سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

۴۳۹- دکتر صفری و 10 عنوان کتاب منتشر شده در سال جاری

 

پورتال خبری کاشان  :‌دکترجواد صفری ، دکترای شیمی ، رییس اسبق دانشگاه پیام نور کاشان و عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در سال 87 مبادرت به انتشار 10 عنوان کتاب هریک به شمارگان یکهزار جلد نموده است . این کتابها شامل : 

1 –  "سلاح پنهان "( مرگ خاموش ):‌نویسنده در پیش گفتار آن اشاره به مجروحان شیمیایی جنگ تحمیلی و تاریخچه ساخت و استفاده جنگ افزارهای شیمیایی در گذشته و دهه اخیر وهمچنین عوامل شیمیایی و روشهای تهیه برخی از آنها نموده است .  این اثر با قیمت 12هزارریال در تیراژ یکهزارنسخه در سال 87  چاپ ودر اختیار علاقمندان قرارگرفته است
2 – "همراه با کارآگاهان "شیمی در هزار سوم  :‌نویسنده در پیش گفتار شیمی وکاربردهای آن در بخشی از زندگی روزانه انسانها دانسته و کاربرد گسترده ی شیمی در پزشکی ، داروسازی ، صنایع غذایی ، صنایع کشاورزی و انرژی را نشان از اهمیت این علم در جوامع بشری دانسته است . این اثر با قیمت 17 هزار ریال و در شمارگان یکهزارجلد در سال 87  به چاپ و در دسترس علاقمندان قرارگرفته است .

ادامه مطلب ...

۴۳۸- پیشنهاد به ارشاد کاشان

فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان
با سلام و احترام
با توجه به صحبت های مطرح شده در جلسه مدیران مسئول نشریات محلی در فرمانداری کاشان با حضور حضرتعالی و تاکیدی که در صورتجلسه به  عنوان ارایه پیشنهاد از سوی مطبوعات مطرح شد، موارد زیر تقدیم می گردد.

ادامه مطلب ...

۴۳۶- ویندوز Windows 7 Public Beta 1 Build 6.1.7000

ویندوز سون هفتمین نسخه از سیستم عامل ویندوز می‌باشد و به همین دلیل است که  نام آن را ویندوز 7 را بر آن گذاشته‌اند. این ویندوز در پی برخی انتقاداتی که از سنگین بودن هسته نسخه قبلی سیستم عامل مایکروسافت می شد با رفع مشکلات عمده ویستا به بازار آمده است.ویندوز 7 همچنین از رابط کاربری چند لمسی که از تعامل انگشتان دست حاصل می شود پشتیبانی می کند. نصب کامل این ویندوز تنها به 8GB فضا نیاز دارد.

ادامه مطلب ...

۴۳۵- ۱۰ اصل صلح

۸ سال پیش بود که جمعیتی متشکل از مسلمانان و مسیحیان به دعوت مدرسه عالی الهیات سنت گابریل در اتریش دورهم گرد آمدند تا عمده‌ترین اصول برای نزدیک‌تر شدن انسان‌ها به یکدیگر در جهان کنونی به منظور تحقق صلح پایدار را بررسی کنند. محمد مجتهدشبستری از ایران از اعضای ثابت این جلسات بود و این پیشنهاد نخست از سوی خود او مطرح شده بود.

ادامه مطلب ...

۴۳۴- ماهاتیر محمد

 ماهاتیر محمد یک بار پس از این که مهمان شهر اصفهان بود گفت:

«اگر مدیریت جاذبه هاى توریستى استان اصفهان در اختیار مالزى قرار گیرد، سالانه برابر با ارز آورى نفت براى ایران سودآور خواهد بود.»

مالزیایى ها لقب Bapa Pemodenan پدر مدرنیزه (مالزى) را به ماهاتیر محمد داده اند.اگرچه دوران نخست وزیرى او یکى از طولانى ترین دوره هاى تصدى سیاسى بوده است اما هنگامى که او پس از 22سال دفتر کارى خود را ترک مى کرد فقر درمالزى از 55 در صد به7در صد رسیده بود. مالزى به جرگه ببرهاى آسیا پیوست. اشتغال در مالزى در حدى بهبود یافت که خود میزبان نیروى کار آسیاى شرقى و جنوبى شد.

ادامه مطلب ...

۴۳۳- گفتیم یه حرفی زده باشیم جدی نگیرید

نمی دانم این حال و هوا به تو دست داده است یا نه، وقتی که طرحی را در دست اجرا داشته باشی و همه کارهای آن انجام شده باشد و ثانیه ثانیه زمان برایت مهم باشد و هزینه کرده باشی و اعتبارت را گذاشته باشی و در و همسایه جلویت را بگیرند و بگویند چی شد، کی راه می افته؟ و یکی بگه «اصلاْ استقبال خواهد شده؟» بعضی از دوستان به تو بگویند «فکر همه جایش را کرده ای؟» و شورا که در تابستان به عنوان اولین کاری که پی گیری کرده است و بروی سراغشان و درخواست همکاری بکنی و بی تفاوت از کنار آن بگذرند و دوست دیگر بگوید: «این که چیزی نیست ما دانشگاه پیام نور را آوردیم » و سراغ بخشدار بروی و با آرامش خاص که مخصوص عرفای قرن پنجم می باشد بگوید «بگذار عاشورا تاسوعا بگذرد جلسه می گیریم و بررسی می کنیم» و سراغ شهردار بروی بگوید:«چیزی نیست یک جایی آماده می شود و کافی است یک نفر مسئول بگذاری تا اداره کند.» و میلیون میلیون هزینه می کنی و آب تو دل هیچ کس تکان نمی خورد و شاید با خودشان بگویند «این که ازش نمی اومد چرا دست بهش زد» و یا این که بگویند «می خواهد دوره بعد شورا شرکت کند خوب باید زجرش را بکشد» و بعضی ها هم ممکنه منتظر باشند تا یه جایی به مشکل بخوری و بیخودی خوشحال بشوند و اگر به ته دلشون هم مراجعه کنند ندونند که علت این خوشحالی چیه و اگر خیلی خواسته باشند همکاری کنند و خوب باشند بگویند «خدا مادرش را بیامرزه» و اگر جنس خریدی و گفتی برای یک کار عام المنفعه می خواهی هزینه کنی می گویند «اگه ده تا این کار ها هم انجام بشه جواب چک های من را نمی ده» یا این که بگویند «عزیزم تو یه بچه داری و من چند تا و باید جوابگوی آنها باشم.» 

اینها را گفتم نه برای گله و شکایت فقط به خاطر این که این را بگویم که با همه موارد فوق وقتی خانم کارشناسی که وقتی باهاش صحبت می کنی الفبای کار را بلد نیست و نمی دونم چگونه رفته اونجا نشسته و عنوان کارشناس را یدک می کشه. ضمن وقت کشی های بسیاری که در رابطه با طرح داشته تازه می گه «حتما باید اینجاش صاف باشه و اونجاش کج باشه تا من تایید کنم.» و وقتی سراغ رئیس این کارشناس می روی این قدر از خودش اختیار نداری که چهارتا کلمه حرف از خودش بزنه و این قدر اطلاعات نداره که آدم احساس کنه بالادست یک مجموعه آدم مطلعی است. 

هوا خیلی خوب است و آدم ها خوب تر و آنچنان دستمان باز که نمی دانیم با این همه پول که از در و دیوار برایمان می رسد چکار کنیم. صحبت های بالا هم یک قصه تخیلی بود و برای این که حرفی گفته باشیم تا سرگرم شوید به رشته تحریر در آمد و ایران در افق چشم انداز بیست ساله یک از کشورهای توسعه یافته جهان خواهد شد.

۴۳۲- تست فروید

فرض کنید که در خانه هستید و پنج اتفاق زیر همزمان پیش میاد.
1- تلفن زنگ میزنه
2- بچه تان گریه میکنه.
3-یکی داره در خونه رو می زنه و صداتون میکنه.
4- لباس ها را بیرون روی طناب پهن کرده اید و بارون میگیره .
5- شیر آب رو در آشپز خانه باز گذاشتید و آب داره سر ریز میشه.
خب حالا با این وضعیت شما به ترتیب کدوم کار ها رو انجام میدید، یعنی از شماره ی 1 تا 5 رو با چه اولویتی انجام میدید؟

ادامه مطلب ...

۴۳۱- گاهی به نگاهت نگاه کن !

 
انیشتین می‌گفت : « آنچه در مغزتان می‌گذرد، جهانتان را می‌آفریند. »
 
استفان کاوی (از سرشناسترین چهره‌های علم موفقیت) احتمالاً با الهام از همین حرف انیشتین است که می‌گوید:« اگر می‌خواهید در زندگی و روابط شخصی‌تان  تغییرات جزیی به وجود آورید به گرایش‌ها و رفتارتان توجه کنید؛ اما اگر دلتان می‌خواهد قدم‌های کوانتومی بردارید و تغییرات اساسی در زندگی‌تان ایجاد کنید باید نگرش‌ها و برداشت‌هایتان را عوض کنید .»
  او حرفهایش را با یک مثال خوب و واقعی، ملموس‌تر می‌کند: 

ادامه مطلب ...

۴۳۰- باور کنید

۱- باور کنید، نیروی آدمی بی کران است. 

۲- باور کنید، هیچ کاری از اراده آدمی خارج نیست. 

۳-باور کنید، که از عشق آفریده شده اید پس عشق را بیافرینید. 

۴-باور کنید، خورشید به خاطر شما طلوع می کند. 

۵- باور کنید، خدا هیچ گاه از بندگانش نا امید نمی شود، ولی بندگان از او چرا 

۶- باور کنید، لایق بودن هستید. 

۷- باور کنید، که اکنون مهم ترین لحظه است. 

۸- باور کنید، که روح شما قدرت صعود به ماورا را دارد. 

۹- باور کنید، که شما هم می توانید. 

۱۰- و تمام باورهای خود را از ته دل باور کنید تا زندگی شما را باور کند.

۴۲۹- همایش ملی توسعه تجارت الکترونیکی

بکارگیری تجارت الکترونیکی در دنیای رقابتی امروز سبب پیشرفت روزافزون کشورهای توسعه یافته و درحال رشد در زمینه توسعه تجارت و افزایش درآمد ملی گردیده است. در این راستا   اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان رضوی در نظر دارد با همکاری     سازمان بازرگانی خراسان رضوی  اولین همایش ملی   "  توسعه تجارت الکترونیکی  "   را با تاکید  بر توسعه صادرات غیر نفتی در 12 و 13 اسفند ماه سال جاری در مشهد مقدس و با عنایت به محور های زیر برگزار نماید :

ادامه مطلب ...

۴۲۸- پیش بینی های باورنکردنی دنیا تا 10 سال دیگر

مرکز خبری InfoWorld طی 30 سال گذشته در جریان اتفاقات فراوانی در دنیای فناوری بوده است که این اتفاقات، از تولید کامپیوترهای شخصی گرفته تا روی کار آمدن برنامه‌های جاسوسی و ویروس‌ها و ابزارهایی نظیر گوشی iPhone را شامل می‌شود. این مرکز در سی اُمین سال تولد خود 10 اتفاق بزرگ را در دنیای فناوری، برای یک دهه آینده پیش بینی کرده است.

ادامه مطلب ...

۴۲۷- حسین وارث آدم

صفویه نهضت تشیعی را که همیشه در زیر زمینی ها مبارزه می کرد, روی کار آورد; یک وزرارت خانه ای درست شد و یک وزیر به اسم وزیرامور روضه خوانی; این وزیرآثار تمدن غرب در قرن 16 و17 را به ایران آورد.

ناگهان در ایران سمبل ها و مراسم تازه ای که هرگز نه در ملیت ایران و نه در مذهب اسلام و نه در مذهب شیعی سابقه نداشت, بوجود آمد و اون مراسمی است از نوع قفل بندی, زنجیرزنی,  تیغ زنی ...

 گاه به قدری ناشیانه این تقلید را کردند که خود صلیب را بدون تغییر جلو دسته ها الان هم می برند و هیچ کس هم نمی داند که برای چیه ؟ اما همه شخصیت و افتخار یه دسته به جریده شه... و از این پرده ها و سراپرده ها که درست در کلیساهای اروپای شرقی الان هم وجود داره, همه هم می بینند, به این جا آمد و چون مسجد امکان پذیرش این مراسم جدید را نداشت, در کنار مسجد یک ساختمان هایی خاص این امور بنا شد, بنام تکیه  و روح تشیع از این جا عوض شد"

حسین درسی بزرگتر از شهادتش داده است و آن نیمه تمام حج را گذاشتن و به سوی شهادت رفتن است... تا به همه حج گذاران و نماز گزاران تاریخ بیاموزد  اگر امامت نباشد, اگر رهبری نباشد, اگر هدف نباشد ,اگر حسین نباشد و اگر یزید باشد چرخیدن بر گرد خانه خدا و یا خانه بت مساوی است

وقتی حسین حج را نیمه تمام گذاشت و آهنگ کربلا کرد, کسانی که به طواف در غیبت حسین ادامه دادند, مساوی هستند با کسانی که در همان حال بر گرد کاخ سبز معاویه بودند...

وقتی در صحنه نیستی, هر کجا که می خواهی باش; چه به نماز ایستاده باشی و چه به شراب نشسته باشی ,هر دو یکی است"

 دکترشریعتی

از وبلاگ گنگ خواب دیده

۴۲۶- رادیو شهر کاشان

از وبلاگ سخن آشنا 

چند مدتی است که در «کاشان»، زمزمه یک «رادیوی شهری» بر سر زبان­ها افتاده است.

هم اکنون از 14 رادیوی اف­ام قابل شنود «تهران»، تعداد 10 رادیو در «کاشان» روی باند اف­ام قابل دریافت است:

1ـ رادیو پیام (به­طول موج 9/88 مگاهرتز)

2ـ رادیو ایران/اصفهان (به­طول موج 92 مگاهرتز)

3ـ رادیو فرهنگ (به­طول موج 2/95 مگاهرتز)

4ـ رادیو تجارت (به­طول موج 5/98 مگاهرتز)

۵ـ رادیو آوا (به­طول موج 5/98 مگاهرتز)

۶ـ رادیو نوا (به­طول موج 5/98 مگاهرتز)

ادامه مطلب ...

۴۲۵- پیام های نهفته در بیماریها

 از وبلاگ شمسه

برخی از درمانگران معنی گرا معتقدند و در واقع مصرند که هر بیماری دارای معنای مشخصی است . از نظر این متخصصان بیماری انعکاسی است از بینش ها و روحیات منفی انسان . در این شیوه درمانی " با فهرستی از بیماریها مواجهه می شویم که هر کدام از انها محصول اندیشه ها و اعتقادات مخرب انسان است . جالب اینکه بسیاری از افراد با عمل به این شیوه معنی گرایی در برخورد با بیماری های خود به نتایج درخشانی رسیده اند . هم اکنون بعضی از مراکز درمانی در امریکا و اروپا " براساس این روش به درمان این بیماریها و ناراحتی های مراجعان خود می پردازند . از میان ده ها نوع بیماری مختلف " سعی کردیم بعضی از شایع ترین و معمول ترین ناراحتی ها و نارسایی ها را انتخاب و خلاصه ای از معانی نهفته در انها را بیاورم .

ادامه مطلب ...

۴۲۴- به مکه نروید؛ در مراکش حاجی شوید!

 وبلاگ شمسه

زیارتگاهی به‌تازگی در شهر "آسفی" مراکش به گونه‌ای مورد توجه قرار گرفته که بسیاری از مسلمانان فریب‌خورده، دور آن طواف می‌کنند.

به نقل از نشریه خیمه ، این ضریح که "سیدی شاشکال" نام دارد، توانسته طی یکی دو سال اخیر بسیاری از مسلمانان منحرف و ساده‌لوح را به خود جذب کند و به اصطلاح به قبله‌گاهی برای آنان تبدیل شود.

منابع آگاه از مراکش اعلام می‌کنند که به قدری انحراف در افکار مردم این منطقه رسوخ کرده که آنان همزمان با اعمال حج،‌ کارهایی مشابه مانند طواف و غیره را در اطراف این زیارتگاه انجام می‌دادند و حتی بسیاری از آنان آن را حج دوم یا آن ضریح را کعبه دوم می‌دانند.

در واکنش به این اعمال که مورد انتقاد شدید بسیاری از علمای دینی قرار گرفت، عبدالرزاق جای، استاد شریعت و علوم اسلامی در دانشگاه ملی رباط گفت: "چنین رفتارهایی به دوران جاهلیت باز می‌گردد و دولت باید هر چه سریع‌تر با آن برخورد کند."

۴۲۳- برف دشمن قرنیه

 از وبلاگ  شمسه

 

نگاه کردن مستقیم به برف به ویژه در زمان تابش آفتاب به دلیل اشعه ماوراء بنفشی که ایجاد می کند به چشم آسیب می رساند و در صورت عمیق بودن به زخم قرنیه منجر می شود.
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران دکتر هرمز شمس اظهار داشت :  میزان تشعشع نور در مناطق برفی بیش از زمان های غیر برفی است و افرادی که به ویژه در زمستان به کوهنوردی و ورزش اسکی می پردازند باید از نگاه مستقیم به برف پرهیز کنند و حتما از عینک های مخصوص ضد اشعه ماوراء بنفش استفاده نمایند.

آسیب های ناشی از نگاه مستقیم به بازتابش برف سطحی است و در مدت 48 ساعت قابل درمان است اما در صورت عمیق بودن و نفوذ به شبکیه باعث سوختگی ، خونریزی و تخریب قرنیه خواهد شد.

سوز و سرمای زمستانی نیز می تواند باعث بسته شدن مجاری اشکی برخی از افراد شده و عفونت های چشمی ایجاد کند همچنین سرما خوردگی و آبریزش ناشی از ان می تواند موجب التهاب های چشمی شود.

۴۲۲- مهد و بخشداری

آقای علی محمد قاضی
بخشدار محترم بخش برزک
سلام علیکم
همانطور که اطلاع دارید فلسفه وجودی تاسیس و فعالیت این شرکت بر اساس رفع نیازها موجود با در نظر گرفتن اولویت ها  و قابلیت ها و همکاری آحاد مردم و کمک مسئولین محترم، بنا نهاده شده است.
در این راستا پی گیری مهد کودک در محله های بالایی برزک (همانگونه که در اساسنامه نیز تعریف شده است) در دستور کار قرار گرفت و تلاش جدی از ابتدا شهریورماه امسال آغاز و تا کنون ادامه دارد.
در این مسیر پرفراز و نشیب مسائلی و مشکلات پیش می آید که مطمئناً با کمک و همفکری نهادها و مجموعه های مسئول هم راه را برای مجریان آسان ساخته و هم انگیزه مجموعه هایی مردم نهاد را برای ایفای وظیفه و خدمت رسانی، بیشتر می کند. از این رو پیشنهاد می شود هرگونه که صلاح می دانید فضایی برای این مهم فراهم شود.

با سپاس – عبدالمجید رفیعی برزکی
مدیر عامل

۴۲۱- ابلاغ سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه

ابلاغ سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه در چارچوب سند چشم انداز بیست ساله (۱۳۸۷/۱۰/۲۱ - ۱۴:۴۵)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای به آقای احمدی نژاد رئیس جمهور، سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه را ابلاغ کردند.
این سیاستهای کلی در چارچوب سند چشم انداز بیست ساله و با رویکرد مبنایی پیشرفت و عدالت، ابلاغ شده است.
سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه دارای 45 بند و شامل سرفصلهای: امور فرهنگی – امور علمی و فناوری – امور اجتماعی – امور اقتصادی و امور سیاسی، دفاعی و امنیتی است.
متن ابلاغیه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور که همزمان برای رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده به این شرح است:

ادامه مطلب ...

۴۲۰- چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی

با اتکال به قدرت لایزال الهی و در پرتو ایمان و عزم ملی و کوشش برنامه ریزی شده و مدبرانه جمعی و در مسیر تحقق آرمانها و اصول قانون اساسی ، در چشم انداز بیست ساله :

ایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی علمی وفناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل.
 

جامعه‌ی ایرانی در افق این چشم انداز چنین ویژگیهایی خواهد داشت:

ادامه مطلب ...

۴۱۹- امیر کبیر

 تهیه از وبلاگ شبنورد 

 در صفحه روز بیستم  دی ماه برخی! از تقویم ها از این روز به عنوان روز شهادت امیر کبیر یاد شده است .
این در حالی است که رسانه ملی! تنها در یکی از برنامه های جانبی شبکه خبر – تقویم تاریخ - روز 19 دی ماه!! را روز قتل امیر کبیر می نامد و با نشان دادن صحنه هایی از فیلم سینمایی امیر کبیر به زعم خود حق این صدر اعظم شجاع ناصری را ادا می کند.
در باب امیر کبیر گفتنی بسیار است ولی در این مجال به دو دیدگاه معاصر نظری می افکنیم و در ادامه دست خطی از امیر که گویی زبان حال امروز! ملت ایران است تقدیمتان میشود و برای آشنایی بیشتر با امیر کبیر که الحق هر ایرانی باید اورا خوب بشناسد شما را به لینک آشنایی با زندگی امیر کبیر حواله می دهم . و امیدوارم کاشانی ها امروز با حضور در باغ شاه یاد این مصلح بزرگ ایران را زنده نگه دارند و...

ادامه مطلب ...