سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

کلنگ زنی طرح ۴۰۰ هکتاری نابر

به نقل از روزنامه جوان :
احداث باغ ۴۰۰ هکتارى در برزک کاشان
کاشان - خبرنگار جوان: با حضور مهندس گرانمایه پور نماینده مردم شهرستان کاشان، آران و بیدگل در مجلس، فرماندار کاشان، امام جمعه برزک، اعضاى شوراى اسلامى شهر برزک و جمعى از خانواده هاى معظم شهدا، کلنگ اجراى طرح باغ بزرگ ۴۰۰ هکتارى دشت نابر برزک به زمین زده شد.
در این آیین، مدیر جهاد کشاورزى کاشان با اشاره به منابع آب قنوات و چشمه در منطقه برزک گفت: در حال حاضر میزان بهره ورى این منابع کمتر از ۴۰ درصد است و علاوه بر حفظ ۲۰۰ هکتار باغات سنتى موجود، مى توان با جمع آورى، ذخیره سازى و لوله گذارى، آب مازاد را براى ۴۰۰ هکتار باغ مکانیزه در دست احداث مورد استفاده قرار داد.
ابراهیم تفرشى افزود: با احداث استخر ذخیره آب زمستانى در برزک، سالیانه ۵۰ تن ماهى سردابى قزل آلا تولید خواهد شد. به گفته وى در باغ بزرگ ۴۰۰ هکتارى دشت نابر برزک، درختان گردو، بادام، آلو و درختچه گل محمدى به صورت یکپارچه و مکانیزه کشت خواهد شد.
وى میزان محصول تولیدى این باغ در هر سال را ۱۶۰۰ تن محصول پیش بینى کرد و گفت: براساس نرخ سال ،۸۵ سالانه افزون بر ۱۹ میلیارد ریال درآمد ناخالص ایجاد خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزى کاشان میزان اشتغال ایجاد شده در این باغ و استخر پرورش ماهى را، یادآور شد و گفت: پیش بینى مى شود ۳۰۰ کارشناس کشاورزى در این باغ و استخر مشغول کار شوند. تفرشى هزینه اجراى این باغ را ۸۶ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: عملیات احداث استخر و خیابان کشى این باغ، از اوایل سال آینده آغاز مى شود. هم اکنون عملیات لوله گذارى انتقال آب این باغ به طول ۶ کیلومتر در دست اجرا است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد