسان زمستاني به ظاهر انسان است ولي منجمد و بي ثمر است. جامعه بشري هم زمستان و بهار دارد.
بشريت تا امروز در زمستان به سر برده است. هنوز حقيقت انسان شکوفا نشده است. بهار شکوفايي انسان استقرار يگانه پرستي و عدالت در جهان است که به دست موعود الهي امام عصر (عج) بر پا خواهد شد.
امام، روح حاکم بر هستي است و شکوفايي و زندگي حقيقي در پيوند با او و همراهي با اوست او بهار انسانيت است. اگر اميد به بهار واقعي در سايه حاکميت نهايي عدالت به دست صالحان و مصلح کل نبود اين دنيا ارزش زيستن نداشت.
يک سال از عمر ما گذشت، به طور معمول و طبيعي همه بايد محزون و ناراحت باشند. اما مي بينيم همه سرخوش و خوشحال و سرمست هستند، چرا؟
به نظرم علت آن است که همه ما در اعماق وجودمان و در فطرت خودمان باور داريم که بهار حقيقي انسان در راه است و با گذشت يک سال، يک سال ما ره آن بهار واقعي نزديک تر شده ايم.
زمستان بشريت رو به پايان است و عطر و نسيم بهاري در هوا پيچيده است. عصر، عصر ظهور است و رمز و راز ماندگاري و نشاط و آگاهي روز افزون ملت ايران، ايمان به اين حقيقت و اميد فراوان به تحقق حاکميت امام در جهان است.
نوروز و آمدن بهار را به همه ملت ايران و همه ايرانيان سرفراز و سرزنده در هر کجاي عالم که هستند و به خصوص خانواده معظم شهيدان، جانبازان، آزادگان و ايثارگران صميمانه تبريک عرض مي کنم.
نوروز در حال جهاني شدن است. يک تبريک ويژه دارم به ملت هاي تاجيکستان، افغانستان، ترکمنستان، آذربايجان، ترکيه، گرجستان، ازبکستان، قرقيزستان، هندوستان، پاکستان، عراق، حاشيه خليج فارس، بخش هايي از روسيه و چين و همه کساني که نوروز را جشن مي گيرند.
سال 88، سالي سرشار از عزت و سرافرازي و پيروزي هاي بزرگ براي يک ملت بزرگ بود. يک انتخابات عظيم با حضور بي نظير و حماسي ملت آگاه که همه مناسبات يک سويه عالم را به چالش کشيد و شکوه و عظمت و درستي راه ملت را در جهان تثبيت کرد، در سال 88 به وقوع پيوست.
راي قاطع و بسيار روشن و بالاي ملت به رييس جمهور منتخب و خادم، مسير روشن فردا را ترسيم کرد و آغاز جهاني شدن انقلاب را به نمايش گذاشت.
در اين انتخابات، شيوه نوين انساني و حقيقي مردم سالاري و حکمراني صالح در برابر ديد مردمان عالم قرار گرفت.
در سال 88 شکوه حضور مکرر ملت ايران در صحنه هاي گوناگون و در آخر، در 22 بهمن در واقع بشارت محو انديشه استکباري و خودخواهي و انتشار انديشه انساني بود.
البته دشمنان تلاش کردند با پاشيدن گرد و غبار مانع از درخشش ملت ايران و فرهنگ و آرمان الهي ملت ايران بشوند ولي آنها در واقع به چهره و چشمان خودشان خاک پاشيدند و عظمت ملت ايران، چشمانت جهانيان را خيره کرد.
دشمنان از نشاط و بالندگي و اميد مردم ما عصباني بودند و هستند اما بايد بدانند که ملت ما امروز بسيار پر نشاط تر، با محبت تر، مصمم تر و مقتدرتر از سال قبل و از هميشه در راه اهداف بلند خود حرکت خواهد کرد.
امروز به لطف خدا سطح سياسي و ايماني ملت ايران از افق نگاه و انديشه دشمنان بسيار بالاتر و بالاتر است.
به فضل الهي امروز تراز ملت ايران جهاني شده است و سال 88 دستاوردهاي بزرگ علمي، فرهنگي، ورزشي، هنري، صنعتي و عمراني همراه بود.
هزاران پروژه بزرگ و کوچک به بهره برداري رسيد. دولت در يک عرصه بسيار گسترده و متنوع از عمران روستايي تا عرصه هاي پيچيده علم و فناوري تا مناسبات سياسي و بين المللي، حضوري مقتدر و موثر داشت.
دستاورد هاي بزرگ هسته اي، ليزري، هوا و فضا، بهداشت و درمان و پزشکي و دارويي، صنعت و کشاورزي، سدها، راه ها، راه آهن، کارخانجات متعدد بزرگ و کوچک، موفقيت در عرصه هاي تجارت و سرمايه گذاري از دستاورد هاي ملت ايران بود.
در حالي که مناطق مهمي از دنيا با رکود و رشد منفي اقتصادي مواجه بودند، ملت ايران با رشد بالاي اقتصادي و عمراني، صنعتي و کشاورزي همراه شد.
تورم مهار شد و قيمت مسکن کاهش پيدا کرد و وحدت و همبستگي ملي در سطح مطلوب و کم نظيري قرار گرفت.
به لطف الهي امسال، سال عزت بيشتر و پيشرفت گسترده تر ملت ايران خواهد بود. دولت مصمم است با استفاده از همه ظرفيت هاي کشور، راه تعالي را با سرعت بالاتر ادامه دهد.
به فضل الهي سال جاري، سال اخبار زيباتر و شادي آفرين تر خواهد بود. اجراي عدالت و استيفاي حقوق ملت ايران از خودخواهان و گردن کشان با قاطعيت ادامه خواهد يافت.
دولت مصمم است با حضور حکيمانه و مقتدرانه در مديريت جهاني، جايگاه شايسته و بي بديل ملت ايران را استيفا نمايد.
دولت همچنان به دنبال آرمان هاي بلند الهي و انساني و تحقق صلح، امنيت و رفاه پايدار براي همگان بر پايه يگانه پرستي، عدالت، پاکي و مهرباني خواهد بود.
ملت ايران با قدرت از امنيت ملي خود صيانت خواهد کرد و هر دست ناپاکي که در گوشه و کنار به دنبال آسيب رساني به مردم عزيز باشد از هر آستيني که بيرون بيايد با تدبير، سرعت و قاطعيت قطع خواهد شد.
مستکبران رو به پايان هستند و اگر به عدالت بر نگردند و با مسير بازگشت به راه انبيا همراه نشوند در فرداي روشن جايي نخواهند داشت.
سال جاري به فضل الهي سال شکوفايي فرهنگي ملت ايران و تلاش همگاني براي بازيابي و تقويت اخلاق، فرهنگ، سنت ها و ارزش هاي متعالي ملت ايران و انتشار جهاني آن خواهد بود.
سال جاري فضاي سرزمين مقدس ايران سرشار از اميد، شادماني، مهرورزي و همبستگي، وحدت و اقتدار ملت ايران خواهد بودو به لطف خدا گام هاي بلند تري به سوي اهداف برداشته خواهد شد. همه ملت بخصوص جوانان پس از کسب انرژي لازم در اين روزها آماده کار گسترده تر و والاتر باشند.
دولت برآمده از اراده ملت با حمايت مردم و با اقتدار، موانع پيشرفت و بد اخلاقي هاي و مانع تراشي ها را منزوي خواهد کرد و در اقتصاد، فرهنگ، عمران، برنامه هاي اصلاحي و انقلابي را به نفع مردم، خاصه محرومين دنبال مي کند و دستاورد هاي بزرگي را به مردم عزيز هديه خواهد کرد.
در عرصه هاي علمي، فناوري، فرهنگي و ورزشي قله هاي بالاتري فتح خواهد شد.
امسال به لطف خدا سال درخشش بيشتر نام ايران به عنوان پرچمدار توحيد، عدالت و پيشرفت حقيقي خواهد بود و ملت ايران هر حادثه اي را به فرصت پيشرفت و بالندگي تبديل خواهد کرد. همه آماده باشند که فردا از آن ماست.
من به عنوان خادم کوچک از همه ملت بزرگ و همه کساني که بخصوص در لحظه تحويل سال مشغول خدمت به ملت هستند، صميمانه تشکر مي کنم.
براي کساني که سال گذشته در بين ما بودند و امروز نيستند و براي همه رفتگان ملت ايران از خداوند بزرگ علو درجات و رحمت و غفرران الهي را مسالت دارم.
از خداوند بزرگ براي همه لطفش، از امام عصر عليه السلام براي همه هدايت هايش، از ملت بزرگ و رهبري عزيز و گرانقدر بخاطر هوشمندي و ايستادگي شان و از همه خادمان ملت به خاطر خدماتشان سپاسگزارم و براي همگان سلامتي و موفقيت و عزت بيشتر و تعجيل در فرج مولايمان را آرزو مي کنم.
يا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الي احسن الحال. والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته

*نوزدهمين جلسه شوراي اطلاع رساني كاشان برگزار شد

كاشان نوزدهمين جلسه شوراي اطلاع رساني كاشان با حضور جمعي از مسوولان، خبرنگاران و روابط عمومي ادارات اين شهرستان يكشنبه هفته جاري در سالن جلسات فرمانداري ويژه كاشان برگزار شد.  در اين جلسه كه به رياست حسينعلي حاجي معاون استاندار و فرماندار كاشان برگزار شد، گزارش مصوبات جلسه قبل شورا و توضيحات پيگيريهاي انجام شده توسط دبير شورا و برخي اعضا و مدعوين ارايه شد.  در ادامه اين جلسه پس از بيان برخي دغدغه ها توسط خبرنگاران و ارايه توضيحات لازم توسط فرماندار كاشان در خصوص موارد مطرح شده، بحث و تبادل نظر شد.  در پايان اين جلسه شش موضوع به تصويب شورا رسيد و جهت پيگيري به اعضا ابلاغ شد.دبير شوراي اطلاع رساني شهرستان كاشان با اشاره به مصوبات اين جلسه شورا گفت: در اين جلسه مقرر شد، مسوول شوراي آرد و نان كاشان باتوجه به موارد مطرح شده از سوي خبرنگاران راجع به تخلفات برخي از نانواييها و مواردي هم كه تلفني گزارش خواهند كرد، نسبت به اعزام بازرساني به اين واحدها اقدام كند. جواد جلالي، همچنين اظهار داشت: قرار شد، از اين به بعد مصوبات شورا بلافاصله توسط دبير شورا  براي اعضايي كه لازم است، ارسال شود.   وي افزود: در اين جلسه همچنين قرار شد، مدير دفتر فرماندار كاشان موارد مطرح شده توسط خبرنگاران با عنوان دغدغه هاي مردم حسب مورد به دستگاههاي مربوطه جهت پاسخگويي انعكاس دهد. جلالي، حضور نمايندگان دو معاونت سياسي اجتماعي و برنامه ريزي فرمانداري و مسوول شوراي آراد و نان در جلسات شورا  را از ديگر مصوبات نام برد كه پيگيري آن به مدير دفتر فرماندار محول شد. دبير شوراي اطلاع رساني كاشان، تقدير و تشكر از احمد كريمي مسوول كميته روابط عمومي شوراي اطلاع رساني به خاطر ارايه گزارش خوب مكتوب و شفاهي فعاليتهاي اين كميته را از ديگر مصوبات اين جلسه شورا عنوان كرد و افزود: به استناد اين مصوبه از ديگر مسوولان كميته هاي شورا خواسته شد تا با توجه به توضيحات ارايه شده  گزارش هر تعداد فعاليتي كه انجام داده اند را تهيه و در جلسه آينده ارايه دهند. وي همچنين به آخرين مصوبه نوزدهمين جلسه شوراي اطلاع رساني كاشان اشاره كرد و گفت: قرار شد تا مسوول كميته روابط عمومي شورا  جلسه اي را با مسوولان روابط عمومي همه دستگاههاي اجرايي شهرستان تشكيل دهد و در آن هر مسوول روابط عمومي در مورد  سئوالات مطرح شده از سوي فرماندار كاشان شامل "بزرگترين مانع اطلاع رساني در دستگاه اجرايي من كدام است؟" و " سه تا پنج مورد بهترين شيوه اطلاع رساني كه تا كنون تجربه كرده ام؟" نظرات خود را بيان كند. رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي كاشان، زمان جلسه آينده شوراي اطلاع رساني را ساعت 12 و 30 دقيقه روز يكشنبه 29 آذرماه سالجاري اعلام و از تمامي اعضا  بويژه مسوولان كميته هاي شورا خواست تا در جهت پيگيري مصوبات همكاري كنند. شوراي اطلاع رساني كاشان به عنوان كارگروه فرمانداري ويژه كاشان  فعاليت خودجوش خود را از اواخر سال 85 آغاز كرد.

* لطفا برای ملاحظه اصل خبرها  بر روی عنوانهای آن کلیک کنید :

دوره آموزش "رويكرد هاي نوين در روابط عمومي" در كاشان برگزار مي شود

جلسه شوراي اطلاع رساني كاشان به بعد از انتخابات موكول شد

فرماندار کاشان :نقش روابط عموميها در ترغيب مردم به حضور در انتخابات مهم است

 

استاد دانشگاه علامه طباطبايي: روابط عمومي، کارکردي مديريتي است

      لطفا برای ملاحظه بقیه خبرها روی ادامه مطلب کلیک کنید:

ادامه نوشته

صورتجلسات شورا

 

بسمه تعالي

موضوع : نوزدهمين صورجلسه شوراي اطلاع رساني شهرستان كاشان

سلام عليكم

نوزدهمين جلسه شوراي اطلاع رساني شهرستان كاشان ساعت 30/12مورخ  17/8/88 به رياست آقاي حسينعلي حاجي معاون محترم استاندار و فرماندار كاشان و با حضور جمعي از اعضا و مدعوين محترم در سالن جلسات فرمانداري ويژه كاشان تشكيل و پس از قرائت گزارش مصوبات جلسه قبل توسط آقاي جلالي دبير شورا و ارايه توضيحات لازم در مورد آخرين تصميم گيري راجع به شركت تعاوني مسكن خبرنگاران و مطبوعات كاشان توسط نماينده اداره تعاون، پيگيري برخورد با نانواييهاي متخلف توسط مسوول شوراي آرد و نان، پيگيري دوره خبرنگاري پيشرفته توسط سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ، پيگيري دوره آموزش مديريت روابط عمومي و رسانه توسط مدير دفتر فرماندار، گزارش فعاليتهاي كميته روابط عمومي شورا توسط آقاي كريمي مسوول اين كميته قرائت شد، همچنين دستور جلسه توسط دبيرشورا قرائت و پس از بحث و تبادل نظر و بيان برخي دغدغه هاي مردم از زبان خبرنگاران و ارايه توضيحاتي لازم توسط آقاي فرماندار ، موارد ذيل به عنوان مصوبه جهت پيگيري و اجرا به اعضا و مدعوين گرامي توسط فرماندار محترم كاشان ابلاغ گرديد:

مصوبات جلسه : 1- مقررگرديد آقاي ميرزا زاده مسوول شوراي آرد و نان كاشان باتوجه به موارد مطرح شده از سوي خبرنگاران راجع به تخلفات برخي از نانواييها و مواردي هم كه تلفني گزارش خواهد شد، ضمن اعزام بازرساني به اين واحدها در اين خصوص اقدام كند.

۲- مقررگرديد آقاي جلالي دبير شورا مصوبات آن را بلافاصله براي اعضايي كه لازم است، بفرستد و نيازي به ارسال مجدد آن همراه با دعوتنامه نيست.

3- مقررگرديد آقاي زاهدي مدير دفتر فرماندار موارد مطرح شده در جلسه از سوي خبرنگاران به عنوان دغدغه مردم را حسب مورد به دستگاههاي مربوطه جهت پاسخگويي منعكس نمايد.

4- مقرر گرديد آقاي زاهدي همچنين من بعد پيگيري كند كه نمايندگان دو معاونت سياسي اجتماعي و برنامه ريزي فرمانداري هم در جلسه شورا باشند، همچنين بنا به ضرورت آقاي ميرزا زاده نيز در همه جلسات شوراي اطلاع رساني و نشست خبري حضور داشته باشد.

5- آقاي فرماندار از آقاي كريمي مسوول كميته روابط عمومي شوراي اطلاع رساني به خاطر ارايه گزارش خوب مكتوب و شفاهي فعاليتهاي اين كميته تقدير و تشكر كرد و از ديگر مسوولان كميته هاي شورا خواست با توجه به توضيحات ارايه شده توسط آقاي جلالي دبير شورا، گزارش هر تعداد فعاليتي كه انجام داده اند را تهيه و در جلسه آينده ارايه دهند.

6- مقررگرديد آقاي كريمي جلسه اي را با مسوولان روابط عمومي همه دستگاهها (بصورت جمعي ) تشكيل دهد و در آن هر مسوول روابط عمومي در مورد اين دو سووال نظرات خود را بيان كند:1- "بزرگترين مانع اطلاع رساني در دستگاه اجرايي من كدام است؟" و 2-" سه تا پنج مورد بهترين شيوه اطلاع رساني كه تا كنون تجربه كرده ام؟". ضمنا زمان جلسه بعد شورا ساعت 12 و 30 دقيقه روز يكشنبه 29/9/88 تعيين شد. "والسلام"

                                                                         دبير شورا : جواد جلالي رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي كاشان

شماره  227/88 تاريخ 19/8/88         

(تعداد اعضاي حاضر در اين جلسه 36 نفر)

رونوشت:    - جناب آقاي حاجي معاون محترم استاندار و فرماندار كاشان جهت استحضار

                 - اعضا ومدعوين محترم شركت كننده در جلسه شوراي اطلاع رساني شهرستان جهت پيگيري  و اقدام

آدرس وبلاگ شورا :   http://kashase.blogfa.com     - تلفن تماس 4235844

  لطفا برای ملاحظه بقیه صورتجلسات بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید 

ادامه نوشته

آموزش خبری

  آموزش خبری

فصل اول(خبر و خبرنویسی) : تعاريف  

* فرم درخواست شرکت در دوره آموزش ویژه خبرنگاران

 

 

 برای مطالعه مطالب گذشته روز ادامه مطلب کلیک نمایید 

ادامه نوشته

كميته هاي شورا

  بسمه تعالي

 نمودار  چارت تشكيلات شوراي اطلاع رساني كاشان  و  شرح وظایف مسوولان کمیته ها                                                                     

  

ادامه نوشته

البوم تصاویر

                                    

                               

               

ادامه نوشته

آدرس و شماره تلفن نمایندگان رسانه های خبری ، مطبوعات و نشریات محلی در کاشان

آدرس و شماره تلفن نمایندگان رسانه های خبری ، مطبوعات و نشریات محلی در کاشان

لطفا برای - ملاحظه - بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید:

ادامه نوشته

آدرس و شماره تلفن روابط عمومي ادارات و نهادهاي كاشان

آدرس و شماره تلفن روابط عمومي ادارات و نهادهاي كاشان

    لطفا برای  ـ ملاحظه - بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید :

 

ادامه نوشته

جابجایی مسوولان ادارات و نهادها و سایر دوایر دولتی کاشان

 

ادامه نوشته

از میان تصاویر خبری

     از میان تصاویر خبری                    

   ایرنا - حادثه واژگونی قطار تهران - کرمان در حوالی روستای آب شیرین کاشان

   

   

   

عکاس: مهدی جلالی

 

لطفا برای ملاحظه بقیه تصاویر بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید

ادامه نوشته

نظرات و پيشنهادات سازنده و پاسخ به آنها

راجع به بخش آموزش :              سه شنبه 9 مهر1387 ساعت: 18:55

آقای جلالی دستمریزاد بهترین اقدام برای ارتقای دانش همکاران چون احساس می شود بعضی از همکاران حتی از اصول اولیه خبرنویسی نیز بی بهره باشند.  

راجع به اعلام برنامه ها:

اعلام برنامه های خبری از سوی آقای جلالی دبیر محترم شورای اطلاع رسانی گامی مهم در جهت اطلاع رسانی همکاران است که امید است اعلام برنامه ها در راس اخبار باشد نه در متن.

راجع به اعلام نمایندگان رسانه های خبری و شماره تلفن آنها:

اقدامی ارزنده از سوی دبیر محترم شورای اطلاع رسانی که خود اطلاع رسانی و معرفی خوب همکاران در عرصه اخبار و اطلاعات است
موفق باشید.               محمد ملک آبادی

...........................................................................................................................

جمعه 15 شهریور 1387 ساعت: 10:1

جناب آقاي جلالي
با سلام و احترام
پيشنهاد مي شود صفحه اي را با موضوع آموزش در اين وبلاگ ايجاد و در اين صفحه تازه ترين مطالب آموزشي در مورد خبر ، سبک هاي خبر نويسي ، ارزش هاي خبري ، تيتر و ليد و ... را با استفاده از مطالب سايت هاي مهم در اين زمينه منتشر کنيد .
به نظر مي رسد فعالان عرصه خبر در شهرستان کاشان براي به روز کردن دانش خود از اين صفحه استقبال کنند .  با تشکر
حسين قطني باف -  دبير خبر واحد مرکزي خبر - تهران

 ...................................................................................................................................

شنبه 23 شهریور1387 ساعت: 13:16

با سلام
از تلاش جناب جلالی در راه اندازی این وبلاگ تشکر نموده برای همه اعضای شورای اطلاع رسانی و عرصه خبر آرزوی موفقیت دارم.

احمد كريمي مدير روابط عمومي سازمان رفاهي تفريحي شهرداري كاشان

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------آقای محمد نبی حبیبی

باسلام - انتقاد شما ملاحظه شد - از اینکه ما را مورد لطف خودتان قرار دادید- تشکر می کنم - اما دوست عزیز انتقادی سازنده است که همراه با ارایه پیشنهاد باشد. جهت اطلاع شما- این وبلاگ اختصاصی است و قرار نیست هر مطلبی در آن درج شود. اگر در حوزه اطلاع رسانی یا راجع به تقویت  کار خبری و روابط عمومی در کاشان نکته نظر خاصی دارید - اعلام نمایید تا مورد استفاده قرار گیرد. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

نویسنده: بررسي مدارك روساي دانشگاه ها  -   جمعه 19 مهر1387 ساعت: 0:31
جناب اقاي مهندس جلالي به عنوان يك منبع شوراي اطلاع رساني مدارك روساي كليه دانشگاه هاي كاشان را برسي كنيد نتايج جالب به دست مي اوريد.
 

 

نگاهی به برخی خبرهای طرح سفیران خدمت, کاروان مدیران کاشان

"خبری از طرح سفیران خدمت "

گزارش ویژه

سفری پر مشقت، اما شیرین، برای کمک به مردم سیلزده یحیی آباد کاشان

        

       

عکسها از آقای علی شمسی زاده - روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان

‪ ۸۰‬درصد مصوبات منطقه "سده" كاشان اجرايي شد

...............................................................................................................

نگاهی به پیشینه تاریخی و جغرافیایی کاشان

 

موقعيت كاشان

كاشان به علت واقع بودن بر سر راههاي تجارتي و ارتباطي در تمامي ادوار از اهميت ويژه اي برخوردار بوده است.
زماني در کنار جاده ابريشم واقع بوده و در رونق و آباداني شهر سهم بسزايي داشته است و در حال حاضر نيز بر سر شاهراه ارتباطي بسيار مهمي قرار دارد که پايتخت را به شهرهاي جنوبي کشور ارتباط مي دهد. اين شاهراه کاشان را از طرفي به قم و تهران و از طرفي ديگر به شهرهاي جنوبي کشور همچون نائين، يزد ، کرمان، بندرعباس و ... مربوط مي سازد. خصوصا جديدا با تکميل اتوبان قم ـ اصفهان اين ارتباط سهل الوصول تر شده است. و همچنين کاشان با قرار گيري در مسير راه آهن تهران ـ اصفهان ، تهران ـ يزد و کرمان توسعه و گسترش اقتصادي و رشد افزون تري را پيدا کرده است.
طبق نقشه جغرافيايي سازمان نقشه برداري کشور شهرستان کاشان داراي چهاربخش است.
1 ـ نياسر 2 ـ قمصر 3ـ برزک 4ـ مرکزي و حومه
بر اساس تقسيم بندي فوق در مجموع 84 ده آباد در شهرستان کاشان وجود دارد. اما بسياري از دهات ديگر نيز ديده مي شود که به علل مختلف (نبودن آب و ...) خالي از سکنه و متروکه شده اند بطور کلي 110 تا 130 روستا در اطراف اين شهرستان وجود دارد.

ادامه نوشته

آدرس جاذبه هاي گردشگری شهرستان كاشان

 

تپه سيلك

درجه حفاظتي يك
كاشان- كيلومتر 3 جاده كاشان- فين عليا- بخش 2 كاشان
شماره ثبت: 38            تاريخ ثبت: 24/6/1310         قدمت: 5 تا 7 هزار سال قبل از ميلاد

مسجد ميدان (مسجد ميرعماد)

درجه حفاظتي يك
كاشان- ميدان سنگ- حد فاصل بازار بزرگ و بازار مسگري
شماره ثبت: 117 تاريخ ثبت: 15/10/1310 قدمت: سلجوقي تا صفويه

ادامه نوشته

حرف و حدیث  مردم

* جهت پیگیری ارباب جراید و خبرنگاران و پاسخگویی روابط عمومی ادارات و نهادهای مربوطه*

کمیته تخصصی تدوین سند چشم انداز کاشان

بنام خدا

در صورت تمايل جهت آشنايي با ستاد تدوين سند چشم انداز توسعه كاشان،

لطفا به آدرس وبلاگ زير مراجعه نماييد:

http://s-ch-kashan.blogfa.com

 توضيع اينكه اطلاعات اين وبلاگ نياز به اصلاحات مجدد دارد.

  باتشكر  -   جلالي  دبير كميته تخصصي اطلاع رساني و نظر سنجي ستاد تدوين سند چشم انداز كاشان  

لطفا برای بقیه آن بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید:

ادامه نوشته

ابلاغ مسووليتها

انتصاب دبیر نمایشگاه دستاوردهای سی ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی در کاشان

...................................................................................................................................

آقای احمد کریمی مسوول کمیته روابط عمومی شورای اطلاع رسانی کاشان

طی ابلاغی از سوی معاون استاندار و فرماندار کاشان به عنوان دبیر نمایشگاه دستاوردهای ۳۰ ساله  نظام مقدس جمهوری اسلامی در کاشان معرفی شد.

این ابلاغ به استناد بند دو مصوبه چهاردهمین جلسه شورای اطلاع رسانی شهرستان صورت گرفته است.

ضمن دعوت از تمامی خبرنگاران و روابط عمومی ادارات شهرستان برای همکاری در برپایی این نمایشگاه برای او  آرزوی موفقیت می نماید.   

دبیر شورا

..................................................................................................................................

بسمه تعالي

از: فرمانداري  كاشان

موضوع : صدور ابلاغ 

 برادر گرامي جناب آقاي  جلالي

 رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي  كاشان

سلام عليكم

پس از حمد  خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

احتراما – به موجب اين ابلاغ جنابعالي به سمت دبير كارگروه اطلاع رساني و مطبوعات  شهرستان  منصوب  مي شويد .

اميد است با بهره گيري از تجارب ارزشمند و تعهد و تقيد انقلابي و اسلامي جنابعالي و استفاده از تلاشها و كوشش هاي پيگيرانه شما بتوانيم  نهايت بازدهي و بهره مندي را از جلسات اين كارگروهها  حاصل نموده و ثمرات آن موجب ترفيح  حال  مردم شهيد پرور اين سامان گردد.

همچنين حسب مورد براساس برنامه ريزي مدون شده به منظور تشريك مساعي و استفاده از نقطه نظرات جنابعالي در ساير كارگروهها نيز در زمان مفتضي از سوي دبيران آنها دعوت خواهيد شد كه انشاءالله اهتمام لازم مبذول خوهيد داشت . تاييدات الهي و رضاي خداي منان را برايتان مسئلت دارم. 

حسينعلي حاجي

معاون استاندار و  فرماندار شهرستان كاشان

 شماره    3053/1/2049   مورخ 28/2/87    به پيوست برنامه هفتگي

ادامه نوشته