سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

۲۹۴- انقلابی در انقلاب

 

بعد از گذشت ۳۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و قرار گرفتن ارزشی ترین نیروهای انقلابی در مصدر امور؛ رئیس دولت نهم در سخنرانی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن  جمع بندی خوبی ارائه نمود که قابل شنیدن و شنیدن مجدد است.

او گفت که برای این که ببینیم چرا مملکت ما با مشکلات بسیاری مواجه است، کارگروهی تشکیل دادم که بررسی کنند. نتایج بررسی این بود که ما متوجه شدیم که ریشه تمام مشکلات در سه چیز است:

«بسیاری از مشکلات در این است که برنامه و اقدامات بر اساس عدالت پایه ریزی نشده است، عدالت سوزاننده فساد است. به این نتیجه رسیده ایم که برای برپایی عدالت چند بخش باید اصلاح شود؛

۱- اولین بخش، بخش مالیاتی است.

۲- بخش دوم بخش بانکی است که یک درصد متقاضیان بیش از ۵۵ درصد تسهیلات را به خود اختصاص می دهند.

۳- بخش سوم، نظام توزیع است، نظام توزیع باید با کمک اصناف اصلاح شود.

۴- نظام واردات و صادرات باید اصلاح شود، واردات عمدتا در انحصار است و صادرات هم در انحصار است که باید اصلاح شود.

۵- بخش دیگر نظام صدور مجوزها است که در اخیتار افرادی است که رابطه دارد

۶- بخش دیگر نظام رایانه ها است که باید اصلاح شود. سالانه ۹۵ هزار میلیارد تومان رایانه می دهیم اما بیش از ۷۰ درصد رایانه ها سهم سه دهک بالای جامعه می شود و این خلاف عدالت است.

وی گفت: اقتصاد ما غیر مردم مدار و رایانه ای و غیر عادلانه است که باید اصلاح شود. در زمینه اقتصاد نتایج طراحی ها به اطلاع مردم و صاحب نظران خواهد رسید.»

وی که در ابتدای بررسی علل مشکلات کشور نتایج کارگروه ذهنی خود را ۳ مورد ذکر کرده بود در هنگام بیان ریشه ها به بیش از ۶ ریشه اشاره کرد. و چنانچه وقت اجازه می داد احتمالا در پشت تریبون، موارد دیگر نیز یادش می آمد و به اطلاع مردم می رساند.

و همچنین به وجود  جاسوس هایی که به ضرر منافع مردم و به استفاده کشورهای بیگانه کار می کرده اند اشاره کرد. 

در پایان سخنرانی، رئیس دولت نهم که دولت خود را به صورت غیر مستقیم انقلابی در انقلاب می داند و اعتقاد دارد همگان قبل از وی بد بوده اند. به کارهای خوبی که در دولت نهم صورت گرفته اشاره کرد و به مقایسه آن با چند سال قبل پرداخت.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی با پخش نکردن صحبت های رئیس دولت نهم در خبرها، قدمی آشکار در جهت سانسور برداشت.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد