سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

سرانه ورزش هر ایرانی ۱۵۰۰ تومان در سال است.

ملاقات هیأت رئیسه انجمن نویسندگان و عکاسان ورزشى با رئیس سازمان تربیت بدنى
ورزش باید به همه لایه هاى جامعه نفوذ کند
«باید برویم به سویى که ورزش رایگان شود. رایگان براى دانش آموزان و رایگان براى دانشجویان. باید سرانه ورزشى را به حد مطلوب و استاندارد جهانى نزدیک کنیم تا از آسیب هاى اجتماعى کم شود. با وجودى که قرار است
۴۰۰ میلیارد تومان جذب ورزش شود سرانه ورزش براى هر ایرانى ۱۵۰۰ تومان در سال است.
235158.jpg
درحالى که دنیا ۹۰ دلار و نزدیک به ۸۵ هزار تومان به ورزش هر فرد اختصاص داده است. تلاش من این است که حداقل مبلغ این سرانه را به
۲۰۰۰ تومان برسانم و در نقطه هدفگذارى شده، اگر در ورزش بمانم این رقم را تا ۷۰۰۰ تومان افزایش دهم.» اینها سخنان على آبادى رئیس جدید تربیت بدنى است.
«در حال حاضر دست به ساختار ورزش نمى زنم. با مدیرانم یک جلسه دوستانه براى معارفه داشتم به آنها گفته ام در جلسه بعدى که حدود دو هفته بعد خواهد بود از شما برنامه کارى مى خواهم. باید خیلى دقیق و سریع عمل کنید. به خاطر داشته باشید که جلسات ما همیشه جدى است. اگر کسى نتواند سرعت و دقت کافى داشته باشد نمى تواند با من کار کند.»
لایه هاى زیرین
مهندس على آبادى روى نکات مناسبى تکیه کرده و به دردى جانکاه و دیرینه اشاره مى کند: «کار من با عنوان رئیس سازمان تربیت بدنى مدیریت است. از شخص من انتظار تخصص نداشته باشید. مگر آشنایى من با یک ماده ورزشى خاص که تا حد قهرمانى پیش رفته باشم تا چه حد در مدیریت من مؤثر است؟ تا به حال من بیش از ۵۰۰ ساعت به حرف هاى متخصصان و کارشناسان گوش داده ام. اینک پى برده ام ورزش ما به تکه پاره هایى تقسیم شده است.
آموزش و پرورش که قلب ورزش در آنجا مى تپد و در آنجا باید ورزشکار رشد ونمو کند ارتباط نزدیک و صمیمانه اى با سازمان ندارد. با دانشگاه ها نیز همینطور، ارتباط ضعیفى برقرار است. حتى با فدراسیون ها ارتباط مناسب و صحیحى برقرار نیست و بین هسته مرکزى سازمان و استان ها و هیأت ها در شهرستان ها فاصله افتاده است. من آمده ام این تکه ها را به هم بچسبانم و همه را به هم نزدیک و یکدل کنم. من با عنوان معاون رئیس جمهور، حتى اگر لازم باشد به دورترین نقطه هاى هر استان مى روم تا ببینم چه کرده اند، چه کم کارى هایى صورت گرفته است و چه کاستى هایى وجود دارد. من مصمم هستم ورزش را از دو لایه کنونى در جامعه به لایه هاى زیرین ببرم و در این راه از همه کمک مى خواهم و حاضرم پاى هر انتقاد سالمى بنشینم. اگر انتقادها مستدل و منطقى باشد جلو اشتباهم را مى گیرم و تصمیم خودم را عوض مى کنم.حاضر به تعامل و جدل هستم. پیشرفت هر کارى به همین جدل ها و اختلاف سلیقه  هاست.
235095.jpg
در بحث طلبگى هم جدل است و پیشرفت علوم هم مدیون همین جدل هاست.»
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنى که در ملاقات با اعضاى هیأت رئیسه انجمن نویسندگان و عکاسان ورزشى به خلاصه اى از اهداف و برنامه هایش اشاره داشت .
در آغاز سخن نیز به اهمیت کار رسانه ها و مطبوعات پرداخت: «جنس صحبت من و شما یکى است، ممکن است کمى در شکل با هم متفاوت باشند. من باور دارم که ورزش از چند بخش تشکیل مى شود. یکى سازمان ورزش که مجرى این کار است و دیگرى مدیران ورزش در استان ها یا ورزشکاران و ... یکى هم مطبوعات و رسانه ها که اگر برخوردى مثبت با ورزش داشته باشند مى توانند نقش مهمى در توسعه و ارتقاى ورزش ایفا کنند. من رسانه ها را در اجتماع عامل مهمى مى دانم.
شما مى توانید نقش مهمى در گرایش مردم به ورزش بازى کنید و خوشحالم که مى بینم شما از ساختار صنفى قوى و خوبى هم برخوردارید. من قول مى دهم اگر رسانه  ها با هدف و نیت سالم و اخلاقى عمل کنند با آنها تعاملى منطقى داشته باشم.»
اشاره رئیس جدید ورزش ایران به زمانى که تیم فوتبال ایران به جام جهانى راه یافت و آن شب چگونه مردم از پیر و جوان، زن و مرد، با هر سلیقه و آداب و عقیده و خط و ربط سیاسى و مذهبى در کنار هم شادى مى کردند و نگاه همه به یکسو و یک نقطه بود و دل ها براى یک موضوع مى تپید ، نمایندگان بیش از هزار نویسنده و عکاس و اعضاى ده ها روزنامه ها و مجله و هفته نامه ورزشى و شبکه هاى رادیویى و تلویزیونى ورزش را به وجد آورد تا امیدوارى هایمان به شکوفایى ورزش بیش از پیش شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد