سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

مصاحبه با رئیس فدراسیون روستایی و عشایری

رییس فدراسیون روستایی و عشایری:
بودجه ورزش روستایی در سال 86 به 45 میلیارد تومان رسیده است

 خبرگزاری موج - مهرداد دارابی

با توجه به اهمیت گسترش ورزش در سطح کشور به ویژه روستائیان و عشایر از غلامرضا جعفری،رییس فدراسیون روستایی و عشایری دعوت شد تا با حضور درتحریریه خبرگزاری موج از موفقیت ها و ناکامی های این فدراسیون صحبت کند وی در این نشست بودجه ورزش روستایی و عشایری را در سال 86 در حدود 45 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : از این مبلغ، 25 میلیارد صرف هزینه های عمرانی و 20 میلیارد دیگ صرف هزینه های جاری می شود و این در حالی است که بودجه سال گذشته فدراسیون 400 میلیون تومان بوده که با مساعدت مهندس علی آبادی این مبلغ به حدود 2 میلیارد تومان رسیده است ، با هم این گفت و گوی صمیمانه را مرور می کنیم.

افزایش بودجه فدراسیون و میران رشد آن نسبت به سال های گذشته چه میزان بوده است
در سال 84 سازمان تربیت بدنی با توجه به افزایش حجم کار فدراسیون روستایی و عشایری بودجه 80 میلیون تومانی برای ما در نظر گرفت که در سال 85 این میزان به 400 میلیون تومان افزایش یافت اما باز هم پاسخ گوی نیاز های این فدراسیون نبود. خوشبختانه با صحبت هایی که امسال با مهندس علی آبادی صورت گرفت و به لطف مجلس بودجه فدراسیون به 2 میلیارد تومان رسید و به لطف هیئت محترم دولت بوجه جاری ورزش روستایی نیز 15 میلیارد تومان و در بخش عمرانی نیز 30 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که البته بودجه درخواستی ما به میزان 75 میلیارد تومان برای توسعه فضای ورزشی روستاها بود.

آیا تبصره های 14 و 16 به فدراسیون روستایی و عشایری مربوط می شود؟
بله؛ با توجه به بند ج تبصره 14، 50 درصد از اعتباراتی که به ورزش داده می شود الزاما باید به توسعه ورزش در کشور اختصاص داده شود. همچنین بند د تبصره 16 در خصوص توسعه فعالیت های ورزشی می باشد که در واقع از محل درآمد سازمان تربیت بدنی صورت می گیرد. به عنوان مثال فدراسیون ها می توانند از هزینه هایی که جهت اجاره سالن ها دارند برای توسعه ورزش استفاده کنند.

برنامه های آینده و پرو‍ژه عمرانی فدراسیون روستایی و عشایری برای گسترش ورزش چیست
در کشور ما 66 هزار روستا وجود دارد که با این هزینه عمرانی می توان گفت کار دشواری در پیش خواهیم داشت، با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم در سال گذشته 531 پروژه 42 میلیون تومانی در دست اجرا داریم که سازمان تربیت بدنی مجاز می باشد تا اول تیرماه حهت جذب اعتبارات موصوف اقدام بنماید.

میزان سرانه کشور در مناطق روستایی چقدر است؟
ابتدا باید بگویم که با طرح های ضربتی توسعه فضاهای ورزشی در مناطق روستایی8/0 متر مربع به سرانه کل کشور افزوده خواهد شد و برای هر روستایی در کشور 2 متر مربع سرانه ورزشی افزوده می شود. 5400 روستا در این طرح قرار دارند که به طور متوسط با احداث 10 هزار متر مربع در هر روستا در کل کشور حداقل 54 میلیون متر مربع افزایش فضای ورزشی خواهیم داشت. و به نسبت جمعیت 70 میلیون نفری کشور، 8/0 به سرانه ورزش کشور اضافه می شود. تیم ملی والیبال ایران در مسابقات جهانی ژاپن بازیهای تدارکاتی را در روستا ها انجام داد و ما هم امیدواریم که با برنامه ریزی های منطقی و صحیح بتوانیم این امر را در کشور ایران به اجرا در بیاوریم.

در خصوص مبادله موافقت نامه بودجه 45 میلیارد تومانی ورزش روستایی و عشایری در مجلس بفرمایید.
سی میلیارد تومان این بودجه از فروش سیگار و 10 میلیارد تومان آن از محل ردیف ها و چهار میلیاردو دویست میلیون تومان تبصره 16 بود.

با توجه به طرح دولت در بخش خصوصی سازی، آیا این طرح در روستاها انجام می گیرد؟
بله؛ البته برای مشارکت بخش خصوصی در فعالیت های روستایی مسلما ساز و کار ها متناسب و به ویژه پیش بینی تمهیدات و تسهیلات ویژه ای امکان میسر خواهد شد و خوشبختانه در چهار چوب بودجه سال 86 تسهیلات خاصی از طریق کمک بلاعوض برای توسعه اماکن ورزشی با مشارکت بخش خصوصی تدارک دیده شده که می توان از آن در قشر روستایی نیز بهره گرفت.

در پایان از چگونگی اولویت بندی طرح ضربتی توسعه فضاهای ورزشی در مناطق روستایی بفرمایید.
اولویت بندی پروژه های روستایی با توجه به گستردگی و تعداد روستاها و نظر با اینکه اطلاعات نسبتا دقیقی در این زمینه صرفا در قالب شاخصه جمعیت ، وسعت و تعداد روستاها در کشور وجود دارد با اختصاص و اهمیت به موضوع جمعیت روستایی ، اولویت بندی پروژه های ورزشی مورد امکان نظر قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد