سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

بخش خصوصی برای ساخت اماکن ورزشی کمک بلاعوض دریافت می‌کند

خبرگزاری جمهوری اسلامی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی، از پرداخت کمک بلاعوض به بخش خصوصی برای احداث اماکن ورزشی در سال جاری خبر داد.


" اسماعیل همدانلو " یکشنبه شب در حاشیه آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان این کمک‌های بلاعوض براساس استانهای برخوردار و غیربرخوردار متفاوت خواهد بود.

وی، از اختصاص ‪ ۵۰‬درصد یارانه بانکی به بخش خصوصی برای احداث اماکن ورزشی در سال جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب سود کارمزد بانکی در اختیار بخش خصوصی از سوی سازمان تربیت بدنی قرار می‌گیرد.

به گفته وی، در بودجه سال ‪ ۸۶‬کل کشور سازمان تربیت بدنی پیشنهاد ‪۳۰‬ درصدی، مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ‪ ۴۰‬درصد و دولت تا سقف ‪ ۵۰‬درصد کارمزد تسهیلات بانکی به نسبت برخوداری و غیر برخورداری را مطرح کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تربیت بدنی، سهم سازمان تربیت بدنی از سهم بند ب قانون بودجه را ‪ ۱۵‬هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:
متاسفانه دستگاههای اجرایی به دلیل مختار بودن در هزینه‌کردن بند ب برای توسعه ورزش، تنها ‪ ۲۰۰‬میلیارد ریال به سازمان تربیت بدنی اختصاص داده شد.

همدانلو گفت: تمامی فعالیتهای ورزشی کشور براساس اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی هم‌اکنون به بخش خصوصی واگذار شده و بخش ورزش پرورشی به آموزش و پرورش و بخش قهرمانی نیز باشگاههای ورزشی فعال شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تربیت بدنی کشور، در خصوص واگذاری باشگاههای فرهنگی ورزشی"استقلال" و "پرسپولیس" به بخش خصوصی افزود:واگذاری این دو باشگاه در دست بررسی است و به دلیل فراوانی تماشاگر و قدمت این دو باشگاه واگذاری باید به گونه‌ای باشد،که نه تیمها و نه تماشاگران متضرر شوند.

به گفته وی،سال گذشته نیز ‪ ۶۰‬میلیارد ریال برای تقویت صندوق حمایت از پیشکسوتان ورزش ایران اختصاص یافت و این صندوق مجاز به انجام فعالیتهای اقتصادی شد.

همدانلو اظهار داشت: براساس آمایش سرزمین و طرح جامع ورزش تمایم مراکز استانها برای ورزشهای پایه مانند دوومیدانی، ژیمناستیک و شنا باید اماکن ورزشی داشته باشند.

وی گفت:براساس این آمایش براساس استعدادهای استان در رشته‌های ورزشی امکانات، اعتبارات عمرانی و ملی بین استانها توزیع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از ‪ ۲۷۰‬قهرمان جهان، آسیا و ملی رشته‌های مختلف ورزشی چهارمحال وبختیاری تجلیل و قدردانی شد.

---> ایرنا.اماکن ورزشی.کمک.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد