سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

طنزی در مخابرات برزک کاشان

 

 جامعه بر اساس مجموعه ای از حقوق و وظایف مردم و حکومت شکل می گیرد.

آیا مردم و حکومت با حقوق و وظایف خود آشنایی و اشراف دارند؟

وظیفه من بود که قبض تلفن ۲۴۰۰۰ ریالی خود را بپردازم و حق مخابرات شهر برزک (نماینده حکومت) است در صورت عدم پرداخت تلفن من را قطع نماید.(که دیروز به علت عدم پرداخت قطع نمود.)

اما!

- آیا حق من نیست که مخابرات خطی به من ارائه کند تا قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشم؟( خط تلفن دبلیو ال ال - بی سیم  می باشد و قابلیت اتصال به اینترنت را ندارد.)

- آیا حق من نیست با توجه به اینکه کشاورزی معیشتی دارم تحت پوشش بیمه ای باشم؟

- آیا حق من نیست سرانه یارانه های انرژی که روزانه خرج عده ای خاص می شود به من هم تعلق گیرد؟

- آیا حق من نیست ریالی از خسارات میلیاردی مصوب سیل برزک که باعث خرابی محصولاتم شد به من پرداخت شود؟(آرمان - هفته نامه کاشان- ۲۳ مرداد ۱۳۸۶)

- آیا حق من نیست اختلاف ثروت کمتر از ۲۰۰ برابر با اقشار خاص جامعه را داشته باشم؟(روزنامه سرمایه ۷ مرداد ۸۶- مصاحبه با معاون اول رئیس جمهور)

- آیا حق من نیست که جزء سه میلیون بیکار جامعه ایران نباشم؟

- آیا حق من نیست که  جزء یک میلیون ششصد و پنجاه هزار خانوار بی خانه ایران (آمار ۱۳۸۵) نباشم و منزلی برای خود داشته باشم؟

- آیا وظیفه من نیست که بمیرم(به عنوان قرار داشتن در دهک های آخر جامعه)  و آیا حق حکومت نیست که مرا به قبرستان ببرد؟

نظرات 2 + ارسال نظر
مرتضی حداد یکشنبه 8 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:56 ق.ظ

دوست من چه خوب است که یاداشتهای جنابعالی هدفمند باشد
مدتی است که به وبلاگ شما مراجعه می کنم ولی متاسفانه روند تکاملی صحبت های جنابعالی را درک نکرده ام

حداقل صحبت ها بگونه ای باشد که منظور جنابعالی را درک کنیم

محسن یکشنبه 8 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 03:25 ب.ظ

وبلاگ خوبی دارید.
ای کاش توی این تحصیل کرده ها یی که از برزک به شهر های صنعتی کوچ و یا بهتر بگویم فرار کرده اند چند نفری پیدا می شدند و دلسوز مردم بودند و مردم را به حقوق از دست رفته انها اشنا میکرد.
با ارزوی موفقیت برای شما.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد