سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

غلغلک دادن یا آزار رساندن

 

... تعداد زیادی از کارمندان شبکه ی اینترنت، به خصوص در کشورهای توسعه یافته معتقدند که آزادی بحث و کشف، ارزش دفاع کردن و هزینه را دارد، حتی اگر هدف فرعی آن، آزادی برای غلغلک دادن یا آزار رساندن باشد.

کتاب زوال فاصله های - فرانسس کارنکراس

رانت ها در خدمت منافع شخصی یا عمومی

 

وقتی به بعضی شرکت های تشکیل شده یا در حال تشکیل در برزک نگاه می کنیم به نوعی ارتباط جالب برمی خوریم، به عنوان مثال:

-شرکت تعاونی کارکنان شهرداری برزک توسط بچه های شهرداری

- شرکت طرف قرارداد با اداره آب توسط یکی از کارکنان برزکی اداره آب

- شرکت با محوریت کشاورزی توسط مسئول دفتر ترویج برزک

- پیمانکار بند سرآسیاب توسط یکی از هیئت امنا طرح نابر

- دفتر پیمانکاری ساختمانی توسط رئیس شورا برزک

هر چند در اخلاص تک تک افراد فوق الذکر شک و شبهه ای وجود ندارد اما ذکر چند نکته حائز اهمیت است.

۱- مطمئناْ با توجه به قرار داشتن افراد فوق در مسئولیت هایی در روستا - شهر برزک این حق را برای افکار عمومی قائل خواهند شد تا با اطلاع رسانی شفاف مردم را در جریان کار خود قرار داده تا از هر گونه سوء تفسیر جلوگیری شود.

۲-از اطلاعات و قدرتی که مسئولیت ها در اختیار ما قرار می دهد در جهت منافع عمومی استفاده خواهیم کرد تا منافع شخصی

۳- منافع عمومی و طولانی مدت عامه مردم را فدای منافع شخصی و کوتاه مدت خود نخواهیم نمود.

هر چند که هرکسی حق زندگی و کار آبرومند در جامعه را دارا می باشد اما خدای ناکرده طوری عمل نکنیم که مسئولیت ها که می تواند منشا آثار و برکات بسیاری گردد در حد ابزاری جهت منافع شخصی و در خلاف مصالح عمومی تنزل یابد.

واکنش یک دوست

 
مجید من که منظور تورا متوجه نمی شوم که از این کارها دنبال چه هستی
 
شورای شهر یا چیزی دیگر
 
به هر حال در سالهای گذشته منابع درامدی مردم برزک محدود بود ولی امروزه هر روز فیلد جدیدی باز میشود که مفید است یا خواهد بود
سعی کنیم داشته هایمان را تقویت کنیم تا تخریب

اخبار مفید

روزنامه ایران - ۱۸ مرداد ۸۶

رئیس جمهور در نهمین سالروز شهادت «محمود صارمی»:

... وی در بخشی از سخنان خود بر ضرورت انتشار اخبار مفید در کشور اشاره کرد و گفت: ممکن است خیلی از اخبار درست باشد اما نباید منتشر شود زیرا امنیت خاطر و آرامش جامعه را مخدوش می کند.

مراحل گرفتن یک وام

کارگاه ما نیاز به یک دستگاه داشت که پول  آن را نداشتیم. به فروشنده مراجعه کردم و از او خواستم که به صورت قسطی این دستگاه را به من واگذار کند تا از کارکرد آن به صورت ماهانه بازپرداخت کنم. که به خاطر فضای حاکم بر بازار به واسطه وجود مقادیر بالائی از چک های برگشتی در جامعه و جو عدم اعتماد، با این امر موافقت نشد. ناچاراْ به بانک مراجعه کردم و درخواست وام نمودم.

شرایط اخذ وام از بانک به این صورت بود.

اول حسابی داشته باشم که در گردش باشد یعنی پول در آن گردش داشته باشد تا به واسطه آن درصدی از این طریق متوجه بانک شده باشد. دوم فتوکپی جواز کسب، سوم فاکتور خرید تایید شده به وسیله اتحادیه و مجامع امور صنفی، چهارم ضامن معتبر، پنجم سفته و بالاخره در نوبت بودن.

به فروشنده دستگاه جهت گرفتن فاکتور مراجعه کردم. که ایشان از دادن فاکتور خودداری کرد و گفت تا زمانی که مبلغ دستگاه را اخذ نکرده حاضر به دادن فاکتور نمی باشد. ( البته یکی از علت های آن تبعات احتمالی مالیات ناشی از ارسال فاکتور توسط بانک به اداره دارائی بود.)  ناچاراْ مجبور شدم که به دنبال فاکتوری کذایی از یکی از شرکت های معتبر باشم، به هر شرکتی مراجعه کردم از قبول این امر امتناع کردند و یکی از علت های آن تبعات مالیاتی این قضیه بود.

در هنگام پی گیری این قضیه به دفاتری برخورد کردم که به صورت کاملاْ شفاف، فروش فاکتور را در لیست کاری خود قرار داده اند. ولی در زمینه کاری ما این گونه دفاتر را نتوانستم پیدا کنم. تا اینکه یکی از دوستان گفت بیا من یک فاکتور برایت می نویسم و یک مهر کذایی دارم که آدرس نامشخص تهران را دارد و پایین آن را ممهور می کنم. بسیار از این دوست خود متشکر شدم و فاکتور کذایی را رایگان دریافت کردم.

مرحله بعدی ممهور کردن فاکتور خرید کذایی به مهر اتحادیه و بعد از آن مجمع امور صنفی بود. به مسئول اتحادیه مراجعه کردم تا امضا بگیرم. ایشان گفتند که اولاْ ما باید این دستگاه را در کارگاه شما ببینم تا بعد تایید کنیم. ثانیاْ اینکه ما در اوایل انقلاب خدمت حضرت امام رسیدیم و در رابطه با این وام ها از ایشان سوال کردیم. ایشان فرمودند:« البته این وام ها بدون اشکال نیست.»  بالاخره هم دادنش با صرف است اشکال دارد و  هم گرفتنش که باید شما صرف بپردازی اشکال دارد. خلاصه مطلب، از ما توضیح دادن بود و از مسئول اتحادیه توجه نکردن و نهایتاْ هم گفتند که این وام ها که باید شما یک سال دیگر کارمزدش را که کم هم نیست بپردازید به صرفه شما نیست. نگیرید بهتر است.

به مسئول مجمع امور صنفی مراجعه کردم و شرح اوضاع را دادم که: مسئول اتحادیه ی ما از قبول امضا فاکتور خودداری کردند و من هر طور شده این وام را لازم دارم. که ایشان در جواب گفتند خوب شما به مسئول اتحادیه روغن نباتی مراجعه کن ایشان شخص خوبی هست و کار شما را راه می اندازد.

به مسئول اتحادیه روغن نباتی مراجعه کردم و گفتم درست است که کار ما مربوط به شما نمی شود ولی به خاطر گرفتن وام و به تبع آن تهیه دستگاه نیاز به امضاء مسئول مجمع امور صنفی دارم و ایشان نیز بعد از امضاء مسئول اتحادیه امضا می کنند که چون مسئول اتحادیه خودمان امضا نمی کند مجمع امور صنفی گفته که اگر شما هم امضا کنید مورد قبول است. و ایشان لطف کردند و تایید نمودند.

دوان دوان به مجمع مراجعه کردم و مهر و امضا رئیس را گرفتم و به بانک رفتم

قدم بعدی پیدا کردن ضامن معتبر بود که این وام را ضمانت کند.

هرچند بسیاری از دوستان بودند که هروقت من را می دیدند می گفتند که کاری داشته باشید بگویید، ولی به هرکدام مراجعه کردم یک بهانه ای آوردند و شاید باور نکنید که چقدر شخصیت خود را در گردن کج کردن لگدمال کردم ولی جواب مثبت نگرفتم و بعضی ها هم مستقیماْ نه نمی گفتند و اینقدر من را امروز و فردا می کردند تا خسته بشوم و از رو، بروم و البته جمله مشترک همه این عزیزان این بود که این وام ها همه اش ضرر است.

تا اینکه یکی از فامیل که مغازه ساده ای داشت و جواز کسبی داشت موافقت کرد که ضمانت وام را بنماید.

بعد از ضمانت خرید سفته و در نوبت قرار گرفتن تا اینکه با گذر از هفتاد مرحله بعد از ۶ ماه دوندگی موفق به دریافت وام شدم. و با هزار ذوق و شوق به فروشنده مراجعه کردم که دستگاه را تهیه نمایم که ایشان فرمودند قیمت دستگاه بالاتر رفته، بالاخره تورم بازار را باید در نظر بگیرید...

 

 

وضعیت آب در منطقه

 

اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب کاشان

شهروند گرامی:

آیا می دانید؟

- متوسط بارندگی سالانه در منطقه کاشان، نصف متوسط بارندگی در کشور و یک ششم متوسط بارندگی در جهان است.

- به دلیل کمبود بارندگی و برداشت مازاد و بی رویه آب بویژه در بخش های کشاورزی و صنعت، و نیز آلودگی تدریجی چاهها، منابع آب موجود در منطقه با تهدیدهای جدی روبروست.

- طی چهل سال گذشته، بیش از ۶۰ متر، سطح آبهای زیرزمینی منطقه کاهش یافته است.

- آب مصرفی یک ایرانی برای استحمام، با مصرف ۶ نفر در کشورهای توسعه یافته برابر است.

- مقدار آبی که برای مسواک زدن یک نفر در کشور ما مصرف می شود با مصرف آب ۲۱ نفر در کشورهای توسعه یافته یکسان است.

- با مقدار آبی که یک خانواده ۴ نفری در ایران برای شستن ظرفها استفاده می کنند در کشورهای توسعه یافته ظرفهای ۲۷ نفر شسته می شود.

- میانگین مصرف خانگی هر مشترک در سال ۸۴ ، برابر ۲۲۸۰۰ لیتر در هر ماه بوده است. چنانچه تعداد افراد هر خانوار را بطور متوسط ۲/۴ نفر در نظر بگیریم، این مقدار معادل مصرف بیش از ۱۸۰ لیتر آب در شبانه روز برای هر نفر می باشد، در حالیکه توصیه سازمان بهداشت جهانی ۷۵ تا ۸۰ لیتر و حداکثر ۱۴۵ لیتر در شبانه روز است.

...

تو که لالایی بلدی...

 

شرکت آب و فاضلاب کاشان طی اطلاعیه ای که در پستی تحت عنوان «وضعیت آب در منطقه کاشان» آورده ام به مردم اعلام خطر کرده است و به نوعی خواسته تا در مصرف آب صرفه جویی کنند.

این در حالی است که مدیریت آب در منطقه زیر سوال است!

طرح های توسعه ای کشاورزی در مناطق کوهستانی که جهاد کشاورزی به جهت حفظ ماهیت وجودی خود، و بر خلاف اصل مزیت نسبی به شدت در حال اجرا است و از طرف دیگر توسعه فضای سبز شهر کاشان (۲۷ هکتار توسعه فضای سبز فقط در سال ۸۵) نمونه ای از مدیریت واحد آب توسط مسئولین محترم می باشد.

واکنش مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی کاشان به وبلاگ

 

ایشان در واکنشی نسبت به مطالب وبلاگ خصوصاْ پست «بیو گرافی گردانندگان طرح ۴۰۰ هکتاری نابر» خطاب به سرباز سازندگی دفتر ترویج برزک بیان می دارند:

«من اضافه بر اینکه یک کارشناس هستم، کارشناس خاک و کارشناس آب و هوا نیز می باشم و حیف که وقت پاسخ دادن ندارم والا پاسخی بسیار دندان شکن می دادم»

اولاْ - در کارشناس بودن عزیزان شکی نیست و ضرب المثل دم خروس و قسم حضرت عباس از بنیان اشتباه می باشد.

ثانیاْ- ضمن استقبال از پاسخ ایشان و ارائه آن به مخاطبین وبلاگ عرض می داریم که حرف ما هم به نوعی در جملات شما نهفته است،

ما اعتقاد داریم تفاوت کشورهای جهان سوم با کشورهای توسعه یافته همین است که شما به نوعی بیان داشته اید؛

مردم کشورهای توسعه یافته قبل از انجام هر کاری فکر می کنند و جوانب آن را در نظر می گیرند ولی کشورهای جهان سوم  وقت فکر کردن ندارند و فقط عمل می نمایند. 

استاندارهای ملی یا اقدام مسئولین پرتلاش محلی

 

بیش  از دو سال است که تلاش فراوانی جهت تعریض ورودی برزک صورت می گیرد و در جای دیگر چند ماهی است که عملیات ساخت پل در پیچ سعدآباد برزک شروع شده است.

سوال اینجاست:

آیا طبق معیارها و استانداردهای ملی چنین کارهایی در حال شکل گیری است یا پی گیری و اقدام  مسئولین پرتلاش محلی؟

بودجه های سرگردان

 

مدیر مخابرات کاشان گفت: نصب و راه اندازی سیستم های دیتا در مراکز مخابراتی شهرهای برزک و جوشقان کامو از توابع این شهرستان ۶ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال هزینه در بر داشته است. (همشهری - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶)

سوال؟

۱- با صرف این هزینه چه استفاده ای از آن تا کنون صورت گرفته است؟

۲- مسئولین شهری از رئیس مخابرات گرفته تا بخشدار برزک، شهردار برزک و شورای شهر برزک چه قدمی (بخوانید چند سانتی متر قدم) در جهت استفاده از این هزینه انجام شده در شهر برزک،   برداشته اند؟

نماز نکنند و روزه ندارند

 

... لحسا شهری است که همه سواد و روستای او حصاری است و چهار باروی قوی از پس یکدیگر در گرد او کشیده است از گل محکم، و میان هر دو دیوار قریب یک فرسنگ باشد.

... در شهر بیش از بیست هزار مرد سپاهی باشد و گفتند سلطان آن مردی بود شریف و او مردم را از مسلمانی باز داشته بود و گفته {که} نماز و روزه از شما برگرفتم. و دعوت کرده بود آن مردم را که مرجع شما جز با من نیست. و نام او بوسعید بوده است. چون از اهل شهر پرسند که: چه مذهب دارید؟ گویند که: ما بوسعیدی ایم. نماز نکنند و روزه ندارند ولیکن بر محمد و مصطفی (ص) و پیغامبری او مقرند. بوسعید ایشان را گفته بود که من باز پیش شما آیم، یعنی پس از وفات.

... و وصیت کرده است فرزندان خود را که ... محافظت کنند رعیت را به عدل و داد، و مخالفت یکدیگر نکنند تا من باز آیم.

... و کشاورزی و باغبانی کردندی و از رعیت عشر چیزی نخواستندی. و اگر کسی درویش شدی یا صاحب قرض، او را تعهد کردندی تا کارش نیکو شدی و اگر زری کسی را بر دیگری بودی، بیش از مایه ی او طلب نکردندی. و هر غریب که بدان شهر افتد و صنعتی داند چندانکه کفاف او باشد، مایه بدادندی تا او اسباب و آلتی که در صنعت او به کار آید بخریدی، و به مراد خود رسیدی و زر ایشان همانقدر که ستده بودی باز دادی. و اگر کسی از خداوندان ملک و آسیاب را ملکی خراب شدی و قوت آبادان کردن نداشتی، ایشان غلامان خود را نامزد کردندی که بشدندی و آن ملک و آسیاب آبادان کردندی، و از صاحب ملک هیچ نخواستندی. و آسیاها باشد در لحسا که ملک سلطان باشد و به سوی رعیت غله آرد کنند که هیچ نستانند، و عمارت آسیا و مزد آسیابان از مال سلطان دهند.

در شهر لحسا مسجد آدینه نبود و خطبه و نماز نمی کردند، الا آنکه مردی عجمی آنجا مسجدی ساخته بود، نام آن مرد علی بن احمد، مردی  مسلمان و حاجی بود و متمول.

لحسا - از سفرنامه ناصر خسرو قبادیانی

نظام های مهندسی سیاستی موازی و ناقص

 

«روزی جواهر لعل نهرو به مردم هند گفت: آرزو می کنم هند، مکتب تعاون را به عنوان راهی برای زندگی برگزیند. او در این تصور بود که سعادت مردمانش نه از راه اقتصاد آزاد کسب می شود و نه از طریق دولتی کردن اقتصاد.

در حقیقت روی آوردن به اقتصاد تعاون و دلزدگی از دو نظام لیبرالیسم و سوسیالیسم از آنجا ناشی می شود که این دو نظام هرگز نتوانستند توقعات مردم را برآورده کنند. اقتصاد مبتنی بر نظام سوسیالیستی که ۲۰ سال است دست های خود را بالا برده و قبول کرده که قدرت اداره اقتصادی یک کشور را ندارد و با حیف و میل کردن منابع محدود یک جامعه عملاْ ناکارآمدی اقتصادی خود را اثبات نموده است.

از سوی دیگر اقتصاد مبتنی بر نظام لیبرالیسم هم هرچند اقتصاد غالب و رایج جهان است و هم اکنون سیطره خود را بر کل اقتصاد جهان گسترانده است با این حال نقدهای جدی به آن وارد است و نقص های ذاتی آن حاکی از آن است که روش اقتصاد مبتنی بر نظام لیبرالیستی هم نمی تواند به تنهایی هدایت اقتصاد یک کشور را به عهده بگیرد. بزرگ ترین ایراد وارده به این روش آن است که مبانی اخلاقی و اصول مسلم اخلاقیات انسانی رعایت نمی شود. اصل کسب حداکثر سود، خودخواهی و زیاده خواهی که مکاتب رایج اقتصاد بازار بر آن تکیه می زند و آن را ترویج می کند هرگز با ذات انسانی و حس غزیزی آدمی سازگاری ندارد»(۱).

نظام اقتصادی ما علی رغم شعارهای رایج و متداولی که بر ضد شرق و غرب داده می شود، عملاْ‌ گرایش به نظام اقتصادی سوسیالیستی و لیبرالیستی داشته است. در صورتی که اقتصاد تعاون به معنی واقعی کلمه راهی مطمئن برای برقراری عدالت اجتماعی می باشد.

اگر اشکالاتی که بر تعاون گرفته می شود بررسی کنیم به نتایج جالبی دست خواهیم یافت که می تواند برای طی مسیر راهگشا باشد.

۱- در سالیان قبل با دستکاری اصول جهانی تعاون دست به تشکیل تعاونی هایی زده شده که عمدتاْ تجارب خوبی برجای نگذاشتند. از یک طرف نقش جالبی را ایفا نکردند و از طرف دیگر وجهه تعاون را خراب نمودند.

۲- در حالی که شرکت های تعاونی به معنی واقعی کلمه محلی است برای جمع شدن قابلیت های متفاوت با تدوین نظام های مختلف مهندسی و دامپزشکی و قرار دادن تسهیلاتی خاص برای آن قدمی اساسی در جهت جدا کردن منابع از تخصص ها برداشته شد. (اگر کمی دقت کنیم نمونه های روشنی در اطراف خود شاهد خواهیم بود.)

با آسیب شناسی کامل تعاونی ها به نتایج قابل توجهی بر می خوریم که در فرصت های دیگر  به ارائه آن خواهم پرداخت.

حرکت با چراغ خاموش

 

هرچند که بعضی از تجارب قبلی ارگانها و سازمانها و مجموعه ها حاکی از موفقیت نسبی سیاست حرکت با چراغ خاموش می باشد ولی آنهم حد و مرزی دارد.

آنچه که عملاْ شاهد آن هستیم عدم خبررسانی شفاف مجموعه های مسئول چون شهرداری برزک، بخشداری برزک، شورای شهر برزک، اداره آب برزک، اداره گاز برزک، جهاد کشاورزی دفتر ترویج برزک، هیئت امنا طرح نابر و ... می باشد که امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد رفع این نقیصه بزرگ باشیم.

این وبلاگ در نظر دارد مسائل مرتبط با مجموعه های فوق الذکر را  با کمک دوستان تجزیه و تحلیل نموده و در اختیار دوستان مقیم و غیر مقیم قرار دهد.

هدف از این وبلاگ

 

اطلاع رسانی به موقع جزء مهم ترین اهداف این وبلاگ می باشد. سعی می شود روزانه حداقل یک مطلب تحقیقی تحلیلی در موارد مختلف ارائه گردد.

در حال حاضر مطالب این وبلاگ به آدرس الکترونیکی ۵۰ دوست برزکی در نقاط مختلف کشور، مطبوعات منطقه، مطبوعات سراسری، نهادها، سازمانها و وزارتخانه های مرتبط به صورت هم زمان ارسال می شود.

ما را از نظرات خوبتان محروم نفرمایید.   

شهردار جدید و موانع پیش رو

در طرح نابر در حالی فرمول بذل و بخشش زمین به کشاورزان پی ریزی می شود که امکان تأمین آب ۳۰۰ هکتار از ۴۰۰ هکتار آن در هاله ای از ابهام است.

از یک طرف امکان چنین امری زیر علامت سوال و از طرف دیگر کوچک ترین تعهدی کتبی و شفاهی مبنی بر این تأمین وجود ندارد.

جای کمی تفکر و تامل دارد؛ برزک با جمعیت ۳۲۰۰ نفری ساکن (آمارگیری نفوس ۸۵) و بالاتر از دهها هزار غیر ساکن و کوهستانی بودن منطقه و سرانه بسیار پایین زمین برای برزکی مقیم و غیر مقیم و توجه به اصل مزیت نسبی، آیا این بذل و بخشش غیر کارشناسانه و ایجاد مالکیت بدون ریشه علمی، کاری درست می باشد؟ و آیندگان کار مار را تأیید خواهند نمود؟    

دانشجویان گیوه پا و محصلین اتو کشیده

 

اولین روزهای تأسیس جهاد سازندگی کاشان فراموش نشدنی است. هنگامی که جوانان دانشجو، دانشگاههای خود را رها کرده و گیوه به پا به داخل روستا رفتند و با یک حرکت انقلابی بنیان  کارهای زیادی را پایه ریزی کردند که حفر چاهای کشاورزی متعدد یکی از آنها بود.

و امروز نزدیک ۳۰ سال از آن می گذرد. افت باورنکردنی آبهای زیرزمینی از ۶۰ تا ۱۰۰ متر و هجوم آبهای شور و بحران آب در منطقه یکی از تبعات آن است.

اگر سیستم به گونه ای طرح ریزی می شد که چنانچه آن حرکت های انقلابی درست بود مورد تشویق و اگر اشتباه، مورد موأخذه، امروز دوباره شاهد حرکت های انقلابی بدون پایه کارشناسی نبودیم.

گویا طرح نابر جهت توسعه ۴۰۰ هکتار زمین های بایر با استفاده از ۳ چشمه که متوسط آبی جمع آن ۲۵۰ لیتر در ثانیه و هریک زهکشی طبیعی زمین های تحت پوشش چشمه دیگر به جهت اختلاف ارتفاع ۳۰۰ متری با جمع حدود ۱۲۰ هکتار باغات کهنسال شهر برزک با شعار افزایش بهره وری از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد بنیان نهادن یکی دیگر از آن دست کارهای فاقد کار کارشناسی است.

آیا محصلین اتو کشیده امروز وارد بحث تجزیه و تحلیل کارشناسی این دست کارها خواهند شد. تا جامعه اجرایی ما از کارهای اجرایی با محوریت آزمون و خطا به سمت پایه گذاری درست امور رهنمون گردد.

مکانیزم انجام کار اقتصادی در ایران

 

چند روز پیش در جمع تعدادی از دوستان فارغ التحصیل و دانشجو که تصمیم داشتند کاری اقتصادی انجام بدهند هم صحبت شدیم.

یکی از محورهای گفتگو این بود که مکانیزم انجام کار چگونه است که در تحلیل ها به پروسه جالبی برخورد کردیم.

طبق اصل ۴۴ قانون اساسی کار اقتصادی از سه محور صورت می گیرد:

دولتی - تعاونی  و خصوصی

و جالب اینجاست که وقت زیادی از تعداد زیادی متخصصین و متعهدین برای چارچوب های تشکیلاتی و راهکارهای آن صرف و تدوین گشته است.

بعد از مدتی به موازات چارچوب های تعریف شده موجود،‌ به جای این که از فارغ التحصیلان در آن ساختار ها استفاده شود مجدد ایجاد تشکیلاتی تحت عنوان نظام های مهندسی با گرایش های مختلف با یک سری تشکیلات مشابه تعریف می شود.

و حال دوستان در جلسه خواستار تشکیل ساختار جدیدی تحت عنوان انجمن بودند تا به عنوان یک مجموعه به فعالیت اقتصادی بپردازند.

و جالب تر آن که:

یکی از دوستان در مراجعه به یک تشکیلات دولتی و گرفتن راهنمایی که با چه تشکیلاتی می توان پروژه های آن مجموعه را گرفت، اینگونه جواب می شنود:

ای آقا نمی خواهد تشکیلات ایجاد کنی تحت عنوان یک شخص حقیقی هم می شود قرارداد امضا کرد.

نتیجه:

۹۹ درصد وقت ها صرف  تنظیم اساسنامه می شود و کارها و درآمد ناشی از آن تقدیم ۱ درصد

تو نیز مانند من کن تا نلرزی

 

سلطان محمود در زمستانی سخت به طلحک گفت که با این جامهء یک لا در این سرما چه می کنی که من با این همه جامه می لرزم.

گفت: ای پادشاه تو نیز مانند من کن تا نلرزی.

گفت: مگر تو چه کرده ای؟

گفت: هرچه جامه داشتم همه را در بر کرده ام.

عبید زاکانی

شیر و خط یک طرح اقتصادی در دفتر ترویج شهر برزک

 

افراد شرکت کننده در طرح نابر وقتی به دفتر ترویج می روند از آنها پرسیده می شود که در طرح نابر گل محمدی را می خواهند یا بادام و اعضا با استفاده از شیر و خط تصورات ذهنی خود ناچار به انتخاب یکی از آن می باشند.

آیا مهم نیست...

۱- میزان مصرف آب در واحد سطح برای گل محمدی و بادام؟

۲- میزان هزینه ثابت در واحد سطح برای گل محمدی و بادام؟

۳- میزان هزینه نگهداری در واحد سطح برای گل محمدی و بادام؟

۴- میزان سود دهی در واحد سطح برای گل محمدی و بادام؟

انتخاب شما چیست؟

شیر یا؟

 

هدف از ایجاد وبلاگ

 

در تجزیه و تحلیل طرح نابر که در پست «بررسی یک طرح کشاورزی در دولت نهم» آوردم و برای دوستان به صورت الکترونیکی فرستادم بازتاب های متفاوتی را در بر داشت.

یکی از دوستان جواب داد:

«

تا من مطلع هستم در طرح توسعه کشاورزی زمینهای نابر قرار است از
 
آبهای بلا استفاده در زمستان و مهار آبهای سیل استفاده شود
 
بنابراین من موضوعات مطرح شده از طرف شما را درک نمی کنم»
 
و دوست دیگر که دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق می باشد گفت:
 
«این کار نوع سنگ در چاه انداختن برای طرح است در سطح وسیع»
 
اما اینجانب تاکید دارم:
 
مطالب فقط به صورت تجزیه و تحلیل در فضای کارشناسی مجازی می باشد و دست دوستان را در این راه صمیمانه می فشارم.