سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

* حساس است اما بحرانی نیست

 

«امام جمعه موقت تهران گفت که مردم دوست دارند لبخند مسوولان دیروز و امروز نظام را به روی هم ببینند و دوست ندارند آنان به یکدیگر اخم کنند.

... این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نباید کاری کرد که اختلاف سلیقه ها به تفرقه بینجامد.

... این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شرایط حساس است اما بحرانی نیست، گفت: باید طوری اظهارنظر کرد که منافع ملی تهدید نشود.»(۱)

 

(۱) روزنامه اعتماد ملی شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۶

* مطالعه ایرانیان در روز؛ ۸ دقیقه

 

«رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

... اکنون در کشورهای پیشرفته برای هر نفر ۱۸ جلد کتاب موجود است در حالی که این رقم برای کشورهای در حال توسعه ۱۱جلد، برای کشورهای جهان سوم ۸ جلد و در ایران برای هر نفر ۶ جلد کتاب وجود دارد. وی افزود: این آمار نشان می دهد که سطح مطالعه در کشور پایین آمده است و مطالعه برای افراد باسواد در شبانه روز فقط ۸ دقیقه است.»(۱)

 

(۱) روزنامه جام جم پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۶

 

* دویدن به دور خود

 

«عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش فرهنگ، رسانه و تحقق اصل ۴۴، گفت:

... بانک مرکزی اولویت های چشم انداز را در ۷۵ شاخص و در مقایسه با کشورهای منطقه آماده کرده و وضعیت ایران در این گزارش کاملاْ مشخص است.

بر اساس شاخص های ۷۵ گانه بانک مرکزی، ایران از لحاظ سرمایه پس انداز رتبه اول و از نظر حجم یارانه ها و نحوه مصرف آن در منطقه بدترین وضعیت را دارد.»(۱)

 

چه خوب است که شاخص ها را مشخص کنیم و نمودار آن را از ۵۰ سال قبل رسم نماییم تا شفاف و واضح نمره خود را به دست آوریم.

حُسن  بسیار مهم این کار آن است که چنانچه شاخص ها مثبت نباشد، در دام کلی گویی و دویدن صرف به دور خود افتاده ایم و خود خبردار نیستیم.

 

(۱) روزنامه همشهری پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۶

 

* نگران انتقاد نباشید

 

«رئیس جمهور در اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، رسانه های کشور را به داشتن نگاهی با افق جهانی توصیه کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور گفت: مطبوعات ما باید نگاهشان جهانی باشد، چرا که ماموریتشان جهانی است.

... رئیس جمهور خطاب به خبرگزاریه ها گفت: شما می توانید به تولید کننده خبرهای درجه یک در دنیا تبدیل شوید.

...رئیس جمهور در ادامه با بیان این که هیچ مسوولی حق ندارد از انتقادات نگران باشد، اظهار کرد: ولی باید توجه داشت که همه این انتقادها باید برای تعالی همبستگی جامعه باشد نه ایجاد کینه ورزی و دل نگرانی بین آحاد جامعه و این هنر رسانه هاست که این گونه عمل کنند.»(۱)

 

(۱) روزنامه جام جم چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۶

* اگر مستم و اگر دیوانه ام

 

- الهی از هر دو جهان محبت تو گزیدم و جامه بلا بریدم و پرده عافیت دریدم.

- الهی چون در تو نگرم از جمله تاجدارنم و تاج بر سر و چون در خود نگرم از جمله خاکسارانم و خاک برسر.

- الهی مرا دل بهر تو در کار است و گرنه مرا با دل چکار است، آخر چراغ مرده را چه مقدار است؟

- الهی تا به تو آشنا شدم، از خلق جدا شدم، در دو جهان شیدا شدم، نهان بودم و پیدا شدم.

- الهی اگر مستم و اگر دیوانه ام، از مقیمان این آستانه ام، آشنایی با خود ده که از کاینات بیگانه ام.

- الهی در سر خمار تو داریم در دل اسرار تو داریم و به زبان اشعار تو داریم، اگر گوییم ثنای تو گوییم و اگر جوییم رضای تو جوییم.

- الهی بر عجز خود آگاهم و بر بیچارگی خود گواهم، خواست، خواست توست، من چه خواهم.

- الهی به روز کار آمدم بنده وار، با لب پر توبه و زبان پر استغفار، خواهی به کرم عزیز دار خواهی خوار، که من خجلم و شرمسار و تو خداوندی و صاحب اختیار.

- الهی اگر خامم، پخته ام کن و اگر پخته ام، سوخته ام کن.

خواجه عبدالله انصاری

* صدها نامه در خصوص شهریه دانشگاه آزاد

 

«رئیس جمهور دوشنبه به دانشگاه علم و صنعت رفت و در جمع دانشجویانی که در سالن شهید ملک لو انتظار وی را می کشیدند، سخنرانی کرد.

... وی با بیان این که امروز کشورهای مختلفی هستند که تقاضای همکاری علمی، اقتصادی و فناوری از ما دارند، خطاب به دانشجویان حاضر گفت: شما دانشجویان در شرایط فعلی باید خود را برای ماموریت های بزرگ و بین المللی آماده کنید.

... رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارتش در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران که ایرنا خبر آن را منتشر کرد، با بیان این که هر روز صدها نامه در خصوص شهریه دانشگاه آزاد اسلامی به دست ما می رسد و این امر قابل تحمل نیست، خاطر نشان کرد: وقتی ما می گوییم دانشگاه آزاد اسلامی، طرف خطاب ما سیاست های حاکم بر این دانشگاه است و باید اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی درست شود و مطابق قانون باشد و امروز نحوه مدیریت این دانشگاه با قوانین ما سازگار نیست.»(۱)

 

روزنامه همشهری - سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶

* خطر بسیار بزرگ

 

رئیس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد:«طرفه اینکه کسانی که یا اصلاْ حکومت اسلامی را قبول نداشتند یا در دوران غیبت قائل به حکومت اسلامی نبودند و یا روش امام (ره) را روشی انحرافی می دانستند و به آشکارا در مقابل او ایستادند؛ بعد از انقلاب با این تئوری که حکومت اسلامی امری است که از بالا تفویض شده است و به زور هم اگر هست باید به مردم تحمیل کرد و هر اندیشه ای که در آن چارچوب نگنجد باید حذف گردد، آمدند و مدعی نظام شدند و در حال حاضر اینکه این افراد خود را تنها متولی حاکم بر نظام بدانند، خطر بسیار بزرگی است.»(۱)

 

(۱) اعتماد ملی - شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۶

* لزوم کارشناسی طرح نابر

 

برای اینکه سرنوشت طرح نابر مانند طرحی نشود که دوست عزیزم متن کامل آن را در وبلاگ شان آورده اند مختصر در مورد آن تجزیه و تحلیل می کنیم:

 

وضعیت آب طرح با استفاده از آب مازاد سه منبع که متوسط آن با توجه به نظر کارشناسان جهاد کشاورزی اینگونه تخمین زده شده است:

قنات علیا: ۱۳۰ لیتر در ثانیه

چشمه زاینده رود: ۱۰۰ لیتر در ثانیه

قنات سعدآباد: ۲۰  لیتر در ثانیه

 

حق آبداران به تفکیک:

قنات علیا: ۳۶۰ نفر به اضافه

            ۵۵ نفر (متوسط در نظر گرفته شده با احتساب مالکین برای قسمت وقفیات)

چشمه زاینده رود: ۱۳۵ نفر

قنات سعد آباد : ۵۵ نفر

 

میزان زمین اختصاص داده شده در طرح نابر:

قنات علیا: ۱۶۰ هکتار

چشمه زاینده رود: ۱۶۰ هکتار

قنات سعد آباد: ۸۰ هکتار

 

اطلاعات بیشتر و تجزیه و تحلیل آمار فوق الذکر در پست های بعدی ارائه می شود.

 

 

* انقلاب در آمریکا

 

«جوانان آمریکا پس از این سفر ‍‌[آقای رئیس جمهور به نیویورک] هرگز به دوره بادیه نشینی جاهلیت مدرن خویش باز نخواهند گشت و شاید بتوان گفت آمریکا از این پس، بیش از اینکه منتظر انقلاب های رنگین و مخملین در دیگر کشورهای جهان باشد، باید یکی از رنگین ترین آنها را در نیویورک و واشنگتن به انتظار بنشیند››(۱)

 

(۱) قسمتی از مقدمه کتاب ‹تجلی هویت ایرانی در نیویورک› 

* درآمد سرانه در ایران؟

 

« رقم متوسط درآمد سرانه سالانه (PNB) در آمریکای شمالی 27000 دلار و در اروپا 18000 و در اقیانوسیه 17000 دلار است، این رقم در کشورهای غیر نفتی جهان اسلامی از 900 دلار فراتر نمی رود. وقتی که کشوری چون سویس دارای درآمد سرانه 41000 دلار در سال است، و ژاپن 40000 دلار و نروژ 31000 دلار و ایسلند 25000 دلار و دانمارک 23000 دلار ، و فرانسه ، آلمان ، انگلستان ، ایتالیا ، هلند ، اتریش ، استرالیا در حدود 20000 دلار، همین درآمد سرانه در مصر 790 دلار است، و در پاکستان 460 دلار و در بنگلادش 240 دلار و در چاد 180 دلار ، و در بهترین شرایط در کشورهای غیر نفتی ترکیه و تونس و سوریه و مراکش از 1100 تا 2600 دلار، حتی در کشورهای برخوردار از عواید سرشار نفتی (عربستان صعودی، عمارات عربی متحده، کویت، قطر، بحرین، لیبی، الجزایر، نیجریه) این رقم در حدود متوسط 10 هزار دلار، یعنی کمتر از یک چهارم درآمد سرانه است که به هر فرد کشور کوچک غیر نفتی سویس تعلق می گیرد.»(1)

 

* مهندسین کشاورزی کارآفرین

 

«رئیس سازمان نطام مهندسی کشاورزی اظهار داشت: کارآمدتر کردن سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی باعث اعتلای سازمان می شود و خود سازمان هم در جهت اعتلای نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کند. ایشان با اشاره به لزوم توانمند سازی سازمان افزود: بایستی اصلاحات لازم از طریق تغییر قانون توسط مجلس شورای اسلامی انجام شود.

وی تصریح کرد: دولت از جمله وزارت جهاد کشاورزی نیز ضمن تعامل و تقویت این سازمان بایستی از این بخش حمایت کرده و کلیه وظایف تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کند  زیرا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بهترین جایگاه برای توسعه بخش خصوصی و آماده سازی آن برای پذیرش تصدی گری های دولت است.»(1)

تجزیه و تحلیل- اگر قرار است که کار به بخش خصوصی سپرده شود که قالب های آن هست و نیاز به تعریف قالب جدید ندارد.

اگر جامعه مهندسین کشاورزی و مرتبط به گونه ای پرورش داده نشدند که کارآفرین باشند چه در بخش دولتی باشند و چه خصوصی و چه نظام برایشان تعریف شود فرقی نمی کند.

و اگر دولت نمی خواهد تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کند چرا این قدر به خودش سختی می دهد که اول نظام مهندسی تعریف کند بعد قانون تصویب کند که دولت از این نظام حمایت کند و بعد تصدی گری را به آن واگذار کند.

(1)  فصلنامه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شماره 14 زمستان 1385

 

 

* محال است که من خر شوم

 

دست مزن! چشم، ببستم دو دست

راه مرو! چشم، دو پایم شکست

 حرف مزن! قطع نمودم سخن

نطق مکن! چشم، ببستم دهن 

هیچ نفهم! این سخن عنوان مکن

خواهش نافهمی انسان مکن

لال شوم، کور شوم، کر شوم

لیک محال است که من خر شوم

 

از دوستان عذرخواهی می کنم با توجه به اینکه شعر را از اینترنت گرفتم و نام شاعر ذکر نشده بود از اینرو  نمی دانم شعر از چه شاعری است.

 

* جلسه سفیران خدمت

 

در این جلسه یکی از دوستان که هنوز منفعل نشده است مطالبی را ارائه نمود:

۱- در رابطه با ای اس پی برزک

۲- در رابطه با تلفن های بی سیم برزک

۳- در رابطه با فناوری gis در  امور برزک

۴- در رابطه با امور بیمه کشاورزان برزک

در رابطه با ای اس پی برزک خدمت سفیران عرض شد با توجه به اینکه این کار را بخش دولتی اجازه ورود به آن را ندارد و بخش خصوصی نیز به علت اینکه کمی فنی است و از طرفی در شروع نمی تواند آنچنان توجیه داشته باشد از اینرو خواهش شد که ادارات با کمک به شرکت تعاونی که در این راستا و امور این چنینی شکل گرفته است کمک نمایند تا این امر جامه عمل به خود بپوشاند.

در رابطه با تلفن های بی سیم برزک با توجه به اینکه این تلفن ها برای مناطق صعب العبور روستاهای زیمباوه طراحی شده است از برزک جمع شود. نه اینکه قرار است سوئیچ پکیده از قهرود به جای سوئیچ سیم دار تلفن های برزک نصب گردد.

در رابطه با فناوری جی ای اس گفته شده که دوران دست گرفتن یک نخ و یک کیسه ۵۰ کیلویی گچ شادان برای تعیین حدود مسیر رودخانه و تعیین مکان های مسکونی و کشاورزی گذشته است و از این فناوری استفاده گردد.

در رابطه با بیمه کشاورزان مشخص کنند اگر برزک منطقه کشاورزی است که تکلیف بیمه مشاغل کشاورزان را مشخص کنند که صندوق بیمه روستائیان و عشایر در عین حالی که اشکالاتی بر آن وارد است برزک را به رسمیت نمی شناسد و اگر منطقه کشاورزی نیست که لطف کنند و برای آن در اتاق های در بسته طرح های کشاورزی تعریف نفرمایند.

احتمالاْ این دوست بی کله بعید نیست بعد از این صحبت ها در جمع سفیران نور یک سری به اداره اطلاعات سفیران نور بزند.

 

* نظر شنیدنی یک دوست

 

یکی از دوستان در قسمت نظرات پست «اعتراف مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی کاشان» نظر شنیدنی آورده اند که در این پست می آورم:

«خوشهالیم که مسئولین ما از کمترین امکانات بیشترین استفاده را می کنند و به مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی به خاطر این کشف بزرگ تبریک میگم البته دور از انتظار نبود چون از این کشفیات زیاد در تاریخ درخشان برادران جهادی ما پیدا میشه اونا حتی با استفاده از میز و صندلی هم میتوانند دبی آب را بسنجند تازه اونا معمولا با ماشین آرم دار کلیه کار های نرم افزاری که در علم جدید gis انجام میشه رو انجام میدن بدین صورت که با عبور از یک منطقه کلیه نیازها به صورت خود کار توسط چرخهای ماشین برداشته شده و به rom  یا حافظه راننده منتقل شده و بعد از دسته بندی اطلاعات در هنگام صرف غذا به محاسبه داده ها می پردازند که معمولا با اتمام نهار محاسبه اطلاعات هم پایان می پذیرد »

* نظر شنیدنی مخابرات شهر کاشان

 

مسئول ارتباطات روستایی مخابرات شهر کاشان در جواب به این سوال یکی از دوستان که چرا سوئیچ قدیمی (تلفن های سیم دار) را در نظر دارند با سوئیچ جدید( تلفن های دبلیو ال ال) ارسالی از قهرود تعویض نمایند فرمودند:

«ما معمولاْ از تکنولوژی جدید باید استفاد کنیم و قدیمی را به جدید تبدیل کنیم نه اینکه جدید را به قدیمی، حال اگر اشکالاتی دارد به فکر رفع کردن آن باشیم.»

ضمن تشکر از جواب عام پسند ایشان عرض می کنیم بازی با کلمات خصوصاْ توسط متخصص آن امری پسندیده نیست.

خصوصیات تلفن دبلیو ال ال را خدمت عزیزان معروض می داریم:

1- تلفن های WLL  مخصوص مناطق صعب العبور طراحی شده است که قابلیت سیم کشی ندارد (مانند روستاهای بورکینافاسو)

۲- تداخل مکالمات

۳- خرابی های پی در پی

۴- واکنش و قطعی نسبت به وضعیت جوی

۵- عدم امکان ارتباط اینترنتی در جعبه تقسیم های چهارتایی

۶- ارتباط ضعیف در جعبه تقسیم های یکی

البته شایعاتی نیز در مورد این تلفن ها در حال تقویت شدن است که مافیای رابطه در جهت خدمات دهی به مناطق نابر اصرار بر حفظ این تلفن ها دارد، که مخابرات به جای ایجاد  سوییچ در منطقه نابر بر وجود این سیستم ضعیف در شهر برزک اصرار دارد.

* به به ، ناهار آب دوغ خیار

 

جهاد کشاورزی کاشان که ادعا حمایت از کشاورزان را دارد و با اعلام آمار ۱۵ هزار خانوار کشاورز شهرستان کاشان سعی بر حفظ موجودیت خود به عنوان متولی این بخش، بی شک می داند اصلی ترین نیاز هر شغلی امور بیمه ای آن می باشد.

جالب اینجاست که صندوق بیمه روستاییان با شعار «بعد از چهل سال برای اولین بار در ایران» که از دو سال پیش شروع به کار نموده است، شهرهایی چون برزک و نیاسر و قمصر و ...  را جهت پوشش بیمه ای خود به رسمیت نمی شناسد.

کشاورزان شهرهای این چنینی که نام شهر را به خود گرفته اند ولی در عمل روستا، و سالیان سال رنج و مرارت امور تولید را با سرانگشتان پینه بسته خود گردانیده اند، حال در گوشه ی انزوای کم تدبیری مسولان امر با اعتقاد «هر چه خدا بخواهد» بر بی عدالتی و ناحقی تحمیل شده به خود مهر تایید ناآگاهی و غفلت می زنند و کم زبانی و قناعت خود از یک طرف و منفعل بودن فرزندان تحصیل کرده خود از طرف دیگر ادامه این روند را زیر فشار زندگی آسان تر می کند.

و طرح هایی چون نابر آنچنان در بوق و کرنا می شود که پیرمرد شکسته روستایی باورش می شود که برای او خبری است و همسایه ای در حالی که سند ۷ دقیقه آب در دستش بود به من گفت: «آقا عمو جون می خواهم در طرح نابر شرکت کنم، گل محمدی بهتر است یا بادام» و بی خبر از اینکه انبوه این خرده مالکانی همچون گذشته پلی می شوند تا سرانه بلاعوض، دویست سیصد میلیون تومانی شود و از  دوش خمیده آنان به حسابهای میلیاردی عمده مالکانی  سرازیر شود که ۲۷ سال پیش اموالشان مصادره می شد با تفاوت های زمین تا آسمان؛ از سرمایه داران کارآفرین رانت ندیده به سرمایه داران رانت زده ناشی از بی ثباتی فضای اقتصادی

و ما خرده مالکان بیایید دمی دیگر خوش باشیم چرا که وصف العیش نصف العیش و تا خماری این حال زودگذر نرفته پای برگه  یکی دیگر از منتخبین مجلس را پاراف کنیم و در پای صحبت او که ادعای آوردن بودجه های هنگفت به منطقه را دارد ابتدا با دهان باز و با تعجب نگاه کنیم، آنگاه بخندیم و بعد قبل از ناهار آب دوغ و خیار انتخاب خود را بنماییم.

بحث از بیمه منحرف شد؛

صندوق بیمه روستاییان و عشایر برای روستاهایی هم که اجرا می شود این طور نیست که به کشاورز بگوید حال که از کار افتاده ای بیا و حقوق بگیر بلکه قضیه برعکس است و دولت تحت عنوان صندوق از کشاورز بیچاره و ندار حقوق می گیرد:

«.... صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر وابسته به وزارت رفاه و تامین اجتماعی در بخش برزک کاشان ظرف مدت ۴۰ روز ۵۱۴ خانوار روستایی را تحت پوشش قرار داده است.

... بیمه شدگان مذکور تا به حال بیش از یک میلیارد ریال به حساب صندوق واریز کرده اند»(روزنامه همشهری - ویژه نامه کاشان - مرداد ۱۳۸۶)

«در حال حاضر وجود یک سال پرداخت حق بیمه برای دریافت مستمری فوت و از کارافتادگی در صندوق بیمه روستاییان و عشایر لازم است.

رئیس سابق اداره نظارت بر بیمه های اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به این که صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر متعهد پرداخت مستمری فوت، پیری، از کار افتادگی و بیکاری است، عنوان کرد: تا کنون حدود ۲ سال از تشکیل این صندوق می گذرد؛ اما هنوز یک کمیسیون از کار افتادگی در هیچ استانی تشکیل نشده و کماکان پرونده های این افراد بایگانی می شود.

... با اجرای شرط سنی ۵۵ سال (محدودیت سنی) برای عضویت در صندوق بیمه روستاییان و عشایر اذعان کرد؛ اگرچه این موضوع نیز در هیچ جای آیین نامه صندوق ذکر نشده؛‌اما این شرط در گذشته در ۱۰ استان و بتازگی در ۵ استان دیگر اجرا شده است که همین امر دامنه شمول بیمه روستاییان در سطح روستاها را با روندی بازدارنده مواجه می کند.»(روزنامه جام جم - پنج شنبه ۳ آبان ۱۳۸۶)

و خدمت دوستان انقلابی جهاد کشاورزی خصوصاْ کاشان عرض کنم:

به عنوان پدران معنوی کشاورزان منطقه به اولین اولویت که بیمه کشاورزان است گوشه نظری بفرمایید.

انشاءالله

* رتبه اول مصرف تریاک در دنیا

 

ایران به دلیل همسایگی با منبع تریاک خام، رتبه اول مصرف تریاک در دنیا دارد.

مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام این مطلب افزود:

... با ورد هروئینی به نام کراک در بازار، مصرف هروئین در ایران ۲ برابر شده و به حدود ۴۰ درصد مصرف معتادان کشور تبدیل شده است.

... اما مهم ترین معضل این است که ایران از نظر پیشگیری از اعتیاد، به رغم دارا بودن وضعیت نه چندان بد از نظر شمار معتادان و جنس اعتیاد، از ضعیف ترین کشورهای دنیا محسوب می شود.

... هزینه ای که در ایران صرف پیشگیری از اعتیاد برای هر فرد می شود، تنها ۴/ دلار است؛ این در حالیست که هزینه پیشگیری از اعتیاد در کشورهای اروپایی برای هر فرد ۱۵ دلار است.

... رئیس گروه مشاوران ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از تغییر نگرش کلی ستاد مبارزه با مواد مخدر از روش سخت افزاری و مقابله فیزیکی به شیوه های درمان، پیشگیری و کاهش آسیب اعتیاد خبر داد(۱)

 

(۱) روزنامه همشهری - دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶

 

* اعتراف مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی کاشان

 

در صحبتی که با مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی کاشان شد، ایشان مطالب خوبی را عنوان داشتند.

از جمله ایشان فرمودند:

 

«هدف طرح نابر بهره وری منابع آب و خاک و نیروی انسانی می باشد و مسائل دیگر از جمله ارتقای زندگی خرده مالک در اولویت های بعدی قرار دارد.»

 

ضمن تشکر از اینکه اگر عامه مردم نمی دانند که دارند پلی می شوند برای بهره وری منابع (اگر شدنی باشد که نیست) در عین حال خود دوستان جهادگر کشاورزی می دانند دارند چکار می کنند.

 

مسئول روابط عمومی اداره انقلابی جهاد کشاورزی که در این صحبت دو نفره ترجیح می داد در جواب دادن نماند تا اینکه به نفس مطلب توجه داشته باشد فرمودند:

 

«من اعتقاد دارم دبی آب قنات و چشمه زاینده رود  هر کدام در حال حاضر 250 لیتر است و اگر باور ندارید حاضرم جی پی اس بیاورم و اندازه آن را باهم بگیریم»

 

احتمالا جدیداً دستگاه مذکور برای اندازه گیری دبی آب تغییر کاربری داده است.

 

 انشاءالله مطالب تکمیلی این گفتگوی دو نفره را در پست های بعدی  خواهم آورد

 

 

* بخشداری برزک فرمانداری می شود اگر...

 

«مسائل و مشکلات منطقه سده از توابع بخش برزک کاشان در نشستی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای ازوار از توابع کاشان بررسی شد.

در این نشست بخشدار برزک گفت: با تبدیل روستاهای ویدوج، ویدوجا و ازوار به شهر در آینده، شاهد رشد و شکوفایی و رونق اقتصادی بیشتر مردم این منقطه خواهیم بود.

وی افزود: با ارتقای این روستاها به شهر به طور یقین، گرد و غبار محرومیت از چهره این منطقه برچیده خواهد شد.»(۱)

سوال:

اول- آقای بخشدار نفرمودند چرا در طول حدود سه سالی که برزک شهر شده است نه تنها گرد و خاک فقر نرفته بلکه ۴۵۰ خانوار برزکی هم از شهر برزک مهاجرت نموده اند.(آمار خانه بهداشت برزک)؟

دوم- آقای بخشدار نفرمودند بعد از اینکه سده شهر شود، آنگاه به تبع آن برزک شهرستان می شود، آنگاه بخشداری فرمانداری می شود آنگاه بخشدار ، فرماندار می شود.

(۱) نشریه آرمان کاشان - دوشنبه ۹ مهر ۱۳۸۶

 

* تاسف مجدد برای شوراییان شهر برزک

 

در حالی که مشترکین تلفن های WLL از وضعیت خدمات دهی کلافه گشته و ناراضی اند و

 لازم به ذکر است که اینگونه تلفن ها برای مناطق صعب العبور جهان سومی مانند دهات های زیمباوه طراحی شده است.

و

تداخل مکالمات ، عدم برقراری خدمات اینترنتی در جعبه تقسیم های چهارتایی ، سرعت پایین خدمات اینترنت در جعبه تقسیم های یکی (۱۶ کیلو بیت بر ثانیه) و قطعی در هنگام نبود برق و دهها مشکل دیگر

در عین حال مطلع شدیم اداره محترم مخابرات تصمیم به آوردن سیستم WLL قهرود به جای تلفن های سیم دار قدیمی و جمع کردن سوئیچ قدیمی دارد.

همچنین لازم به ذکر است که مسئولین مخابرات در جواب دوستانی که به این امر اعتراض کرده اند، گفته اند که:

به ۱۵۰۰ مشترک برزکی (بلانسبت) ربطی ندارد که چه سوئیچی در مخابرات است، مشترک خط می خواهد که ما در منزل تحویل می دهیم.

امیدوارم با این جد و جهد مسئولین  و شورای برزک، چند سال دیگر مسئولین مخابرات نگویند منظورمان از خط، سیم برق بود.