سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

صندوق بیمه روستائیان و عشایر

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

همانطور که اطلاع دارید عمده اشتغال مردم روستاها و شهرهای تازه تاسیس مانند برزک،‌ قمصر، نیاسر از توابع شهر کاشان در کشاورزی و صنایع جانبی بکار گرفته می شود و این در حالی است که آنچنان هزینه ها بالا و درآمد افت کرده که کمر این طبقه از مردم زیر فشار آن در حال خرد شدن است و صدای آن را نمی شنوند مگر دلسوزانی چون شما

و از طرفی به نظر حقیر قوانین مصوب در این ارتباط به گونه ای طراحی و مصوب می گردد که روز به روز بر وخامت اوضاع این بیمار می افزاید؛ از جمله بحث صندوق بیمه تامین اجتماعی روستائیان و عشایر است که با داشتن محاسن فراوان دارای اشکالاتی می باشد که به صورت خلاصه خدمتتان معروض می دارم:

۱- شهرهای تازه تاسیس مانند برزک، قمصر، نیاسرو... که عملاْ در ردیف روستاها قرار دارند و رسماْ در تقسیمات کشوری شهر نامیده می شوند در ضوابط این قانون نمی گنجد که امید است با اصلاح قانون این صندوق اینگونه شهرها را نیز زیر پوشش بگیرد و مصداق از طلا بودن پشیمان گشته ایم قرار نگیرد.

۲- حق بیمه پرداختی از طرف مردم برای قرار گرفتن در ضوابط این صندوق هرچند کم می باشد ولی آنچنان وضعیت مردم روستایی تحت فشار و ضعف است که آن نیز برای این قشر سخت و طاقت فرسا است. آیا بهتر نیست محل تامین این حق بیمه از طرف ادارات مرتبط مرکز شهرستان که صرف هزینه های تراکم بالای جمعیت می کنند صورت گیرد تا بطور غیر مستقیم باعث تشویقی برای عکس کردن مهاجرت از شهرها به روستاها شویم و بطور خلاصه این حق بیمه از محل درمان در محل پیشگیری صرف گردد.

۳- همانطور که اطلاع دارید خدمات درمانی از طریق سازمان خدمات درمانی و باشیوه پزشک خانواده و ارجاع برای روستائیان و عشایر و مجزا از این صندوق لحاظ می شود. سوال اینجاست که آیا هزینه های که صرف بوروکراسی و ایجاد اشتغال به عقیده من کاذب در سیستم پزشک خانواده و ارجاع می شود بهتر نیست صرف خود مردم شود و به گونه ای که بیمه تامین اجتماعی روستائیان بدون پیچ و خم های فراوان که باعث گم شدن هدف می شود بدون دریافت حق بیمه مسئولیت خدمات تامین درمان روستائیان و عشایر را فراهم آورد.

مطمئناْ‌ هرچه هزینه صرف روستاها و مناطق دورافتاده شود هزینه های پیشگیری است و قابل برگشت می باشد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
akam جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:02 ب.ظ

عالیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد