سوشید

نام کوهی در برزک

سوشید

نام کوهی در برزک

۴۷۵- خیلی راحت ای کیوتو را پیدا کن

از وبلاگ  http://301040.blogsky.com/

سلام.

امروز براتون یه تست باحال پیدا کردم. می دونین٬ IQ به روش های مختلفی توی دنیا اندازه گیری میشه. ولی متداول ترین روش اندازه گیری با انحراف 15 است. مینیمم 65 و ماکسیمم 145 و یک انسان عادی 100.

افراد مختلف امتحان های مختلفی طراحی می کنن و با استفاده از اون ها IQ مردم رو اندازه گیری می کنن. دیروز یکی از این امتحان ها که خیلی خوب بود رو پیدا کردم. شاید بپرسین چرا می گم خیلی خوب بوده!؟ خوب دلیلش اینه که معمولا این امتحان ها به یک زبان مادری طراحی می شن و اگر کسی با فرهنگ اون زبان آشنا نباشه، نمی تونه جواب دقیقی بگیره. چون فرهنگ عده ای که امتحان برای اون ها طراحی شده با سوالا سازگاره و روی نحوه ی جواب دهی اثر می ذاره. اگر شما از اون فرهنگ نباشین نمی تونین نتیجه ی دقیقی از امتحان بگیرین.

این تست توسط یک عده ی حرفه ای دانمارکی طراحی شده و خوشبختانه هیچ ربطی به هیچ فرهنگی نداره. 40 تا سواله که همش با نقاشی جواب داده می شه. در هر سوال 8 نقاشی بهتون میده و ازتون می خواد از بین گزینه ها، نقاشی نهم رو پیدا کنین. برای جواب دادن سوالا 30 دقیقه وقت لازمه پس قبل از این که شروع کنین مطمئن باشین که 30 دقیقه وقت دارین. چون نمیشه وسط امتحان وقتو نگه داشت. لزومی نداره که سوالا به ترتیب جواب داده بشن. همون طور که خواهید دید، کنار صفحه سوالا مشخصند و می تونین روی هر کدوم کلیک کنین و جواب بدین. حتی می تونین به سوالایی که جواب دادین بر گردین و جوابتون رو تصحیح کنین. البته تقریبا می شه گفت که سوالا از آسون به سخت مرتب شدن که مجبور نشین جلو عقب کنین. در هر صورت مهم اینه که فقط 30 دقیقه وقت دارین. وقتی 30 دقیقه تموم بشه، (باید به اینترنت وصل باشینا) خود به خود صفحه عوض میشه، محاسبات مربوط رو انجام میده، IQ شما رو بهتون گزارش میده، و با نمودار بهتون نشون می ده که در مقایسه با مردم هوشتون چطوره!

به همین سادگی.

امتحانش مجانیه... برای شروع اینجا رو کلیک کنین! 

http://www.iqtest.dk/ 

در ضمن، می تونین IQهاتون رو توی کامنت ها بنویسین. خودم هم همین الان می نویسم! یادتون باشه که IQ فقط هوش رو نشون میده... نه شعور رو! چه آدم های باهوشی هستند که هیچی نمی فهمند و چه آدمهای کم هوش و ساده ای هستند که در اوج فهم پرواز می کنن...

نظرات 1 + ارسال نظر
ناشناس شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:12 ب.ظ

دمه شما گرم خیلی باحال بود خیلی جالب بود ممنون خیلی لارجی ز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد