سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

۱۶۱- یک روز با روزنامه هشمهری

 

... رئیس جمهور که عصر دیروز در جمع محیط بانان نمونه سخن می گفت، ... افزود: امروز اگر می خواهیم محیط زیستی سالم و به دور از مشکلات داشته باشیم باید تلاش کنیم تا در کارهای فرهنگی جامع که همچون کار شما با ارزش است گام برداریم. وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق و جامع در خصوص محیط زیست را یکی از مهم ترین کارها در راستای حفظ محیط طبیعی انسان خواند. رئیس جمهور گفت: امروز سازمان محیط زیست باید تلاش کند تا برنامه های آموزشی، فرهنگ سازی را در جامعه به وجود آورد که باعث سلامت هرچه بیشتر محیط زیست شود.

 

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به این که طبق بررسی ها مهم ترین مولفه مردمی در کشور ما فرهنگ است، تاکید کرد بر این اساس دولت ما هم باید اهداف فرهنگی را در اولویت قرار دهد.

 

وزیر کار و امور اجتماعی گفت: من در اوایل وزارت خودم، از حاشینه نشینی وزارت کار انتقاد کرده ام ولی در حال حاضر دیگران باید بگویند وزارت کار در حاشیه است یا در متن قرار دارد؟

... من به دلیل اینکه وزارت کار را یک وزارتخانه فرابخشی می دانم، بر این اساس معتقدم که این وزارتخانه باید در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های بخش های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نقش ایفا کند و حضور آن در مسائل آموزش و پرورش، آموزش عالی، آموزش فنی و حرفه ای و آموزش علمی و کاربردی با توجه به اثرات این آموزش ها در بهبود فرهنگ کار و عمومی کشور باید نشان داده شود.

وی تصریح کرد: وزارت کار و امور اجتماعی با پرداختن به موارد یاد شده و افزایش وجدان کار و انضباط کار در مجموعه بنگاه ها می تواند در بهره وری نیروی کار تاثیر مثبت داشته باشد و همچنین این وزارتخانه باید در رابطه با سرمایه گذاری ها و اثرات آن در اشتغال، سهم و نقش خود را در بازار پول و سرمایه، تنظیم مقررات و دستورالعمل ها نیز به نحو احسن ایفا کند.

وی در ادامه از لزوم حضور وزارت کار و امور اجتماعی در مسائل مربوط به واردات و صادرات و تاثیر آن بر پایداری بنگاه های داخل کشور سخن گفت و افزود: باید نقش و سهم وزارت کار در پرهیز دادن واردات کالای نهایی و ساخته شده بر تمایل به افزایش واردات بر اساس مواد اولیه و واسطه ای برای تولید داخل و افزایش اشتغال مشخص شود.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر تاثیر حضور مردم در همه مراحل مبارزه، پیروزی، تثبیت، دفاع و تدام انقلاب اسلامی، وظیفه رسانه ها و نهادهای ملی را صیانت از منافع ملی و مصالح عمومی دانست و گفت: نهادهای ملی باید اعتبار خود را تثبیت و نباید تحت تاثیر جریان ها، وظایف اصلی خویش را فراموش کنند.

 

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی :

ایران در شرایط بسیار مهمی قرار گرفته، این شرایط استثنایی است. باید شاخک های ما روی منافع ملی تیز باشد و نه حواشی آن

... جنگ را نباید نادیده گرفت، تحمل و مصلحت حکم می کند سناریوهای مختلف را تدارک ببینیم. کشور خود را برای هر سناریویی آماده می کند، اما تبلیغات جنگ زیاد است نه خود جنگ. ولی اگر حداقل هم باشد ما باید خود را آماده کنیم، اما از ترس مرگ نباید خودکشی کنیم.

... ایشان در رابطه با ضرورت گفتمان نجات ملی نیز اظهار داشت: آنچه من گفتم به دلیل ملی بودن مسئله هسته ای است که نباید حواشی روی آن سایه بیندازد.

 

روزنامه همشهری 6 آذر 1386

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مجید سه‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:35 ق.ظ http://www.iliadar209.blogfa.com

.
.
ما مسلمانیم...و هیچ ادعایی نداریم...
.
اینان کیستند اگر با ما نیستند؟
.
بازجویانی که وبلاگ می نویسند!! باشد... اما شکنجه چرا؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد