سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

۴۰۰ هکتاری نابر و نامه به بخشداری

بخشدار محترم بخش برزک سلام علیکم

همانطور که اطلاع دارید مقوله کار، که باعث ماندن برزکی در شهر خود و مهاجرت نکردن او به شهرهای دیگر می باشد اکثراْ در مجموع امور سنتی معنا و مفهوم می یابد که عبارتند از کشاورزی سنتی، نگهداری دام سنتی و صنایع جانبی سنتی و از طرفی این امور با مشکلاتی دست به گریبان است که نیاز به نگاهی جامع و حمایتی را می طلبد که در یک جمله می توان خلاصه کرد: اصلاح و حمایت ساختار سنتی و توسعه صنعتی.

آنچه بسیار در پرده ابهام قرار دارد آن است که از یک طرف محورهای حمایتی از اشتغال سنتی به عنوان اساس اشتغال روستایی کدام است و از طرف دیگر کم و کیف دقیق توسعه و ضمانت های آن بین مردم از یک طرف و ادارات مرتبط به عنوان نماینده دولت از طرف دیگر چگونه است؟

یکی از کارهایی که در رابطه با توسعه صنعتی قرار است انشاءالله در منطقه اجرا گردد طرح افتخار آفرین ۴۰۰ هکتاری نابر است که به ابتکار و همت جهاد محترم کشاورزی کاشان برنامه ریزی شد اما سوالات اساسی فراوانی را پیرامون آن بی پاسخ گداشته است که عبارتند از:

۱- نحوه مشارکت مردم از عمده مالک و خرده مالک چگونه است؟

۲- جایگاه حقوقی مردم منطقه چگونه تعریف شده است؟

۳- تبادل دانش و تجربه بین متصدیان و مردم منطقه از چه کانالی صورت می گیرد؟

۴- مبهم بودن جزئیات طرح در رابطه با بحث مالی و کارشناسی

۵- مبهم بودن نحوه واگذاری به مردم

کشاورزان صحبت های فراوانی که با کارشناسان طرح داشته اند جواب قابل قبول و شفاف دریافت نداشته اند از اینرو خواهشمند است شما به عنوان مقام مسئول در منطقه برزک از هر طریق که صلاح می دانید پی گیری فرمائید . امید است با حل مسائل فوق مشارکت بهتر و هم جانبه مردم را در طرح ها و امور منطقه بیشتر شاهد باشیم.

با تشکر - ۱۲/۹/۸۵

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد