سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

مردم مقصر هستند

روز جمعه ۵ مرداد ماه به همت دوست بسیار عزیز آقای مهندس مدرس زاده و همکاری بسیار ضعیف بخشداری، شهرداری، شورای شهر برزک، جلسه بسیار خوبی در مسجد جامع برزک با عنوان روز برزک با محوریت یادآوری سیل ۵۰ سال پیش برگزار شد.

هر چند سال قبل هم چنین جلسه ای برگزار شد و توصیه های در مورد جلوگیری از سیل احتمالی و تکرار سیل ویرانگر ۵۰ سال پیش داده شد ولی از هیچگونه ترتیب اثری از سوی مسئولین به عنوان متولیان امور شهر داده نشد و حال که سیل امسال میلیاردها تومان خسارت به آسیب پذیر ترین قشر مردم وارد کرد مجدد مسئولین عزیز به طلبکاری به میدان آمدند و گفتند:

چرا مردم در بستر سیل خانه و زمین کشاورزی ایجاد کردند که حال چنین شود؟

یک از مواردی که مجری محترم جلسه جناب آقای مهدی راستی با استفاده از متن یکی از دوستان خدمت مسئولین بیان فرمودند چنین بود:

مردم سیل زده برزک خوشحال هستند که مدعی العموم از طرف مسئولین محترم مردم مقصر بدبخت، سیل زده، محروم را به عنوان متهم به مراجع قضایی معرفی نکرده اند ولی چند سوال اساسی از مسئولین داریم و آن اینکه:

۱- آیا در طول ۵۰ سال بعد از سیل ویرانگر سال ۱۳۳۵ در برزک آیا مسئولین خدمتگزار کوچکترین نقشه جامعی را ارائه نمودند که حال ادعا کنند مردم بر خلاف آن اقدام به ایجاد منازل و زمین های کشاورزی کرده اند؟

۲- آیا در طول ۵۰ سال بعد از سیل ویرانگر سال ۱۳۳۵ در برزک مسئولین ریالی در بابت مدیریت سیل در منطقه ای کوهستانی که در مسیر سیل بودن وجه ذاتی آن است هزینه کرده اند؟

۳- چند طرح مدیریت سیل از قبیل دپو، طرح های آبخیزداری، سد، ایجاد دیواره ساحلی رودخانه ها هزینه کرده اند.

۴- آیا حال که میلیاردها تومان خسارت به آسیب پذیر ترین قشر مردم وارده شده است آیا ریالی مستقیماْ به مردم پرداخت گردیده یا با کما فی السابق با تفکر قیم مابانه بودجه را آنجا که تشخیص بدهند هزینه می کنند.

و مسئولین که گفتند می آییم و اصولی مسیر سیل را درست می کنیم آمدند و یک ماه میلیون ها تومان هزینه کردند. ولی خوشحالیم که سیل چهارم و پنجم مرداد که آنقدرها هم بزرگ نبود کار اصولی یک ماه مسئولین را از بین برد و نشان داد:

که بعضی از مسئولین شعاری عمل می کنند و داعیه کار اصولی را دارند و هرجا اشکالی ایجاد شد توپ را به زمین مردم بدبخت می اندازند و می گویند مردم مقصر هستند.

آری :

مردم مقصر هستند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد